More stories

5 tips voor een effectieve programmatic e-commerce-campagne

Consumeren doen we al veel online. Wellicht dat we dit in de toekomst via een Google of Amazon assistent in huis doen, maar voorlopig gaat dit nog via de vele schermen waarmee we ons omgeven. En het gaat snel, vorig jaar was er een omzetstijging van webwinkels van 19.5% waarbij zelfs de bedrijven zonder fysiek pand relatief harder in omzet stegen. Het is de bekende switch van fysiek naar online met een trend die jaar op jaar doorzet (CBS, 2018).

Programmatic

Bpost stopt met ophalen pakketten bij postkantoor in weekend

Bpost stopt met het ophalen van pakketten in het postkantoor tijdens het weekend. Een opmerkelijk besluit, constateren Belgische kranten, als het bedrijf de voorbije jaren iets aan te kondigen had over pakjesbezorging, ging het altijd om een uitbreiding of verbetering van de dienst.

Logistics

Test Aankoop rolt 800 online nepwinkels op

Het Belgische Test Aankoop heeft ettelijke honderden valse webshops ontmaskerd die bestaande domeinnamen misbruiken.

E-commerce
Premium

Belangstellenden voor boedel Athleteshop

De eerste kandidaten voor overname van delen van of inventaris van het failliete Athleteshop hebben zich inmiddels bij Curator Peter Bakker van het Groningse advocatenkantoor BENK gemeld.

E-commerce

Vente-Privée: 3,3 miljard omzet in 2017

Online winkelclub Vente-Privée boekte over 2017 een bruto omzet van 3,3 miljard euro en koerst voor 2018 af op 3,8 à 4 vier miljard. Schaal is het enige antwoord op Amazon, zegt topman Jacques-Antoine Granjon.

Cross Border

Ook H&M begint met marktplaatsconcept voor outlet

H&M Group waagt zich voor het eerst aan een marktplaatsconcept. Het moederbedrijf van de bekende kledingwinkels is afgelopen maand zowel online als in de winkelstraat een outlet gestart waar niet alleen eigen producten, maar ook die van anderen worden verkocht.

Marketplaces

PostNL gebruikt elektrische bakfiets voor postbezorging Utrecht

PostNL gaat in Utrecht dagelijks 20 autoritten met dieselbestelauto’s vervangen door duurzamere bezorging met elektrische bakfietsen en kleine elektrische voertuigen. Vooralsnog gaat het vooral om de bezorging van zakelijke post.

Logistics

WhatsApp Pay aanstaande voor 200 miljoen eerste gebruikers

WhatsApp is dichtbij de introductie van de betaaloplossing WhatsApp Pay. In India wordt de functie om onderling te betalen al door ruim een miljoen mensen gebruikt. Zorgen om de privacy leken nog even roet in het eten te gooien, de verwachting is nu dat de chatapp zich binnen enkele weken definitief gaat laten horen op de betaalmarkt.

Payment

Online retailer Dodax in de problemen

Opnieuw is een grote online retailer in de problemen gekomen. Het Zwitserse Dodax, dat ook in Nederland vooral entertainmentproducten levert, heeft uitstel van betaling gekregen.

E-commerce

Amazon Prime Day voor het eerst ook in Nederland

Amazon organiseert zijn jaarlijkse zomeruitverkoop op dinsdag 17 juli. Op die dag krijgen leden van Amazon Prime fikse kortingen op uiteenlopende producten. Voor het eerst doet Nederland ook mee.

E-commerce
Premium

Europese e-commerce naar 534 miljard euro

Online retail in Europa is in 2017 met elf procent gegroeid tot 535 miljard euro. Dit jaar groeit e-commerce vermoedelijk met dertien procent tot 602 miljard euro.

E-commerce

Tikkie deze zomer met fast checkout online verkoop

Tikkie brengt deze zomer een ‘fast checkout’ op de markt. Daarmee kunnen bedrijven de betaaloplossing gebruiken om producten te verkopen, zo vertelt Hardy Schuerhoff op E-commerce Live!.

Payment

Ultimatum voor combibundel PostNL

FNV heeft PostNL een ultimatum overhandigd tegen invoering van de zogenoemde combibundel. PostNL wil dat postbezorgers en de postbodes de post zelf op straat gaan sorteren tijdens hun postronde. Het sorteren van post gebeurt nu nog door postvoorbereiders in de sorteercentra.

Logistics
Premium

PLUS groeit in online omzet, aandeel 2,5 procent

De online activiteiten van supermarkt PLUS maakten de eerste helft van 2018 een sterke ontwikkeling door. Dit heeft geresulteerd in een stijging van het online omzetaandeel, dat dit jaar zo’n 2,5 procent bedraagt.

Food

Wijnbeurs-sommeliers geven persoonlijk wijnadvies via website en e-mail

Elke webshop worstelt met het probleem dat je online niet hetzelfde serviceniveau kunt bieden als in een fysieke winkel. Zo ook Wijnbeurs, dat voor de uitdaging stond om online bezoekers wegwijs te maken in het assortiment van vierhonderd wijnen. “Door de kanalen website en e-mail slim te personaliseren met onze eigen kennis van de klant, hebben we de conversie flink kunnen verhogen,” vertelt Karin Castenmiller, manager E-commerce van Wijnbeurs.

E-mailmarketing