More stories

Ekoplaza test online verkoop in Vlaanderen

De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is begonnen met online verkoop aan Belgische klanten. Hoewel het bedrijf in België geen fysieke vestigingen heeft, worden bestellingen gewoon aan huis geleverd.

E-commerce

Beleggersvereniging waarschuwt voor cryptovalutazeepbel

De Nederlandse beleggersvereniging VEB waarschuwt voor een cryptovalutazeepbel die elk moment kan klappen. De totale marktwaarde van alle cryptovaluta samen is dit jaar circa zes keer over de kop gegaan en is de grens van 100 miljard dollar voorbijgeschoten.

E-commerce
Premium

Online omzet HEMA 44 procent gestegen

De online omzet van HEMA steeg in het eerste kwartaal van 2017 met 44 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Dat maakte de retailer zojuist bekend.

E-commerce

Amazon heeft 80 miljoen abonnees op Prime

Amazon heeft in Amerika tachtig miljoen klanten die iedere maand zo’n tien dollar betalen voor betrouwbare pakketbezorging en aanvullende digitale diensten. Dat is 38 procent meer dan het jaar ervoor.

E-commerce

Endeit verkoopt belang Duitse industriële webwinkel

Veel eerder dan gebruikelijk doet investeerder Endeit zijn belang in de industriële webwinkel Contorion.de van de hand. Een half jaar na de investering klopt industrieel materiaalleverancier Hoffmann Group aan met een bod dat eigenaren en management niet willen weerstaan.

B2B Digital

Payment Request API: goed nieuws voor mobiele conversie

Complexe check-outprocessen zijn een conversiekiller op mobiel. De nieuwe Payment Request API kan dit probleem oplossen. Deze browser API biedt een aanzienlijk betere gebruikerservaring bij online betalingen, vooral op mobiele devices.

Conversie

Marktplaats faciliteert onderling betalen

Via partner Online Betaalplatform (OBP) biedt Marktplaats sinds vorige week een nieuwe betaaldienst aan, waarbij gebruikers onderling geld kunnen overmaken.

E-commerce

Intrakoop en Jumbo leveren online boodschappen aan de zorg

Intrakoop, de grootste inkoopcoöperatie in de zorg, en supermarktketen Jumbo werken voortaan samen. Als eerste retailer gaat Jumbo via Intrakoop de wekelijkse (online bestelde) boodschappen leveren aan de zorg.

B2B Digital

Picnic: ‘Zelf innoveren is key’

De Nederlandse app-only supermarkt Picnic – dit jaar op positie twee in de E-commerce 10 – is bezig met een gestage opmars. En de ambities liegen er niet om. Mede geholpen door de ruim honderd miljoen aan funding. “Wie bij ons vijf keer iets koopt, gaat nooit meer weg”, aldus medeoprichter Michiel Muller (52).

E-commerce

Elektronicaketen BCC zet rijdende Sales Robot in

Retailketen BBC hoopt klanten te trekken met een verkooprobot. De meeste robots die tot nu toe in winkels en hotels werden ingezet zijn rijdende poppen die geprogrammeerd zijn om simpele taken uit te voeren of klanten de weg te wijzen. Soms praten ze nog alleen Engels.

E-commerce

Wunderman richt e-commercetak op

Digitaal bureau Wunderman gaat, ook in Nederland, e-commercediensten bieden en vult dat praktisch in door de expertise van zusterbedrijf Salmon in te zetten.

E-commerce

Belgische drone kan meer dan postpakketjes bezorgen

Studenten van de KU Leuven hebben een nieuwe drones ontwikkeld die zowel postpakketjes kan afleveren als een brand helpen blussen.

E-commerce

DHL gaat met Ford elektrische bezorgauto’s maken

Pakketvervoerder DHL gaat samen met Ford elektrische bezorgauto’s ontwikkelen en verkopen. Het nieuwe model is gebaseerd op Ford Transit. Ford levert de componenten, DHL doet de assemblage.

Logistics

Helft Europeanen shopt over de grens

Ruim de helft van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Cross Border

Afterpay wil de grens over, en achteraf betalen klantvriendelijker maken

Afterpay, ooit ontstaan als spinoff van Wehkamp, wil de grens over en zijn dienstverlening nog aantrekkelijker maken. Dat vertelde Pascal Vincken, sinds enkele maanden directeur van AfterPay Benelux, gisteren op Emerce eFashion in Amsterdam.

E-commerce