More stories

Premium

Online omzet Ahold Delhaize naar 1,9 miljard euro

De online omzet van Ahold Delhaize steeg mede dankzij corona het afgelopen kwartaal met maar liefst 103 procent naar 1,9 miljard euro. De handelsomzet (via partners) steeg minstens even hard naar 2,6 miljard.

Food

Waar je op moet letten als je de stap naar buitenlandse marketplaces maakt

Hoe word je succesvol actief op buitenlandse marketplaces? Denk na over de lokale taal en gebruiken, BTW en logistiek.

Marketplaces
Premium

Computers, telecom, fashion en witgoed meer online verkocht

Bepaalde categorieën binnen de non-food detailhandel hebben een goed eerste kwartaal achter de rug dankzij de coroncrisis, zo blijkt uit cijfers van GfK.

Retail
Premium

HEMA verdubbelt e-commerce omzet

Met een verdubbeling van de omzet presteerde HEMA naar eigen zeggen sterk op het gebied van ecommerce. Maar dat is dan ook het enige goede nieuws.

Retail
Premium

Mailchimp laat gebruikers nu ook webwinkels bouwen

Marketingplatform Mailchimp betreedt de markt voor e-commerce en levert online winkels voor kleine en middelgrote bedrijven, evenals een nieuwe boekingsdienst voor afspraken.

E-commerce platforms
Premium

HORNBACH vergroot online dienstverlening

Bouwmarkt HORNBACH zag de online omzet het afgelopen jaar, net als veel concurrerende bouwmarkten, sterk toenemen. Om het groeiende aantal online orders te kunnen te kunnen verwerken, is een nieuw distributiecentrum in Eindhoven in gebruik genomen.

Fulfillment
Premium

Modeplatform Fashionchick overgenomen door Shopsuite

Fashionchick gaat verder met Shopsuite door een licentieovereenkomst met de huidige eigenaar DPG Media. Die had aangekondigd per 1 mei 2021 te stoppen met Fashionchick.

Fashion
Premium

Websuper Hopr stuk duurder dan Delhaize en Carrefour

De kersverse Belgische websuper Hopr blijkt een pak duurder dan andere supermarkten die aan huis bezorgen, meent Test-Aankoop.

Food
Premium

Picnic breidt uit naar Almelo

Online supermarkt Picnic breidt uit naar Almelo. Ruim 32.000 huishoudens in die plaats kunnen zich vanaf vandaag inschrijven. De websuper begon in 2019 al in Hengelo en Enschede.

Food
Premium

Grolsch, PostNL en Crisp naar Emerce Upcoming in e-commerce

Ruim een jaar na de coronamaatregelen kunnen we de balans opmaken. E-commerce raakte als gevolg van de winkelsluitingen in een stroomversnelling. Wat hebben we daarvan geleerd? Je hoort het op het congres Upcoming in e-commerce, dat vanaf 27 mei bij Emerce virtueel gevolgd kan worden.

E-commerce
Premium

Woolworths bouwt eerste geautomatiseerde fulfillment center bij Sydney

De Australische supermarktgigant Woolworths is van plan om een eerste geautomatiseerde fulfilmentcentrum te bouwen ter ondersteuning van thuisbezorgingsbestellingen.

Food
Premium

Picnic als TocToc in Frankrijk

Het Nederlandse Picnic is onder de noemer TocToc een test gestart in de Franse stad Valenciennes.

E-commerce
Premium

Emerce Payment & Checkout: nooit meer langs de kassa

Websuper Picnic wil dat hun klanten in de toekomst nooit meer op de betaalknop hoeven te drukken. Dat vertelt Jelmer Borst van Picnic bij Emerce Payment & Checkout.

Payment
Premium

PostNL: 26 miljoen extra pakketten door corona

PostNL heeft het afgelopen kwartaal 108 miljoen pakketten bezorgd, 61 procent meer dan een jaar geleden. Maar het bedrijf benadrukt wel dat dit komt door de lockdown en de resultaten eenmalig zijn.

Logistics
Premium

Infographic: CO2-uitstoot bol.com per pakket met 39 procent verlaagd

Bol.com wil zijn directe voetafdruk terugbrengen tot 0 gram CO2-uitstoot per bezorgd pakket, zo valt te lezen in een recente duurzaamheidsupdate van de Ahold-dochter.

Sustainability