More stories

Philips introduceert indoor navigatie in supermarkt

Philips gaat in het derde kwartaal van dit jaar bij een niet nader genoemde supermarkt een experiment uitvoeren met een nieuwe navigatie-app. Het wordt een vervolg op de Store Guide-app, die sinds kort in de MediaMarkt in Eindhoven wordt gebruikt.

Customer Engagement

Vanaf volgend jaar vergunningsplicht handelsplatformen

Handelsplatformen die zelf betaaldiensten verrichten moeten vanaf januari 2018 beschikken over een vergunning als betaaldienstverlener en zijn dan niet langer uitgezonderd van een vergunningsplicht. De Nederlandsche bank (DNB) heeft dat aangekondigd in een nieuwsbrief aan betaalinstellingen.

E-commerce

H&M: Online goed voor een kwart omzet per land

In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.

Cross Border

Salmon voortaan onderdeel Wunderman

Reclamebedrijf WPP brengt zijn e-commerce poot Salmon, in 2013 aangekocht, onder bij Wunderman. Die lanceert een nieuwe divisie Wunderman Commerce.

E-commerce

Amazon ontwikkelt technologie tegen ‘showrooming’

Amazon heeft een octrooi gedeponeerd voor technologie die ‘showrooming’ moet tegengaan, oftewel kijken in de winkel, en achteraf alsnog bij een concurrent online bestellen.

E-commerce

Pakketbezorger Fadello failliet

Het logistieke bedrijf Fadello is failliet. De bezorger uit Amersfoort heeft per direct al zijn activiteiten gestaakt nu financiering is uitgebleven. De problemen zijn mogelijk al in 2015 ontstaan.

E-commerce

Thuiswinkel.org: ‘Boete Google volkomen terecht’

De door de Europese Commissie opgelegde recordboete van ruim 2,4 miljard euro aan Google is een opsteker voor zoekmachines, webwinkels en consumenten. Dat zegt Thuiswinkel.org.

E-commerce
Premium

‘Picnic heeft online marktaandeel van bijna 9 procent’

Voor het eerst komt websuper Picnic duidelijk naar voren in het onderzoek dat kennisplatform Supermarkt & Ruimte elk half jaar laat uitvoeren onder 1500 consumenten. Het jonge bedrijf heeft een online marktaandeel van bijna 9 procent.

E-commerce

Visa investeert in Klarna

Credicardmaatschappij Visa gaat investeren in betaalbedrijf Klarna. Ook hebben beide partijen het voornemen om in de toekomst een strategische samenwerking aan te gaan.

E-commerce

Metro Group steekt miljoenen in betaalapp

Metro Group participeert in een investeringsronde van twaalf miljoen dollar in de Britse start-up YoYo Wallet. De moeder van MediaMarkt wil de betaalapp helpen bij zijn Europese expansie in de retail.

Analytics

Picnic haalt in Houten ook bibliotheekboeken op

Online supermarkt Picnic haalt nu ook boeken uit de bibliotheek thuis op, vooralsnog alleen voor de bibliotheek in Houten.

E-commerce

Ropers weg bij bol.com, Huub Vermeulen volgt op

De huidig COO Huub Vermeulen wordt de nieuwe baas van bol.com. Daniel Ropers stopt per 1 oktober 2017. Hij vertrekt naar de wetenschappelijke en educatieve uitgeefgroep Springer Nature.

E-commerce

Mega-investering JD.com in Farfetch

JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, pompt 397 miljoen dollar in Farfetch, een marktplaats voor luxe artikelen. CEO Richard Lu krijgt ook een zetel in het bestuur van JD.com.

E-commerce

Jumbo gaat online bestelde boodschappen elektrisch bezorgen

Met een nieuwe Street Scooter brengt Jumbo vanaf vandaag de online bestelde boodschappen in de binnenstad van Groningen voortaan aan huis. Volgende week zal ook Utrecht volgen.

E-commerce

E-commerce Europa naar 531 miljard euro

De online verkoop van diensten en producten blijft onverminderd populair in Europa. Waar in 2015 Europese consumenten nog ruim 459 miljard euro via internet besteedden, is dit bedrag in 2016 met ongeveer 15 procent gestegen naar bijna 531 miljard. Dat blijkt uit de cijfers van het European Ecommerce Report 2017, dat door Ecommerce Europe en de Ecommerce Foundation is gepubliceerd.

E-commerce