More stories

FNV dreigt met stakingen bij PostNL tijdens feestdagen

Vakbond FNV dreigt in december met een staking bij PostNL. De werkdruk is volgens de bond ‘onmenselijk hoog’. Veel bezorgers zijn ziek, meldt een woordvoerder aan het AD.

Logistics

Alibaba verdubbelt winst

Alibaba zag zijn omzet afgelopen kwartaal met 61 procent toenemen naar omgerekend 8,3 miljard dollar. De nettowinst verdubbelde zelfs naar 3,6 miljard.

E-commerce

Google stopt met API voor het zoeken van vliegtickets

Google stopt volgend jaar april met de QPX Express API, die het mogelijk maakt om prijzen en beschikbaarheid van vliegtickets te vergelijken. Nieuwe gebruikers worden niet meer geaccepteerd, bestaande krijgen korting op de tarieven.

E-commerce

Online kerstboom kopen, met pricing als vliegtickets

Hoe eerder je een kerstboom online boekt, hoe lager de prijs. Dat is het nieuwe idee van online houthandel Gadero uit Groningen. Eigenlijk is dit pricingmodel uit nood geboren omdat de kerstbomenhandel de onderneming vorig jaar bijna logistiek verlamde.

Logistics

TopDierenShop: ‘Binnen 5 jaar bestormen we heel Europa’

Als internetmarketeer hielp Mitchel Geerts tientallen multinationals bij het veroveren of behouden van een marktleiderspositie. TopDierenShop is eigenlijk een spin-off van zijn marketingbureau, maar wel één die in vier jaar uitgroeide tot koploper in ons land en een omzet met 7 nullen heeft. “Ik wilde laten zien dat je zeer snel de grootste kunt worden, zelfs in een branche van formaat, als je maar de juiste focus hebt.”

E-commerce

Modemarktplaats United Wardrobe breidt uit in Europa

Investeerder Peak Capital stopt 1 miljoen euro in de Utrechtse start-up United Wardrobe, die zich de grootste kledingmarktplaats in Nederland en België noemt. De investering wordt gebruikt om het internationale marktaandeel te vergroten.

Fashion

BuyBay: Wij geven onze klanten meer rendement uit retouren

In 2014 zetten de gebroeders Thijs en Erik Bosgoed BuyBay op. Een online bedrijf dat hun klanten in essentie helpt om meer geld te krijgen voor hun retourgoederen. Geen ‘opkoopprijs’ maar een ‘consumentenprijs’. Hoe dan? Via slimme machine learning. Inmiddels is het management  versterkt met de van McKinsey afkomstige Teun Kraaij. “Wij reduceren verspilling in de retourbusiness.”

Fulfillment

HelloFresh naar beurs voor 10,25 euro per aandeel

Maaltijdbezorger HelloFresh gaat vandaag in Frankfurt naar de beurs voor 10,25 euro per aandeel. Daarmee zou in theorie 318 miljoen euro kunnen worden opgehaald.

Food

Orkanen drukken omzet Groupon

In het aantal actieve gebruikers van Groupon zit maar weinig schot. Een jaar geleden noteerde de koopjessite 45,7 miljoen gebruikers, in het derde kwartaal van 2017 waren dat er 49,1 miljoen.

E-commerce

Amazon.de gaat vermoedelijk iDEAL aanbieden

De Duitse site van webwinkel Amazon gaat waarschijnlijk iDEAL als betaalmethode voor Nederlandse klanten aanbieden.

Payment

Magento introduceert gratis securitytool

Magento heeft de jongste telg in haar productaanbod aangekondigd: een eigen securitytool. Waarom security? Elke merchant wordt bedreigd door hackers, vaak zonder dat ze dit weten. Hackers proberen malware te installeren, zoeken naar beveiligingslekken en willen toegang tot de backend krijgen. 

Magento

Handelsvolume Shopify blijft stijgen

E-commerce platform Shopify uit Ottawa zag het handelsvolume afgelopen kwartaal met 69 procent groeien naar 6,5 miljard dollar. Dat is wel iets minder dan in het vorige kwartaal, toen de handel met 74 procent steeg.

E-commerce

McDonald’s vanaf vandaag met bezorgingen in Den Haag

McDonald’s start vandaag met zijn bezorgdienst McDelivery in Den Haag. Vanuit de restaurants aan de Turfmarkt, Vlamingstraat, Buitenhof en vanuit […]

Food

GfK: meer concurrentie op markt voor online mode

Bijna een kwart van elke euro die aan mode besteed wordt, wordt tegenwoordig online uitgegeven. Met een groei van 30 procent is de online fashion markt in de afgelopen 12 maanden opnieuw flink gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK onder ruim 5.000 respondenten.

Fashion

Thuiswinkel.org lanceert campagne tegen frauduleuze webshops

Thuiswinkel.org start vandaag in samenwerking met Grey Amsterdam de campagne Voorkom een online shoppingfail, waarin consumenten bewust worden gemaakt van de risico’s van online winkelen.

E-commerce