More stories

‘Slechte bezorging US Postal Service reden voor stoppen Amazon Fresh’

Amazon Fresh zou in verschillende delen van de VS gestopt zijn vanwege de slechte bezorging door de Amerikaanse posterijen. Dat meldt het blog Recode.

Food

Maaltijdbezorgers op hoorzitting over werk in de platformeconomie

Bezorgers Deliveroo, Helpling, Werkspot, Thuisbezorgd.nl, UberEATS en Temper zijn uitgenodigd voor een hoorzitting over ‘werk in de platformeconomie’, die vandaag op initiatief PvdA-er Gijs van Dijk in Den Haag wordt gehouden. De maaltijdbezorgers van Deliveroo die zich hebben verenigd in de Riders Union en zijn aangesloten bij de FNV worden echter niet gehoord.

Logistics

Aziatische webwinkels in trek bij Nederlanders

Nederlanders kopen steeds vaker via buitenlandse webshops. Vooral Azië is in trek. Kocht in 2015 24 procent van de Nederlandse consumenten weleens iets bij Aziatische webshops, in 2017 is dat percentage opgelopen tot 42 procent. Dat blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder ruim 5.000 Nederlanders.

Cross Border

Voor meer dan een derde van de online shoppers wordt mobiel het belangrijkste kanaal

Meer dan een derde van de Nederlandse online shoppers verwacht over vijf jaar het merendeel van hun online aankopen via hun smartphone te doen. Onder de jongeren verwacht zelfs 52 procent dat mobiel binnen vijf jaar hun belangrijkste kanaal is. Dat blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder ruim 5.000 Nederlanders.

Mobile

Travelport: ‘Digitale reiziger wil graag advies’

Gemiddeld gebruiken reizigers zestien verschillende soorten apps voor een reis. Ze zijn verloren zonder hun smartphone en mijden hotels die geld rekenen voor wifi. Dit en meer blijkt uit het onderzoek dat Travelport deed naar de wensen en behoeften van de digitale reiziger.

Customer Experience

Albert Heijn test bezorgen vanuit AH to go

Albert Heijn is een test gestart met bezorgen binnen 15 minuten vanuit de AH to go aan de Zuidas. Dat meldt Distrifood.

Fulfillment

Online retail 2018: ‘Dáár verkopen waar de klant wil’

Een recordomzet van 22,5 miljard euro en een continue groei van het aantal online shoppers en webwinkels neemt de concurrentie in de retail toe. Ondanks alle positieve verwachtingen zal 2018 een uitdagend jaar worden, waarin online platforms een onmisbare rol gaan spelen. Online retailers blijven in tweestrijd: hoe haal ik dagelijks voldoende omzet en focus ik tegelijkertijd op langetermijngroei? Vier Nederlandse online marketing experts geven hun advies voor 2018.

Customer Service

Detailhandel Nederland vreest voor opmars credit card door nieuwe dienstverleners

Winkeliers vrezen voor een stijging van de kosten voor het betalingsverkeer als dienstverleners vanaf 2018 nieuwe betaalmogelijkheden introduceren die voor een winkelier veel duurder zijn dan het huidige pinnen. Dat zegt secretaris Michel van Bommel van Detailhandel Nederland.

Payment

Spoedklussite Zoofy naar België

Zoofy, gespecialiseerd in spoedklussen, breidt uit naar België. Volgens medeoprichter Arthur de Leeuw is België qua taal en afstand de meest logische keuze om te internationaliseren. Tegelijkertijd verschillen Belgen en Nederlanders qua communicatie wel van elkaar. “Mede daarom willen we eerst ervaring opdoen in Antwerpen en vervolgens snel doorgroeien in België.’

E-commerce

Bol.com haalt retouren voortaan thuis op

Bol.com-klanten kunnen retouren voortaan door PostNL bij hen thuis laten ophalen, op tijdstip naar keuze. De nieuwe dienst wordt beschikbaar in een geselecteerd aantal regio’s in Nederland.

Logistics

Meer Nederlanders hebben interesse voor Black Friday, maar scepsis blijft

Twee derde van de Nederlanders kent inmiddels Black Friday en één op de vijf gaat dit jaar op 24 november op koopjesjacht. De helft van de consumenten is echter sceptisch over het niveau van de aanbiedingen. Twee derde wil zich niet zo’n dag voor laten schrijven: zij bepalen zelf wel wanneer ze gaan shoppen, zo blijkt uit online onderzoek van Motivaction onder 1.032 Nederlanders.

E-commerce

‘Veel klachten over afhalen buitenlandse pakjes bij PostNL’

De Consumentenbond krijgt veel klachten van consumenten die melden dat PostNL hen niet informeert over postpakketjes die voor hen klaarliggen bij een afhaalpunt. Niet opgehaalde pakketjes gaan na twee weken retour afzender.

Logistics

FNV zet staking bij PostNL door

Vakbond FNV zet zijn voorgenomen staking bij PostNL door. De eerste acties zijn volgende week gepland.

Logistics

Leon Planken (Charlie Temple): ‘Brillenmarkt rijp voor disruptie’

Het bedrijf Sweex van Leon Planken ging failliet door een grote partij kapotte tablets. Inmiddels houdt hij zich bezig met zijn online brillenwinkel Charlie Temple. Planken: “Waarom kost een bril zoveel als een iPad? Ik ben dat uit gaan zoeken en ik ben er achter gekomen dat het niet zo duur hoeft te zijn als je alles in eigen beheer doet en dat doen wij. De prijs die gerekend wordt en de prijs die iedereen als normaal beschouwd is eigenlijk een prijs die veel te hoog is.”

E-commerce

fonQ verhuist voor groei, ook in België

Online warenhuis fonQ laat een nieuw distributiecentrum bouwen en vergroot daarmee de capaciteit tot 22 duizend vierkante meter. Daarmee kan het de Nederlandse markt beter bedienen en voorzien in de verwachte Belgische groei.

Logistics