Coolblue opent winkel in Den Haag
Coolblue opent eind dit jaar zijn grootste winkel in Den Haag, het zesde filiaal in Nederland. De nieuwe winkel komt op de begane grond van het complex New Babylon, naast Den Haag Centraal Station.
Coolblue opent eind dit jaar zijn grootste winkel in Den Haag, het zesde filiaal in Nederland. De nieuwe winkel komt op de begane grond van het complex New Babylon, naast Den Haag Centraal Station.
De in Europa groeiende online baby- en peuterspullenwinkel Windeln krijgt per 2018 een nieuwe algemeen directeur. Matthias Peuckert, een manager afkomstig van Amazon, neemt het roer van de oprichters over.
Als kersverse moeder ergerde Sifra Douma zich aan het rommelige geheel, dat werd gevormd door babymeubeltjes met elk een eigen printje. Ze maakte een wipstoelhoes die wél bij de rest van het interieur paste. Dit was het begin van een goedlopende webwinkel in hoezen voor babymeubilair.
Deelfietsaanbieders in Amsterdam krijgen drie weken de tijd om hun deelfietsen in de stad te verwijderen. Als er na die termijn nog deelfietsen staan gaat de gemeente ze zelf weghalen.
Meer directe boekingen voor hotels in plaats van torenhoge commissies betalen aan dominante reisplatformen. De Nederlandse start-up Hotelchamp ontwikkelde er technologie voor en schaalt momenteel op. “We geven hotels de controle terug over hun eigen klanten”, zegt CEO en medeoprichter Kristian Valk.
Bol.com opende woensdag zijn nieuwe fulfillment center in Waalwijk. De anderhalf jaar durende bouw van het acht voetbalvelden grote center is een van de grootste projecten uit de geschiedenis van bol.com. Met een druk op de blauwe knop door algemeen directeur Huub Vermeulen kreeg het fulfillment center volgens het bedrijf zelf een vliegende start.
Doe-het-zelver Hornbach investeerde sinds 2010 voor een kwart miljard euro in het digitaliseren van zijn bedrijfsprocessen. Het bedrijf plukt daar nu naar eigen zeggen nu de vruchten van en ziet groei voor in het online segment en in de retail buiten thuismarkt Duitsland.
Maaltijdboxbakker HelloFresh heeft zijn klantenbestand afgelopen jaar met 54 procent zien groeien tot 1,25 miljoen eind juli.
B2B-bedrijven denken vaak dat online businessmodellen te complex zijn voor hun producten en dienstverlening. Daardoor duurt het lang voordat ze de stap naar online zetten. Daar hebben klanten echter geen boodschap aan: zij willen het gemak van online winkelen niet alleen privé, maar ook zakelijk.
Logistiek dienstverlener CB en digitaal printbedrijf Printforce gaan hun processen volledig integreren zodat (on demand) productie en distributie van het boek naadloos op elkaar aansluiten. CB bekrachtigt de samenwerking door 50 procent van de aandelen Printforce te verwerven.
De B2B-module voor Magento is uitgebracht. De langverwachte functies voor zakelijke gebruikers zijn opgenomen in Magento Commerce 2.2 en de vergelijkbare cloudeditie. Wat kunnen gebruikers ervan verwachten?
Nederland is de eerste internationale markt waar Zalando met Inditex-label Oysho gaat samen werken. “Dit was eerst ondenkbaar, ze zien ons echter niet als concurrent maar als technologiepartij”, vertelt Zalando’s Ken Fontijn.
Readen Retail, eigenaar van webshop Neckermann, krijgt een
onafhankelijk bestuurder. Dat heeft de Ondernemingskamer donderdag bepaald. De rechter vermoedt belangenverstrengeling.
Blokker heeft retail-marketeer en strateeg Bas Verheijen benoemd tot directeur Marketing & Formule. Verheijen is een van de mede-oprichters van de online supermarkt Picnic.
Futurumshop, de webshop voor wielrenners en mountainbikers, zoekt 100 nieuwe medewerkers. De webretailer zegt een enorme groei door te maken en verwacht in 2018 de grens van 50 miljoen euro omzet te passeren.