ACM waarschuwt opnieuw voor malafide incassobureaus
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt opnieuw voor malafide incassobureaus. Incasso CC, Jacobs Bemiddeling en Herms Incasso dwingen betalingen […]
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt opnieuw voor malafide incassobureaus. Incasso CC, Jacobs Bemiddeling en Herms Incasso dwingen betalingen […]
Bijna 60 procent van de retail- en hotelondernemers in Nederland maakt zich zorgen over de grote macht van online platforms, zoals Booking.com, Amazon en Alibaba. Dit blijkt uit onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam onder 540 ondernemers, dat in opdracht van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow is uitgevoerd.
Of je nu al een tijdje bezig bent met B2B-e-commerce of de stap net zet – voor een succesvolle digitale beleving is de juiste technologie nodig. Hoe weet je of het tijd is voor een (nieuw) e-commerceplatform en waar moet je op letten bij de keuze voor zo’n oplossing?
Tesla komt terug op het besluit om winkels te sluiten en zich te richten op showrooms en online verkoop. Niet alle winkels gaan sluiten, maar daartoe moeten de prijzen van de duurste Tesla modellen wel omhoog.
De Amerikaanse supermarkt Kroger heeft in 2018 58 procent meer online omzet gerealiseerd. Dat komt neer op zo’n 5 miljard […]
Het is logisch dat de vraag naar betrouwbare inlogmiddelen toeneemt: elke online dienst gebruikt inmiddels een eigen authenticatiemethode. Niet zo gek dus dat gebruikers gefrustreerd raken door het grote woud aan wachtwoordregistraties en invulformulieren die door aanbieders van online diensten onder hun neus worden gedrukt.
Eind deze maand opent wehkamp in Zwolle een uitbreiding van het bestaande distributiecentrum dat in 2016 werd opgeleverd. Daarvoor wordt de hulp ingeroepen van Manhattan Associates.
Veel retailers willen het ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) inzichtelijk maken. Op die manier kunnen ze beter investeringsbeslissingen nemen én kunnen ze de ROI van een online kanaal beter berekenen. Hoe doe je dat? Door online en offline data te matchen. Wat het effect hiervan precies kan zijn, vertelt Erik Buis, Online Marketing Manager bij Bever.
“Ik geloof dat monopolies voordelen hebben als ze infrastructureel zijn. Niemand zit de wachten op dubbele waterleidingen of snelwegen. Marktplaatsen kunnen ook als infrastructureel worden gezien. Ze bieden een platform waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Maar we mogen de ogen voor misstanden niet sluiten.”
De markt voor maaltijdbezorgingen groeit als kool. Nederlanders lieten in 2018 voor 3,2 miljard euro aan eten thuisbezorgen, ruim twintig procent meer dan een jaar eerder. Een kenmerkende ontwikkeling voor de online voedingssector die ook als geheel groeit. Rijst de vraag welke partijen gaan domineren. De onafhankelijke bezorgdiensten staan vooralsnog op voorsprong, maar supermarkten en internetreuzen roeren zich.
Vooruitlopend op de Emerce Update Markertplaces, op 12 maart in Amsterdam, een infographic over de grootste marktplaatsen in de wereld. Platforms als Alibaba, Amazon en eBay zijn goed voor 52 procent van de totale online omzet. Omgerekend zo’n 1,8 biljoen dollar.
E-commerceconsultant Salmon verandert zijn naam in Wunderman Thompson Commerce. Dat vloeit voort uit de fusie tussen JWT en Wunderman eerder dit jaar.
Pinterest rolt een aantal tools uit voor retailers om producten te verkopen. Met Catalogs kunnen ze hun volledige catalogus uitventen.
De Portugese investeerder Green Swan neemt speelgoedwinkel Intertoys definitief over. Het bedrijf heeft de intentie om de helft van de 286 winkels van Intertoys open te houden. De rest gaat sluiten. Vermoedelijk zullen tussen de 1000 en 1500 banen behouden blijven.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkels We Love Musthaves en Bluegood aangesproken omdat zij hun klanten niet goed informeerden. Daarbij gaat het om het zogeheten herroepingsrecht, de levertijd en hun contactgegevens. Beide webwinkels hebben de informatie op hun website inmiddels aangepast.