Albert Heijn biedt online inzicht in voedingswaarden van boodschappen
Albert Heijn lanceert vandaag via ah.nl de nieuwe online dienst Mijn Voedingswaarden. Daarmee wil het bedrijf klanten bewustere keuzes laten maken bij hun dagelijkse aankopen.
Albert Heijn lanceert vandaag via ah.nl de nieuwe online dienst Mijn Voedingswaarden. Daarmee wil het bedrijf klanten bewustere keuzes laten maken bij hun dagelijkse aankopen.
Modebedrijf Gap heeft besloten de abonnementsdienst op kleding uit te breiden. Net als Gap zien behalve typische e-commercebedrijven ook traditionele retailmerken toekomst in deze ‘subscription commerce’. Wie denken ze ermee aan te spreken?
Een bank, kast, fiets of ander groot item versturen? Laat de aanhanger en huurbus maar in de garage. Derk van der Have en Wisse Koedam bedachten Brenger, een nieuwe snelle bezorgservice. Derk: “Het is een platform dat gebruikmaakt van koeriers die toch al die kant op rijden. Ze halen het op en brengen het naar je toe door heel Nederland en Vlaanderen.” Brenger is inmiddels partner van Marktplaats, Troostwijk, Onlineveilingmeester, Koopplein en meer dan honderd meubelzaken.
Recent onderzoek van DHL en bpost wijst uit dat 63 procent van de Belgische online shoppers over de grens winkelt, vergeleken met 34 procent van de Nederlandse consumenten. Daar liggen dus kansen voor internationale expansie. En België is niet de enige markt met veel potentie.
Vervoerder DHL zorgt als sponsor voor het transport van de Atlas 01 van Delft Hyperloop naar Californië.
Bitebuddy.nl noemt zich de eerste vergelijkingssite voor prijzen en bezorgtijden van online maaltijdbezorgers.
Amazon geeft komende week alle leden van zijn Prime-programma kortingen bij Whole Foods Market in heel de VS. Het gaat om 10 procent korting op honderden artikelen, van noten tot limonade.
VodafoneZiggo verwacht aan een totaal van 140 tot 145 telecomwinkels genoeg te hebben voor landelijke dekking in Nederland. Dat zegt directeur retail Marco Houtman tegen RetailTrends. Slechts twintig vestigingen worden combiwinkels, waar het aanbod van zowel Ziggo als Vodafone wordt tentoongespreid.
Het kabinet gaat geen gebruik maken van de mogelijkheid om het verbod op vergoedingen (‘surcharging’) bij online betaalproducten verder uit te breiden. Dat meldt Thuiswinkel.org op haar site.
Airbnb gaat in Parijs huurappartementen onderverhuren. Dat is het resultaat van een samenwerking met de Franse makelaar Century 21.
Online fashion groeit in Nederland vooral dankzij het wegvallen van grote retailketens als V&D. Dat vertelde Ine Polak van GfK dinsdag op Emerce Fashion. En die retouren, die zijn wellicht minder erg dan het lijkt.
Iedereen die wel eens in een winkel komt kent de heisa. Je hebt een kortingskaart, een kaart voor spaarpunten, er zijn zegeltjesacties en je moet betalen met je bankpas. Al met al veel handelingen en het kost de nodige tijd. Hoe mooi zou het zijn wanneer dit allemaal in één handeling geregeld kon worden?
‘Alexa, de pindakaas is op.’ Over drie jaar wordt deze zin ook in Nederlandse huishoudens heel gewoon. En dit is nog maar één voorbeeld van hoe artificial intelligence (AI) voor disruptie in retail en consumentengoederen gaat zorgen.
Woonwinkel Lil.nl maakt in afgeslankte vorm een doorstart. Samen met WebshopOvername.nl wil men alsnog doorgroeien in Nederland, Duitsland en België.
Nieuwe dreigementen van president Donald Trump aan het adres van China drukken niet alleen de aandelenbeurzen in het rood. Ook de techsector maakt zich grote zorgen. Chinese investeringen in Amerikaanse techbedrijven worden aan banden gelegd.