More stories

Europa trekt streep door geoblocking internethandel

Nederlanders kunnen vanaf eind 2018 in andere EU-lidstaten online shoppen zonder dat ze worden omgeleid naar een nationale website. Europa heft geoblocking op, maar dat geldt niet voor Spotify en Netflix.

Cross Border

Gentse gerecht en sociale inspectie gaan Deliveroo strenger controleren

De Gentse arbeidsauditeur en de sociale inspectiediensten gaan de werkomstandigheden onderzoeken bij maaltijdbezorger Deliveroo, zo meldt Het Nieuwsblad.

Food

Walmart brengt winkel- en betaalapp aan de man met offline retourservice

Walmart doet nog eens een poging klanten te laten wennen aan de app en ingebouwde mobiele portemonnee. Nieuwste toevoeging: een service waarmee producten gemakkelijker – ‘binnen dertig seconden’ – in de winkel zijn te retourneren.

Digital Wallets

Helft Europese e-shoppers koopt over de grens

Meer dan de helft van alle Europese e-shoppers deed dit jaar online aankopen over de grens; een stijging van 2 procent ten opzichte van vorig jaar. Bijna een vijfde van alle goederen die shoppers afnemen, is afkomstig van buitenlandse websites. Dat blijkt uit onderzoek van pakketvervoerder DPD.

Cross Border

Ook bij Zalando is december al begonnen

Zalando slaat Sinterklaas over en gaat op alle vijftien markten in een keer door richting kerst met koopjes, kortingen en acties. Eerste halte: Black Friday.

Fashion

Dit zijn de 12 e-commercetrends voor 2018

E-commerce is anno 2018 een volwassen business. Eigenlijk spreek je niet meer van e-commerce als we eerlijk zijn. Maar gewoon van commerce. Want alles komt samen. Online en offline smelten samen tot een omnichannel klantervaring. Lees snel deze uitgebreide vooruitblik op wat ons in 2018 op het gebied van e-commerce te wachten staat.

E-commerce platforms

Opnieuw forse investering voor Deliveroo

Nog geen weken nadat een investering van 285 miljoen dollar werd aangekondigd, heeft maaltijdbezorger Deliveroo opnieuw 98 miljoen dollar opgehaald, dit keer bij T. Rowe Price Associates en Fidelity Management & Research Company.

E-commerce

Google vaagt prijsvergelijkers weg

Zo, die kopt er even lekker in. Toch is het niet ondenkbaar dat Google bekende prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl, Beslist.nl, Vergelijk.nl en al die andere (prijs)vergelijkingssites het leven nog wat zuurder gaat maken.

E-commerce platforms

Alibaba neemt belang in Chinese hypermarktketen

Alibaba Group betaalt 2,4 miljard euro voor een belang van 36 procent in Sun Art Retail Group, een Chinese exploitant van hypermarkten. De e-commercegigant wil de online en offline winkelervaring dichter bij elkaar brengen met technologie en data.

E-commerce platforms

BeShopping100 naar 4,2 miljard euro

Uit de laatste cijfers van BeShopping100 blijkt dat de omzet van de Top 100 van Belgische webwinkels in een jaar tijd is gestegen van 3,7 miljard tot 4,2 miljard euro, een stijging van 13,5 procent. Voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen groeien sterk.

E-commerce

UberEats versneld naar Gent

Sneller dan verwacht breidt Uber zijn bezorgingsdienst UberEats uit naar Gent. Koeriers brengen maaltijden uit 18 aangesloten restaurants aan huis, per fiets of scooter.

Food

Stakingen bij PostNL van de baan, nieuw overleg over CAO

De staking waarmee vakbond FNV dreigde bij pakketvervoerder PostNL, lijkt van de baan nu volgens de bond de vervoerder zijn ‘flukakkoord’ met werknemers heeft ingetrokken. In reactie op het FNV-ultimatum heeft PostNL de FNV uitgenodigd om alsnog over de CEO te onderhandelen.

Logistics

bol.com houdt actieweek vol korting

Inspelend op de uit Amerika overgevlogen Black Friday is het bij bol.com vanaf maandag een week lang koopjesweek.

Online marketing

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Miljardenuitdaging: Hoe betreed je de Chinese markt?

China is een markt met bijna anderhalf miljard consumenten. die vorig jaar 750 miljard dollar online besteedden, in binnen- en buitenland. Ook de uitgaven van Chinezen in het buitenland groeien sterk. Zo’n gigantische markt wil iedereen wel op, natuurlijk. Alleen: de Chinese markt is bijzonder complex en kostbare misstappen zijn erg snel gemaakt. Wat zijn de valkuilen in logistiek en wet- en regelgeving, en hoe tackel je culturele verschillen?  

Cross Border