McGregor over op Salesforce Commerce Cloud
Modemerk McGregor adopteert de Salesforce Commerce Cloud voor de realisatie van zijn nieuwe webwinkel.
Modemerk McGregor adopteert de Salesforce Commerce Cloud voor de realisatie van zijn nieuwe webwinkel.
FuturumShop, de grootste online shop voor wielrenners en mountainbikers, begint met same day delivery.
B2B-handelaren zijn klaar voor de volgende stap in digitalisering. Dit blijkt uit het rapport Taking the Fast Track into the Digital Future of B2B Commerce dat werd opgesteld door Vanson Bourne in opdracht van Intershop. De B2B-webshop is ingeburgerd, de focus ligt nu op big data analytics, Internet of Things en mobile.
De gezamenlijk omzet van Cyber Monday in de VS is zeker 100 miljoen dollar hoger uitgevallen dan Adobe Digital Insights aanvankelijk had uitgerekend. De eindstand bedraagt 3,45 miljard dollar, waarmee Cyber Monday de grootste online feestdag is in de VS.
Klanten van Blokker kunnen vanaf nu producten met het Blokker label zowel in de winkels als online kopen. De eigen merk producten zijn zichtbaar in een aantal categorieën, zoals party-artikelen, kaarsen, servetten, bestek en keukentextiel.
Een week geleden trok ING de stekker uit betaalapp Twyp. Intussen timmert Tikkie goed aan de weg als financiële topper in de App Store. Roland Booijen van Tikkie, is zeer te spreken over de 150.000 trouwe gebruikers van de app en ziet de toekomst zonnig in.
Maaltijdbezorger Bestel-thuis.nl is een actie gestart tegen een nieuwe functie in Google-My-Business resultaten die consumenten sneller laat bestellen via Thuisbezorgd.nl en Hungry.nl. Volgens Google betreft het een proef waarvoor enkele partners zijn geselecteerd.
ABN Amro heeft zijn Android-app Wallet voor mobiele betalingen via nfc uitgebracht in de Google Play Store. Daarmee wordt een proef afgesloten die in september was begonnen.
Cyber Monday heeft in de VS zo’n 3,36 miljard dollar opgebracht, volgens eerste schattingen van Adobe Digital Insights. Dat is maar 1 procent meer dan de online omzet van Black Friday.
Amazon wil de wind uit de zeilen nemen van bol.com en Coolblue en adverteert daarom groot op NU.nl. Belangstellenden worden naar de Nederlandstalige versie van Amazon Duitsland gelokt met korting.
Vandaag gaan nog eens 122 miljoen Amerikanen online om te shoppen, veel voor kerstboodschappen. Cyber Monday, zoals vandaag wordt genoemd, gaat niet mee in de groei-explosie die Black Friday liet zien.
De Europese Raad van Ministers heeft vandaag ingestemd met maatregelen die het webwinkelen over de grens moeten versoepelen. Webwinkels mogen voor klanten uit diverse landen geen verschillende prijzen meer rekenen.
De gebruikerservaring van het online betalen verdient de aandacht. Retailers zullen de ‘frictie’ moeten wegnemen uit de betaalomgeving van hun webwinkel. Hetzelfde geldt voor winkeliers die net als schoolvoorbeeld Starbucks klanten bedienen met een ‘digital wallet’ in de app. De user experience (UX) moet optimaal zijn.
De app Het Laatste Tafeltje, waarmee restaurants onbezette tafels op dezelfde dag met korting kunnen aanbieden, wordt landelijk uitgerold.
Er woedt een heuse consolidatieslag onder aanbieders van e-commerceplatforms. Met de Amerikaanse technologiereus Salesforce voorop. Ook andere marktspelers verzetten hun bakens en treffen elkaar steeds vaker op het snijvlak van e-commerce, analytics en marketing. Natuurlijk in de cloud. What’s next?