More stories

Nieuwe app VakantiePiraten

VakantiePiraten heeft een nieuwe versie van de app gelanceerd. Volgens de dealsite is de belangrijkste verbetering dat het nu mogelijk is om te zoeken in de duizenden online reisdeals op basis van persoonlijke selectiecriteria.

Mobile

Belofte maakt schuld: order fulfillment in een omnichannel omgeving

Order fulfillment staat synoniem voor het waarmaken van je leverbelofte. En belofte maakt schuld, dus de klant neemt het je niet in dank af als je die schuld niet inlost. De kunst is de leverbelofte zo te sturen dat je én deze kunt nakomen én de voor jou meest efficiënte supply chain gebruikt.

Fulfillment

Picnic van start in Zeist en omgeving

Picnic breidt verder uit in de provincie Utrecht. Na Leusden, Utrecht en Soest bezorgen vanaf de tweede week van juli de duurzame wagentjes ook in Zeist, Bunnik, Soesterberg, Den Dolder en Bilthoven.

Food

Flinders start verkoop refurbished design

Online meubelwinkel Flinders gaat voortaan refurbished design verkopen. Dat zijn producten die zijn opgeknapt met originele onderdelen en met korting worden aangeboden.

E-commerce

Case: Travelbags blijft groeien door omnichannel en retargeting

Travelbags, de Nederlandse marktleider in koffers en (reis)tassen, weet nog elk jaar te groeien. Tot voor kort deed het bedrijf dit geheel op eigen kracht, maar in juni 2018 sloot het een investeringsovereenkomst met RTL. “We willen niet alleen de groei in Nederland en België doorzetten, maar ook uitrollen in omliggende landen”, aldus medeoprichter Gerjan Horstra.

Online marketing

‘E-commerce transformeert Europese steden’

Europese steden dienen meer rekening te houden met de uitdagingen van e-commerce. Dit is de belangrijkste conclusie uit het rapport […]

E-commerce

Mobiele boodschappendienst Stockon gaat ook in vers

De mobiele boodschappenservice Stockon wil binnen afzienbare tijd ook versproducten leveren. De Picnic-concurrent levert nu alleen nog een abonnementsmodel voor houdbare producten, maar wil volgens oprichter Stephan Bosman (eerder onder andere Zoover) snel uitbreiden.

Retail

Primera gaat telecomproducten verkopen

Winkelketen Primera gaat samen met KPN, Lebara, Alcatel en SWOOP telecomproducten aanbieden. De pilot start op vijf locaties.

Mobile

‘Nog voor zomerreces duidelijkheid over wijzigen Postwet’

De vakbonden FNV, Bond van Post Personeel (BVPP), CNV en VHP2 willen dat het kabinet nog voor het zomerreces met concrete vervolgstappen komt ten aanzien van de wijzigingen in de Postwet.

Logistics

Hoe haal je alles uit het marktplaatsmodel?

De strijd om de aandacht van de online-consument speelt marktplaatsen in de kaart. Zij bieden gemak en een allesomvattend assortiment, of het nu gaat om een niche als nepwimpers of om telefoonhoesjes. Bijna elk product dat je nodig kunt hebben kan je vinden bij marktplaatsen als Amazon of Bol.com. Hoe maak je succesvol gebruik van dit businessmodel?

Marketplaces

GetYourGuide lanceert eigen label

GetYourGuide, het boekingsplatform voor excursies, lanceert een eigen label. Uit het bestaande aanbod worden de tours uitgekozen die uitsteken boven de rest. Deze worden als GetYourGuide-excursies vermarkt.

Travel

PostNL gaat uitstootvrij bezorgen in Leeuwarden

Leeuwarden wordt de eerste stad waar PostNL post en pakketten uitstootvrij gaat bezorgen. Alle pakketten in het centrum van de Friese hoofdstad worden nog dit jaar elektrisch bezorgd.

Logistics

Miljoeneninvestering voor warehouserobots

De Franse start-up Exotec Solutions, maker van robots voor e-commercemagazijnen, ontvangt een investering van 15 miljoen euro.

Fulfillment

ACM spreekt kledingmerk BALR. aan op fouten bij online kortingsactie

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft kledingmerk BALR. op de vingers getikt. Dit gebeurde nadat het bedrijf een deel van zijn klanten had gemeld dat zij hun bestelling bij de webwinkel niet konden terugsturen omdat zij gebruik hadden gemaakt van een eenmalige kortingscode.

Legal

Pelle Bosma: Eigen labels FreshCotton hebben veel potentie

Pelle Bosma volgde in de jaren negentig de opleiding Kunst & Techniek aan De HKU. Na een aantal jaren een design bureau gerund te hebben startte hij in 2004 FreshCotton. Zijn rol als ondernemer is in de jaren gegroeid van t-shirt-designer via website-designer naar e-commercemanager. Met het laatste jaar de focus op online marketing. Een ondernemer die succesvol is door vanuit passie te werken. En met grote plannen. Zeker ook voor de twee eigen labels: Quality Blanks en FreshCotton. Hij denkt aan een eigen winkel en internationalisering, en op 26 juni is hij een van de sprekers op Emerce Fashion.

Fashion