More stories

DHL met nieuw Service Center in Den Hoorn

DHL Express heeft vrijdag een nieuw Service Center in gebruik genomen op het bedrijventerrein Harnaschpolder aan de A4 in Den Hoorn. Vanuit dit centrum worden Rotterdam Den Haag met inbegrip van de Bollenstreek en kerngebieden als Leiden en Delft bediend als het gaat om internationale expreszendingen.

Logistics
Premium

‘Elektronicazaak Conrad in de etalage’

De Europese elektronicawinkel Conrad, in Nederland enkel met een webwinkel actief, overweegt zijn strategische opties en zou mogelijk in de verkoop gaan.

E-commerce

Kledingketen JBC test interactieve paskamers

De Belgische kledingketen JBC is begonnen met het testen van interactieve paskamers. Daarin bevinden zich schermen die klanten kunnen adviseren.

E-commerce

Lidl zoekt 1200 werknemers voor Europees e-commerce dc

Supermarkt Lidl zoekt 1200 werknemers voor zijn Europese e-commerce distributiecentrum in Roosendaal dat volgend jaar gereed moet zijn. Vorige week werd symbolisch de eerste paal geslagen.

E-commerce

Hoe het ‘nieuwe’ Google Shopping eruit kan zien

Het grote nieuws dinsdag was de 2,42 miljard euro boete voor het machtsmisbruik van Google in de prijsvergelijkmarkt. In de woorden van de Deense Eurocommissaris Mededinging Margrethe Vestager: “Googles strategie voor prijsvergelijkingen ging meer om marktdominantie en dat is illegaal onder de Europese wetgeving”. Hoewel het persbericht van de Europese Commissie erg definitief klinkt is de uitleg die in de begeleidende factsheet wordt gegeven door de Europese Commissie een stuk voorzichtiger dan de heldere taal die Vestager dinsdag sprak in het wijdverspreide persbericht.

E-commerce

Personal shopper Scottybons koopt Carmen West

De online personal shopper voor vrouwen, Scottybons, neemt branchegenoot Carmen West over. Onderneemster Noor de Bruijn slaat aan op het On Tour-concept waarbij Carmen West naar de werkplekken van haar vrouwelijke klanten toerijdt met een truck vol kleding en paskamer.

E-commerce

Nike omzeilt retail, verkoopt via Amazon

Net als in Europa op Zalando en in China op Tmall is Nike op thuismarkt Amerika begonnen met directe verkoop aan de eindconsument. Daartoe is het een, wat heet, proef begonnen met Amazon.com.

E-commerce

Amazon Prime Day begint op 10 juli

Amazon organiseert op 11 juli Prime Day, het equivalent van Singles Day van Alibaba. De koopjesdag begint eigenlijk al op maandag 10 juli, maar eindigt 30 uur later.

E-commerce

Philips introduceert indoor navigatie in supermarkt

Philips gaat in het derde kwartaal van dit jaar bij een niet nader genoemde supermarkt een experiment uitvoeren met een nieuwe navigatie-app. Het wordt een vervolg op de Store Guide-app, die sinds kort in de MediaMarkt in Eindhoven wordt gebruikt.

Customer Engagement

Vanaf volgend jaar vergunningsplicht handelsplatformen

Handelsplatformen die zelf betaaldiensten verrichten moeten vanaf januari 2018 beschikken over een vergunning als betaaldienstverlener en zijn dan niet langer uitgezonderd van een vergunningsplicht. De Nederlandsche bank (DNB) heeft dat aangekondigd in een nieuwsbrief aan betaalinstellingen.

E-commerce

H&M: Online goed voor een kwart omzet per land

In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.

Cross Border

Salmon voortaan onderdeel Wunderman

Reclamebedrijf WPP brengt zijn e-commerce poot Salmon, in 2013 aangekocht, onder bij Wunderman. Die lanceert een nieuwe divisie Wunderman Commerce.

E-commerce

Amazon ontwikkelt technologie tegen ‘showrooming’

Amazon heeft een octrooi gedeponeerd voor technologie die ‘showrooming’ moet tegengaan, oftewel kijken in de winkel, en achteraf alsnog bij een concurrent online bestellen.

E-commerce

Pakketbezorger Fadello failliet

Het logistieke bedrijf Fadello is failliet. De bezorger uit Amersfoort heeft per direct al zijn activiteiten gestaakt nu financiering is uitgebleven. De problemen zijn mogelijk al in 2015 ontstaan.

E-commerce

Thuiswinkel.org: ‘Boete Google volkomen terecht’

De door de Europese Commissie opgelegde recordboete van ruim 2,4 miljard euro aan Google is een opsteker voor zoekmachines, webwinkels en consumenten. Dat zegt Thuiswinkel.org.

E-commerce