More stories

PostNL trekt stekker uit Bagageservice

PostNL stopt vanaf eind maart 2019 met de Bagageservice. “We zien perspectief en toekomst voor deze dienstverlening, maar kiezen nu voor andere prioriteiten. Klanten en andere direct betrokkenen worden zorgvuldig geïnformeerd,” aldus PostNL.

Travel

Meer regels voor vakantieverhuur via verhuurplatforms

Gemeenten krijgen de wettelijke bevoegdheid om voor vakantieverhuur via verhuurplatforms zoals Airbnb een registratieplicht in te stellen. Dit kan indien noodzakelijk worden uitgebreid met een meldplicht en een vergunningplicht. Dat heeft het kabinet vandaag bekend gemaakt.

Travel

Belgische e-commerce vorig jaar 10,67 miljard euro

Belgen gaven vorig jaar 10,67 miljard euro uit op het internet, een half miljard euro meer dan in 2017. Dat blijkt uit de gegevens van BeCommerce, de sectorvereniging van de Belgische e-commercebedrijven.

E-commerce

Picnic start met bezorging in de ochtend

Picnic gaat vanaf deze week op proef in Leiden ook ’s ochtends de boodschappen gratis thuisbezorgen. De pilot wordt de komende weken uitgebreid naar andere steden. Begin dit jaar startte de websuper als eerste met bezorging op zondag in alle plaatsen waar Picnic levert.

Food

Expertgroep wil cyberinformatie-uitwisseling in de keten

De expertgroep Secure E-commerce van Thuiswinkel.org wil partners voorzien van ‘aandachtspunten en checklists’ om de keten weerbaarder te maken. Door de sterk toegenomen digitalisering is er een toenemende verschuiving van fraude en (on)veiligheid van fysieke retail naar digital commerce.

E-commerce

‘Aantal retailers neemt af door marktplaatsen’

“De komende jaren worden interessant, want ik denk dat het aantal retailers zal afnemen.” De opkomst van online marktplaatsen zorgt daarvoor, denkt directeur Sander van den Hout van De Persgroep. Hij was gisteren een van de sprekers op de Emerce Update over Marketplaces. Dat speelde zich af in B.Amsterdam.

Marketplaces

Stockon: Rechtstreeks van de pindakaasproducent naar de pindakaasconsument

Te midden van het thuisbezorggeweld van gevestigde supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en online super Picnic meldde zich vorig jaar […]

Marketplaces

Nederlandse consumenten besteedden 23,7 miljard euro online in 2018

Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online 23,7 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

E-commerce

Bijenkorf, Albert Heijn, Flinders en ANWB genomineerd voor Shopping Awards

De Bijenkorf, Albert Heijn, Flinders en ANWB zijn enkele van de genomineerden voor de Shopping Awards. Op donderdag 28 maart wordt in Noordwijk duidelijk welke bedrijven met de publieks- en juryprijzen naar huis gaan.

E-commerce

Europese consumententoezichthouders: appwinkels moeten transparanter

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) roept Apple en Google op hun appwinkel aan te passen zodat appaanbieders consumenten beter kunnen informeren over het gegevensgebruik. Deze oproep doet de ACM samen met consumententoezichthouders uit 26 andere landen wereldwijd.

E-commerce

Schoenenassortiment bol.com verviervoudigd

bol.com biedt voortaan 140.000 schoenen op zijn platform, een verviervoudiging sinds afgelopen september. Dit resultaat is grotendeels te danken aan de samenwerking met verschillende verkooppartners van modeschoenen.

E-commerce

OTTO viert 40-jarig bestaan in Nederland

Modehuis OTTO viert zijn 40-jarig bestaan in Nederland met naar eigen zeggen ‘flinke kortingen op alle mode’.

Fashion

Voortaan ook gebruikte producten in prijsvergelijker Tweakers

Technologiesite Tweakers toont in zijn prijsvergelijker voortaan ook refurbished en andere net niet nieuwe producten. Tweakers komt hiermee naar eigen zeggen tegemoet aan de wens van een grote groep gebruikers en webwinkels.

Conversie

OpenTable voegt nieuwe dienst toe op Instagram

Restaurants uit het OpenTable netwerk kunnen voortaan een reserveringslink op hun Instagram profiel plaatsen, zodat gasten direct via Instagram een tafel kunnen boeken.

Social

Wessel Roose (SKIM): “Merken moeten straks algoritmes overtuigen in plaats van consumenten”

In e-commerce hebben bedrijven er ook twintig jaar over gedaan voordat ze wisten hoe ze producten het beste online kunnen presenteren, dus dat zal bij voice ook nog even duren. Hoe klinkt je merk, daar gaat het om de komende jaren. Wessel Roose van SKIM deed onderzoek naar de voice-markt en vertelt daarover in de voice-podcast.

Voice