More stories

Premium

‘Picnic heeft online marktaandeel van bijna 9 procent’

Voor het eerst komt websuper Picnic duidelijk naar voren in het onderzoek dat kennisplatform Supermarkt & Ruimte elk half jaar laat uitvoeren onder 1500 consumenten. Het jonge bedrijf heeft een online marktaandeel van bijna 9 procent.

E-commerce

Visa investeert in Klarna

Credicardmaatschappij Visa gaat investeren in betaalbedrijf Klarna. Ook hebben beide partijen het voornemen om in de toekomst een strategische samenwerking aan te gaan.

E-commerce

Metro Group steekt miljoenen in betaalapp

Metro Group participeert in een investeringsronde van twaalf miljoen dollar in de Britse start-up YoYo Wallet. De moeder van MediaMarkt wil de betaalapp helpen bij zijn Europese expansie in de retail.

Analytics

Picnic haalt in Houten ook bibliotheekboeken op

Online supermarkt Picnic haalt nu ook boeken uit de bibliotheek thuis op, vooralsnog alleen voor de bibliotheek in Houten.

E-commerce

Ropers weg bij bol.com, Huub Vermeulen volgt op

De huidig COO Huub Vermeulen wordt de nieuwe baas van bol.com. Daniel Ropers stopt per 1 oktober 2017. Hij vertrekt naar de wetenschappelijke en educatieve uitgeefgroep Springer Nature.

E-commerce

Mega-investering JD.com in Farfetch

JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, pompt 397 miljoen dollar in Farfetch, een marktplaats voor luxe artikelen. CEO Richard Lu krijgt ook een zetel in het bestuur van JD.com.

E-commerce

Jumbo gaat online bestelde boodschappen elektrisch bezorgen

Met een nieuwe Street Scooter brengt Jumbo vanaf vandaag de online bestelde boodschappen in de binnenstad van Groningen voortaan aan huis. Volgende week zal ook Utrecht volgen.

E-commerce

E-commerce Europa naar 531 miljard euro

De online verkoop van diensten en producten blijft onverminderd populair in Europa. Waar in 2015 Europese consumenten nog ruim 459 miljard euro via internet besteedden, is dit bedrag in 2016 met ongeveer 15 procent gestegen naar bijna 531 miljard. Dat blijkt uit de cijfers van het European Ecommerce Report 2017, dat door Ecommerce Europe en de Ecommerce Foundation is gepubliceerd.

E-commerce

Ekoplaza test online verkoop in Vlaanderen

De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is begonnen met online verkoop aan Belgische klanten. Hoewel het bedrijf in België geen fysieke vestigingen heeft, worden bestellingen gewoon aan huis geleverd.

E-commerce

Beleggersvereniging waarschuwt voor cryptovalutazeepbel

De Nederlandse beleggersvereniging VEB waarschuwt voor een cryptovalutazeepbel die elk moment kan klappen. De totale marktwaarde van alle cryptovaluta samen is dit jaar circa zes keer over de kop gegaan en is de grens van 100 miljard dollar voorbijgeschoten.

E-commerce
Premium

Online omzet HEMA 44 procent gestegen

De online omzet van HEMA steeg in het eerste kwartaal van 2017 met 44 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Dat maakte de retailer zojuist bekend.

E-commerce

Amazon heeft 80 miljoen abonnees op Prime

Amazon heeft in Amerika tachtig miljoen klanten die iedere maand zo’n tien dollar betalen voor betrouwbare pakketbezorging en aanvullende digitale diensten. Dat is 38 procent meer dan het jaar ervoor.

E-commerce

Endeit verkoopt belang Duitse industriële webwinkel

Veel eerder dan gebruikelijk doet investeerder Endeit zijn belang in de industriële webwinkel Contorion.de van de hand. Een half jaar na de investering klopt industrieel materiaalleverancier Hoffmann Group aan met een bod dat eigenaren en management niet willen weerstaan.

B2B Digital

Payment Request API: goed nieuws voor mobiele conversie

Complexe check-outprocessen zijn een conversiekiller op mobiel. De nieuwe Payment Request API kan dit probleem oplossen. Deze browser API biedt een aanzienlijk betere gebruikerservaring bij online betalingen, vooral op mobiele devices.

Conversie

Marktplaats faciliteert onderling betalen

Via partner Online Betaalplatform (OBP) biedt Marktplaats sinds vorige week een nieuwe betaaldienst aan, waarbij gebruikers onderling geld kunnen overmaken.

E-commerce