More stories

Amazon bouwt logistiek centrum bij Bremen

Amazon vestigt een nieuw logistiek centrum in Achim bij Bremen. Daar komen zeker 2000 mensen te werken, weet de Weser Kurier.

Fulfillment

ACM wil meer transparantie bij online beoordelingen

Toezichthouder ACM wil meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren van online beoordelingen.

Conversie

‘Veel verbetering mogelijk in order- en verzendbevesting van webwinkels’

Met name de order- en verzendbevesting worden in de klantcommunicatie nogal eens over het hoofd gezien. E-commercebedrijf vergeten bijvoorbeeld de merkbeleving door te trekken tot ná het moment van bestellen of ze laten het na de beschikbare klantdata in te zetten. Dat blijkt uit een onderzoek van OneRetail onder vijftig bekende webwinkelbedrijven. De belangrijkste aandachtsgebieden op een rij.

Fulfillment

Amazon brengt ‘onbeperkt e-lezen’ naar Europa

Amazon gaat Prime Reading introduceren in Duitsland. Zeventien miljoen lokale consumenten kunnen ‘gratis’ onbeperkt e-books lezen.

Online marketing

Inditex (Zara) bouwt distributiecentrum in Lelystad

Het Spaanse kledingconcern Inditex gaat in Lelystad een groot distributiecentrum bouwen, zo weet Logistiek.nl De eigenaar van modeketens Zara, Pull & Bear en Bershka heeft een lap grond aangeschaft op het Lelystad Airport Businesspark.

Fulfillment

‘Millennials trappen vaker in reisfraude’

Met name millennials zijn het slachtoffer van fraude met reizen. Dit meldt de Britse politie. Afgelopen jaar is het aantal meldingen van oplichting bovendien gestegen met 20 procent.

Travel

Online kwartaalomzet Ahold Delhaize naar half miljard

De online omzet van Ahold Delhaize is met achttien procent gegroeid tot 551 miljoen euro en is goed voor 3,5 procent van de totale verkopen van het concern.

E-commerce

Dertiende fysieke boekwinkel Amazon in aantocht

Amazon heeft alweer zijn dertiende fysieke boekwinkel aangekondigd, dit keer in Washington D.C. Die komt in dezelfde straat waar eerder het onlangs gesloten Barnes & Noble was gevestigd.

Retail

Zalando: Nederland is winstgevend

Zalando schrijft behalve in de Duitstalige landen ook in Nederland zwarte cijfers. De omzet hier steeg, omdat de markt al volwassener is, met ‘maar’ twintig procent.

Fashion

Picnic begint in en rondom Rotterdam

Online supermarkt Picnic gaat de regio Rotterdam wijk voor wijk aanpakken en begint eind deze maand in Overschie, Schiedam en Vlaardingen.

Food

Zalando lanceert gepersonaliseerd stijladvies in België

Ook Belgische klanten van Zalando kunnen voortaan online gepersonaliseerd stijladvies krijgen. De stijladviesdienst Zalon bestaat al sinds 2014, maar was eerst alleen in Oostenrijk, Zwiterland en Nederland beschikbaar.

Fashion

Plus start landelijke campagne rond snel online bezorgen

Supermarkt Plus gaat zijn snelle bezorgdienst Plus Express onder de aandacht brengen met een uitgebreide online campagne via commercials op radio en televisie, online promotie en sociale media.

Food
Premium

Koper Marktplaats.nl wordt CEO van Etsy

De man die in 2004 Marktplaats.nl kocht voor eBay, Josh Silverman, is de nieuwe CEO van de marktplaats voor creatievelingen en ambachtslui Etsy.

E-commerce platforms

Fairf: ‘Wij leveren duurzame verf op maat direct aan de consument’

“Dat kan beter”, dacht Laurens van Dort op het moment dat hij verf ging kopen bij de lokale bouwmarkt. Als industrieel ontwerper met de richting ‘strategic product design’ heeft hij geleerd om te denken in het opzetten van startups waarmee traditionele sectoren kunnen worden geïnnoveerd. Zijn bezoek aan de bouwmarkt resulteerde uiteindelijk in de oprichting van Fairf. “Een duurzaam verfbedrijf dat zich helemaal richt op consumenten. Een nieuw merk in de NL markt.” Fairf maakt zelf geen verf, die komt van partner Baril Coatings. Fairf richt zich volledig op de interface: de manier waarop je verf aankoopt. “Dat hele proces is niet gebouwd voor de moderne consument die van alle gemakken is voorzien.

Disruptie

Zalando: ‘We groeien harder dan de online modemarkt’

Zalando groeit naar eigen zeggen harder dan de e-commerce modemarkt. De retailer zag zijn omzet met 23,1 procent in het eerste kwartaal stijgen naar 980 miljoen euro, net dus geen miljard.

Fashion