Louis Vuitton opent eerste webwinkel in China
Het Franse modemerk Louis Vuitton, onderdeel van LVMH, heeft een eerste webwinkel in China geopend, vele tientallen jaren nadat het in Beijing zijn eerste fysieke winkel vestigde.
Het Franse modemerk Louis Vuitton, onderdeel van LVMH, heeft een eerste webwinkel in China geopend, vele tientallen jaren nadat het in Beijing zijn eerste fysieke winkel vestigde.
Opnieuw is een moderetailer in de problemen geraakt. De 98 winkels van Witteveen Mode zijn betrokken bij een faillissement als gevolg van een hoge belastingschuld. Witteveen heeft ook een webwinkel.
In de supermarkt van de toekomst staan we niet meer te wachten voor de kassa’s. We zullen waarschijnlijk alleen nog winkelen in fysieke supermarkten die extreem gemak bieden of gewoon voor de ‘ervaring’. De toekomst van de supermarkt is een combinatie van de fysieke en digitale wereld waarin draagbare apparaten, robotica, zelfrijdende technologie, hyper-connectiviteit, VR en AR een belangrijke rol spelen.
Het vertrouwen van Europese consumenten om online in andere landen te bestellen, is verder toegenomen, zo blijkt uit gisteren gepresenteerde cijfers van de EU. Toch aarzelen detailhandelaren nog om hun onlineactiviteiten uit te breiden en blijven ze wantrouwig staan tegenover onlineverkopen aan consumenten in andere EU-landen.
Amazon heeft in de VS Amazon Pay Places uitgerold. Met de standaard Amazon app kunnen klanten daarmee bestellingen plaatsen in fysieke winkels of restaurants. De eerste keten die deze betaalmethode faciliteert is T.G.I. Fridays.
Schoenenmerk Skechers maakt zich op voor de lancering van een webwinkel in Nederland eind volgend jaar. Dit in navolging van Duitsland en Engeland, zegt general manager Maurice van Berkel van Skechers Benelux tegen RetailTrends.
Webwarenhuis fonQ voegt diverse bekende merken toe aan het lifestyle assortiment. Na DKNY, Ted Baker, Herschel Supply Co. en Guess is nu ook onder meer Ray-Ban vertegenwoordigd.
De Consumentenbond waarschuwt zijn leden voor Shoppendoejezo.com, dat telefonisch een abonnement aanbiedt voor kortingen bij webshops. Het bedrijf oefent flinke druk uit om mensen te laten betalen, terwijl er sprake is van een ongeldige overeenkomst.
Albert Heijn lanceert vandaag de AH Productscanner. Dat is een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten.
Tegenwoordig leven we in een zogenaamde subscription economy, waarin steeds meer producten en diensten per abonnement worden aangeboden. Van muziek tot maaltijdbox, van software tot scheermesjes. Maar wat zijn de valkuilen?
De Eindhovense aanbieder van gereviseerde telefoons Coolmix heeft ruim twee ton opgehaald met crowdfunding. Met het geld wil het de eigen lijn Premium Refurbished verder ontwikkelen.
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus zag de omzet in het eerste half jaar van 2017 met 21 procent groeien tot 517 miljoen euro.
Het Franse Ingenico, ooit de koper van Ogone, neemt voor 1,5 miljard euro de Zweedse verwerker van digitale betalingen Bambora over van investeerder Nordic Capital.
Private equity-partij Permira verwerft een belang van tien procent in het Zweedse betaalbedrijf Klarna tegen een waardering van 2,5 miljard euro.
De Europees werkende online modewinkel ASOS houdt een proef waarbij zijn klanten kledingsets in bladen kunnen fotograferen en vervolgens in de app koopsuggesties krijgen.