More stories

Expedia maakt gefaseerd boeken van een pakket mogelijk

Expedia heeft de afgelopen tijd tests gedaan met het boeken van een hotel met korting nadat reizigers een vlucht of huurauto op het platform hebben gereserveerd. Dit heeft geleid tot de nieuwe service Add-On Advantage.

E-commerce

Knab groeit tot financiële marktplaats: ‘Zo ontwrichtend als in retail’

Knab ziet de rol van het ‘market place’-model in de financiële sector groeien. Komende maanden wil het nog meer diensten introduceren die niet door de bank zelf geleverd worden, maar door partners en zelfs concurrenten. Knab brengt dan vraag en aanbod bij elkaar, vertelt Directeur Retail Jens Waaijers. “Met een zo breed mogelijk aanbod kunnen we klanten beter helpen.”

Financials

Appie App moet bij Albert Heijn pinpas vervangen

Albert Heijn start in twee winkels in Utrecht en Haarlem een proef met digitaal betalen.

Payment

Gratis verzending belangrijker dan snelle levering

Gratis verzending is voor Nederlanders belangrijker dan een snelle levering. Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel. Een (te) lange […]

Logistics

Dataplatform GS1 Fashion Base uit de startblokken

De reeds eerder aangekondigde GS1 Fashion Base is officieel gestart in Nederland. Bestseller, Dobotex, Euretco, Just Brands, Microfashion, PVH, Suitable, Van Tilburg Mode en Sport, Van Winkel Fashion en Wehkamp zijn de bedrijven die de komende maanden het dataplatform gaan testen, verder ontwikkelen en gebruiken.

PIM

Geen verbod Airbnb in Groningen

De SP-fractie van de stad Groningen wil Airbnb verbieden. Maar wethouder Roeland van der Schaaf (PvdA) voelt daar niets voor.

Travel

Valentine van der Lande start online ontbijtmerk Oot

Ondernemer Valentine van der Lande, ooit oprichter van uitgeefplatform TenPages, is een nieuw online ontbijtmerk Oot begonnen.

Food

Doelgroep en interactie: zo maak je van je klant een fan

Het is nog enkele seconden rustig voor de chaos uitbreekt in het Washington Square Park in New York. Mensen lopen achter elkaar, turend naar hun smartphone. Dan zet een van hun het op rennen. Eerst een. Dan nog een. Als een zwerm bijen bewegen tientallen mensen al snel richting één plek. Door die specifieke locatie te scannen kunnen ze de dan nieuw gelanceerde Nike-sneaker kopen.

Customer Engagement

‘Naspers in gesprek met P2P e-commerce platform Caroussel’

Het Zuid-Afrikaanse Naspers, geleid door een Nederlander, zou gesprekken voeren met Caroussel uit Singapore. Dit P2P e-commerce platform wordt vooral gebruikt in Taiwan en Hong Kong.

E-commerce

Voortaan producten kopen in Instagram Stories

Gebruikers van Instagram kunnen voortaan aankopen doen binnen het onderdeel Stories. Adidas, Aritzia en Louis Vuitton zijn de eerste merken waarmee Instagram samenwerkt.

Conversie

Restaurant met eigen besteldienst nu ook welkom bij Deliveroo

Maaltijdbezorger Deliveroo wil het aantal aangesloten restaurants in Nederland sterk uitbreiden met een nieuwe dienst Marketplace+. Daarbij lopen de bestellingen nog steeds via Deliveroo, maar kunnen restauranteigenaren hun eigen bezorgers inschakelen.

Food

DeOnlineDrogist omarmt Payconiq

Klanten van DeOnlineDrogist.nl kunnen hun bestellingen voortaan betalen met de mobiele betaalapp Payconiq. Het bedrijf claimt daarmee de eerste grote webshop in Nederland te zijn.

Payment

Cargo drones in de last mile stuiten op obstakels

Drones kunnen veel ellende die last-mile delivery nu nog veroorzaakt wegnemen. Maar welke obstakels moeten er worden overwonnen voordat onze pakketjes daadwerkelijk door de lucht worden thuisbezorgd?

Fulfillment

Geen beursgong voor Adyen, maar koers gaat ‘keihard omhoog’

Als betaalverwerker Adyen vandaag in Amsterdam naar de beurs gaat is het met een waarde van 7 miljard euro al groter dan Air France-KLM of Philips Lighting, bedrijven die vele tientallen jaren groei nodig hadden om überhaupt op een respectabel niveau te komen. Adyen bestaat sinds 2006.

Payment

Google tekent Carrefour voor voiceshopping in Frankrijk

Franse consumenten kunnen vanaf begin 2019 de dagelijkse boodschappen gaan doen door tegen een apparaatje van Google te praten: een smartphone of een slimme speaker. Daartoe tekende supermarktketen Carrefour een samenwerking met het technologiebedrijf die ook grote impact heeft op de backoffice.

Retail