‘E-commerce transformeert Europese steden’
Europese steden dienen meer rekening te houden met de uitdagingen van e-commerce. Dit is de belangrijkste conclusie uit het rapport […]
Europese steden dienen meer rekening te houden met de uitdagingen van e-commerce. Dit is de belangrijkste conclusie uit het rapport […]
De mobiele boodschappenservice Stockon wil binnen afzienbare tijd ook versproducten leveren. De Picnic-concurrent levert nu alleen nog een abonnementsmodel voor houdbare producten, maar wil volgens oprichter Stephan Bosman (eerder onder andere Zoover) snel uitbreiden.
Winkelketen Primera gaat samen met KPN, Lebara, Alcatel en SWOOP telecomproducten aanbieden. De pilot start op vijf locaties.
De vakbonden FNV, Bond van Post Personeel (BVPP), CNV en VHP2 willen dat het kabinet nog voor het zomerreces met concrete vervolgstappen komt ten aanzien van de wijzigingen in de Postwet.
De strijd om de aandacht van de online-consument speelt marktplaatsen in de kaart. Zij bieden gemak en een allesomvattend assortiment, of het nu gaat om een niche als nepwimpers of om telefoonhoesjes. Bijna elk product dat je nodig kunt hebben kan je vinden bij marktplaatsen als Amazon of Bol.com. Hoe maak je succesvol gebruik van dit businessmodel?
GetYourGuide, het boekingsplatform voor excursies, lanceert een eigen label. Uit het bestaande aanbod worden de tours uitgekozen die uitsteken boven de rest. Deze worden als GetYourGuide-excursies vermarkt.
Leeuwarden wordt de eerste stad waar PostNL post en pakketten uitstootvrij gaat bezorgen. Alle pakketten in het centrum van de Friese hoofdstad worden nog dit jaar elektrisch bezorgd.
De Franse start-up Exotec Solutions, maker van robots voor e-commercemagazijnen, ontvangt een investering van 15 miljoen euro.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft kledingmerk BALR. op de vingers getikt. Dit gebeurde nadat het bedrijf een deel van zijn klanten had gemeld dat zij hun bestelling bij de webwinkel niet konden terugsturen omdat zij gebruik hadden gemaakt van een eenmalige kortingscode.
Pelle Bosma volgde in de jaren negentig de opleiding Kunst & Techniek aan De HKU. Na een aantal jaren een design bureau gerund te hebben startte hij in 2004 FreshCotton. Zijn rol als ondernemer is in de jaren gegroeid van t-shirt-designer via website-designer naar e-commercemanager. Met het laatste jaar de focus op online marketing. Een ondernemer die succesvol is door vanuit passie te werken. En met grote plannen. Zeker ook voor de twee eigen labels: Quality Blanks en FreshCotton. Hij denkt aan een eigen winkel en internationalisering, en op 26 juni is hij een van de sprekers op Emerce Fashion.
Google investeert 550 miljoen dollar in de Chinese webwinkel JD.com, de grootste concurrent van Alibaba. Als gevolg van de overeenkomst kan JD.com een deel van zijn assortiment buiten China slijten, via Google Shopping.
De postmarkt gaat veranderen. Het kabinet wil de overheidsbemoeienis op de postsector afbouwen, wat ruimte zou kunnen scheppen voor nieuwe initiatieven. De e-commerce sector pleit al geruime tijd voor uitbreiding van het postnetwerk.
Ooit had Rob van den Heuvel een eigen webshop. ‘De 40 tot 50 orders die we dagelijks moesten verwerken, kosten ons elke dag zeker een uur tot anderhalf uur werk. Alleen al om de data vanuit het online retail systeem over te typen naar het systeem van de vervoerders. Er was geen koppeling. Wij dachten: waarom niet?’
Eind deze maand komt er vermoedelijk meer duidelijkheid over een doorstart van Leapp, het bedrijf dat opgelapte Apple apparatuur verkoopt. Dat zegt de curator tegen Omroep Gelderland.
Deze onderneming uit Enschede wordt gezien als een een ‘perfect bruggenhoofd naar Duitsland’.