More stories

Hoe te gedijen in het post-cookie-tijdperk

Is het wellicht mogelijk dat de wereld zonder cookies beter zou kunnen zijn voor adverteerders, uitgevers en webgebruikers?

B2B Digital
Premium

EU stelt officieel onderzoek in naar Marketplace van Facebook

Na eerdere geruchten heeft de Europese Commissie vrijdag aangekondigd dat het een formeel onderzoek start naar die Marketplace-dienst van Facebook. Ook het Verenigd Koninkrijk sluit zich daar bij aan.

Legal
Premium

Belgische websuper Hopr breidt uit

Amper één maand na de lancering in Hasselt en deelgemeenten breidt online supermarkt Hopr zijn levergebied uit naar Zonhoven, Alken en Diepenbeek. Daarmee verdubbelt Hopr zijn bereik naar 140.000 Limburgers, meldt retailsite Gondola.

Food

Performance marketing: de vijf belangrijkste trends om nu over na te denken

Voor de groei van je bedrijf zijn er, gezien vanuit performance marketing, verschillende uitdagingen en kansen. De vijf belangrijkste trends op een rij.

Online marketing
Premium

8 procent van bedrijven verkoopt via marktplaats

Bijna 8 procent van de bedrijven die goederen en diensten aan de man brengen, verkochten die in 2019 geheel of gedeeltelijk door bemiddeling van een derde partij, via een zogeheten online platform. Dat blijkt uit de nieuwe Monitor online platformen 2020 van het CBS.

Marketplaces
Premium

Omzet Jimbo 2020 richting 70 miljoen euro

De alles-in-een dienst Jimdo, een instapmodel om websites te bouwen, heeft het jaar 2020 afgesloten met een omzet van ongeveer zeventig miljoen euro.

E-commerce
Premium

Uber Eats nu ook beschikbaar in Bergen op Zoom, Middelburg, Harderwijk, Oosterhout, Kampen en Hengelo

Uber Eats is vanaf vandaag beschikbaar in Bergen op Zoom, Middelburg, Harderwijk, Oosterhout, Kampen en Hengelo. De keuze voor deze nieuwe steden is gebaseerd op data die laat zien dat er rond deze steden veel interesse is in de bezorg-app.

E-commerce

Hoe Danone dankzij headless commerce zijn D2C-strategie kan opschalen

Om de relatie met zijn klanten verder te versterken, rolde Danone een D2C-strategie uit. De grootste uitdaging daarbij lag bij de traditionele kernactiviteiten.

E-commerce
Premium

Zalando opent twaalfde (fysieke) outlet store

Duizend vierkante meter verdeeld over vier verdiepingen in een pand in City West, of: Zooviertel wordt het thuis van Zalando’s twaalfde fysieke outlet store.

E-commerce
Premium

Instagram webshop Vintage Dealers opent fysieke winkels

Webshop The Vintage Dealers, dat tweedehands kleding inkoopt en via verschillende Instagrampagina’s verkoopt, opent dit jaar zes fysieke winkels. De eerste winkel in Utrecht heeft inmiddels de deuren geopend, later dit jaar volgen Maastricht, Leiden, Groningen, Amsterdam, Rotterdam en Breda.

E-commerce
Premium

Nieuwe superwinkel Zara wordt technisch hoogstandje

Inditex lanceerde deze week haar nieuwste winkelconcept voor de merken Zara, Zara Home en Stradivarius in het gerenoveerde Plaza de España in Madrid.

Retail

Progressive Web Apps: voordelen en praktijkervaringen

Met een Progressive Web App combineer je de functionaliteiten van een native app met die van een webshop. Voorbeelden van PWA-webshops uit de praktijk.

Digital Design
Premium

Dept en Terra Neutra ontwikkelen CO2 Shopify app

Dept is een samenwerking aangegaan met Terra Neutra, een organisatie die bedrijven en consumenten in staat stelt hun ecologische voetafdruk te beheren. Samen lanceren ze ClearSky, een CO2 e-commerce app voor het platform Shopify.

Sustainability
Premium

Wethouder Almelo opent hub van websuper Picnic

De Almelose wethouder Arjen Maathuis heeft vandaag de hub van Picnic aan de Zeearend 1 geopend. De online supermarkt is daarmee officieel van start gegaan in Almelo. Het is na Enschede en Hengelo de derde plaats in Twente waar Picnic boodschappen bezorgt.

Met meer dan 6.000 aanmeldingen heeft ruim 10 procent van de Almeloërs zich al ingeschreven via de Picnic-app.

Picnic gaat in eerste instantie met vijf elektrische wagentjes en 15 bezorgers de weg op in de Twentse stad. Die capaciteit zal geleidelijk aan worden opgevoerd.

Food
Premium

Etsy koopt marktplaats voor tweedehands kleding

Marktplaats Etsy koopt online tweedehands kledingretailer Depop voor 1,6 miljard dollar. Depop is een app-marktplaats voor mensen die tweedehands kleding willen verhandelen.

Fashion