More stories

Wereldwijd Ecommerce keurmerk lanceert in twaalf landen

Deze week heeft non profit-organisatie Ecommerce Foundation het eerste wereldwijde ecommerce keurmerk Safe.Shop gelanceerd. Doel is het online consumentenvertrouwen helpen te versterken en wereldwijd digitale handel te stimuleren.

Cross Border

Digitaliseren in traditionele B2B-sector: Royal Brinkman groeit online

Groothandel Royal Brinkman heeft in een kleine zeven jaar een significant deel van verkoop weten te verplaatsen naar het online kanaal. In Nederland is dat zo’n derde van de omzet van de leverancier voor glastuinbouw. Dat vertelt E-commerce Manager Rob Helderman. Het percentage kan wat hem betreft nog ruim omhoog. Met content volgens het ‘They ask you answer-principe’ wil hij inkopers in de glas- en tuinbouw verder ondersteunen in hun aankoopproces.

B2B Digital

Joyn neemt mobiele stadsgids over

Het Belgische bedrijf achter de digitale klantenkaart Joyn neemt Citie over, uitgever van een mobiele stadsgids.

Retail

Consumentenbond lanceert nieuwe slimme energiedienst

De Consumentenbond introduceert een nieuwe energiedienst Huisbaasje. Daarmee moeten huishoudens meer grip te krijgen op hun energierekening.

E-commerce

bol.com veel te laks met aanpak nepartikelen

bol.com is opnieuw in verlegenheid gebracht door nepartikelen die partners via het platform verkopen. Het tv-programma Kassa liet zaterdag zien dat van de negen bestelde gecertificeerde oplaadkabels voor iPhones er zeven nep waren. De webshop heeft de desbetreffende artikelen van de website gehaald. Maar daarmee wordt herhaling niet voorkomen.

Legal

Prijzen van online tickets nu inclusief onvermijdbare kosten

Prijzen van online concert-, theater- en festivaltickets worden voortaan vermeld inclusief alle onvermijdbare kosten. Dit heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vastgesteld na een controle bij online aanbieders van concert-, theater- en festivaltickets.

Legal

Drie redenen waarom prijsvergelijkingssites ontevreden zijn over Google Shopping

In juni van dit jaar ontving Google een recordboete van 2,42 miljard euro vanwege het misbruiken van haar machtspositie. Google was namelijk de enige die als vergelijker kon adverteren via Google Shopping. Het bedrijf kreeg van de Europese Commissie de opdracht om te stoppen met het profiteren van haar eigen machtspositie anders zou het nog hogere boetes kunnen verwachten.  Inmiddels is Google Shopping aangepast, maar prijsvergelijkingssites zijn nog steeds ontevreden. Lees gauw verder waarom.  

Search

Media Markt kiest tien start-ups voor accelerator

MediaMarktSaturn heeft tien start-ups geselecteerd voor deelname aan zijn Retailtech Hub, een acceleratorprogramma waarbij de bedrijven drie maanden een retailvernieuwing werken bij.

E-commerce

bol.com gaat verkoop nepopladers aanpakken

Bol.com belooft per direct te stoppen met de verkoop van nepopladers van het merk Apple. Het televisieprogramma Kassa (BNNVARA) ontdekte dat deze werden verkocht als originele Apple kabels die bedoeld zijn om de iPhone, iPad en iPod op te laden.

E-commerce

Modewinkel About You naar 250 miljoen omzet

Deze week lanceert OTTO zijn online modewinkel About You in Nederland. Samen met de andere landen ligt de formule op koers om dit jaar een omzet van 250 miljoen euro te boeken.

Fashion

Lidl plaatst pakjesautomaat in Belgische winkels

Lidl gaat in België Cubee pakjesautomaten plaatsen in drie van haar winkels. Klanten kunnen er niet alleen bestellingen van de Lidl-webshop afhalen, maar ook van andere online winkels zoals Zalando, Bol.com of Carrefour.

Logistics

Arthur ter Braak (FAME) in babyspullen

Arthur ter Braak, de ondernemer die vooral bekend werd met entertainmentwinkel FAME, heeft een winkel in tweedehands babyspullen in Spijkenisse geopend.

Retail

Omzet online supermarkten over de 1 miljard euro

Nederlandse supermarkten boeken in 2017 voor het eerst samen meer dan 1 miljard euro omzet via online verkopen, aldus nieuw onderzoek van GfK.

Retail

18 procent groei voor webwinkels in augustus

De online omzet lag in augustus bijna 18 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 15 procent meer om, meldt het CBS vanochtend. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met bijna 22 procent.

Retail

300 miljoen dollar voor Chinese Airbnb

De Chinese versie van Airbnb Tujia heeft 300 miljoen dollar financiering opgehaald tegen een waardering van 1,5 miljard dollar.

Travel