More stories

Nieuwe Expertgroep RFID in Fashion opgericht

Tien Nederlandse en Belgische bedrijven actief in de modeketen hebben een nieuwe expertgroep RFID opgericht. Technische en organisatorische barrières vormen het grootste struikelblok bij het implementeren van RFID, zeggen de betrokken partijen.

Fashion

PostNL moet tariefsverhoging aan Cargo United terugdraaien

PostNL Pakketten en PostNL Cargo hebben ten onrechte de tarieven buiten de overeengekomen bandbreedte verhoogd voor partner Cargo United. Dat heeft de rechtbank Rotterdam in kort geding bepaald.

Logistics

Kayak: ‘Duurdere vliegtickets geboekt op smartphones’

Nederlanders die via hun iPhone een vliegticket boeken geven meer uit dan desktop- en Androidgebruikers. Ze zijn ook het laatst met het regelen van hun reis, blijkt uit het Mobile Travel Report van Kayak.

Travel

Blokker Holding richt zich volledig op Blokker, andere formules verkocht

Blokker Holding wil zich volledig gaan richten op het merk Blokker, de winkel waarmee het allemaal begon in 1896. De overige winkelbedrijven van het concern (Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker) worden verkocht. Daarmee komen circa 1.900 arbeidsplaatsen te vervallen. De e-commercepoot Nextail blijft bestaan.

Retail
Premium

Online omzet in maart 13 procent hoger

De online omzet in Nederland lag in maart circa 13 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten 10 procent meer om. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 17 procent, zo meldt CBS.

E-commerce

TUI: aandeel online groeit

In de Benelux worden steeds meer reizen van TUI online verkocht. In het eerste halfjaar steeg het online aandeel in de distributie met 3 procent naar 56 procent.

Travel

Tikkie breekt door grens van half miljoen gebruikers

Terugbetaalapp Tikkie van ABN is in minder dan een jaar na introductie door de grens van een half miljoen gebruikers gebroken. De bank spreekt over de ‘snelst groeiende betaalapp van Nederland’.

Digital Wallets

Martine de Ridder (Fashiolista): ‘Het oude succes is zowel een vloek als een zegen’

Fashiolista was in de periode 2010/2012 een super hip platform. Maandelijks trok de site zo’n 2 miljoen jonge vrouwen die op zoek waren naar inspiratie op het gebied van mode. Maar Fashiolista werd door een investeringsmaatschappij gekocht die er weinig mee deed. De bezoekersaantallen liepen terug tot maandelijks enkele tienduizenden vrouwen. Daar moet nu verandering in komen. Kersverse ondernemer Martine de Ridder krijgt de kans om Fashiolista nieuw leven in te blazen. Ofwel bouwen op dat wat er ooit was. “Het is een vloek en een zegen”, aldus De Ridder.

Fashion

Webwinkel Hofweb haalt geld op bij vaste klanten

De biologische webwinkel Hofweb uit Biddinghuizen heeft onlangs in anderhalve dag 190.000 euro op weten te halen bij 94 vaste klanten. Die investeerden bedragen van 250 euro tot enkele duizenden euro’s per persoon.

Food

Forse investering voor Delivery Hero

De concurrentieslag tussen Takeaway en zijn belangrijkste rivaal Delivery Hero op de Duitse markt gaat een nieuwe ronde in. Delivery Hero krijgt een kapitaalinjectie van 387 miljoen euro van het Zuid-Afrikaanse bedrijf Naspers.

Food

250.000 euro groeigeld voor e-commerce platform Shopsuite

De Rotterdamse startup achter de shop van Elle.nl Shopsuite heeft 250.000 euro groeikapitaal opgehaald om redactionele content te verbinden met producten van retailers.

E-commerce platforms

easyEnergy: ‘Wij innoveren wel’

Onder de naam easyEnergy stort het bedrijf achter easyJet zich sinds kort ook op de energiemarkt. Zonder kortingen in het eerste jaar en voor iedereen hetzelfde lage tarief. “Een volledig Nederlands concept”, aldus medeoprichter Raymond van Eck.

E-commerce

Amazon bestellingen nu vanaf 25 dollar gratis bezorgd

Amazon gaat voortaan in de VS al vanaf bestellingen van 25 dollar gratis bezorgen. Dat was eerst vanaf 35 dollar.

Logistics

Speelgoed snelste groeier in e-commerce

Speelgoed, verlichting en vrouwenkleding zijn de snelst groeiende productgroepen wereldwijd in e-commerce. Zo laat nieuwe marktinformatie van Icecat zien.

PIM

Vier ton groeigeld voor oppasplatform Charly Cares

Oppas startup Charly Cares heeft bij niet nader genoemde partijen een investering van 400.000 euro opgehaald. Met dat geld wil het Nederlandse bedrijf investeren in marketing, de ontwikkeling van onze app en de operationele kant.

E-commerce