Picnic opent techgemeenschap voor ‘grote problemen’
Online supermarkt Picnic lanceert Tech for Life, een community die techneuten bij elkaar brengt om samen aan grote problemen van de foodsector te werken.
Online supermarkt Picnic lanceert Tech for Life, een community die techneuten bij elkaar brengt om samen aan grote problemen van de foodsector te werken.
Salesforce sluit een goed kwartaal af. Het cloudbedrijf genereerde 2,3 miljard dollar omzet, 25 procent meer dan een jaar geleden. Wel werd een nettoverlies van 8 miljoen geleden, tegen een winst van 38 miljoen vorig jaar.
Het Chinese merk Hisense betreedt volgende maand de Nederlandse markt. Met 69.000 werknemers en een omzet van ruim 15 miljard euro in 2016 behoort Hisense tot een van de grootste tv- en witgoedfabrikanten ter wereld. Hisense zal in Nederland vertegenwoordigd worden door Quantis Electronics uit Eindhoven.
Media Markt opent de eerste drive-thru voor elektronicaproducten in Nederland. Als het een succes wordt, volgen andere MediaMarkt-vestigingen, zo laat de retailer weten.
De winst over het eerste kwartaal voor e-commerce gigant Alibaba viel met iets meer dan 1,4 miljard dollar fors lager uit dan verwacht, zelfs bij een sterk toegenomen omzet van 5,61 miljard dollar.
Voor B2B-leveranciers neemt de complexiteit van voorraadbeheer en -management toe nu het aantal (digitale) saleskanalen toeneemt. Klanten verwachten dezelfde omni-channel beleving en service als in B2C. Voor INDI, Panalpina en Zamro was dat reden om een ordermanagementsysteem (OMS) te implementeren.
PostNL bezorgt vanaf volgende maand in de avond pakketten met e-bakfietsen. In Amsterdam vervangt PostNL hiermee per dag 100 autoritten met dieselbestelauto’s door duurzamere bezorging met de e-bakfiets. Dit zorgt voor circa 60.000 kg minder CO2-uitstoot per jaar, aldus het bedrijf.
Apple rolt ook in Nederland en België het zogenoemde Today at Apple-programma uit, een serie workshops over onder meer fotografie, video, programmeren, kunst en design.
E-commerce in de VS heeft een sterk kwartaal achter de rug, volgens cijfers van het US Commerce Department. Online retail verkopen stegen naar 98,06 miljard dollar, 14,8 procent meer dan een jaar geleden.
De keten van luxe lifestylemerken LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton staat op het punt een nieuwe online winkelomgeving te lanceren onder de naam 24 Sèvres.
De Duitse retailer Otto sluit een zeer goed jaar af, waarin de omzet 3,4 procent steeg naar 12,5 miljard euro en de winst naar 730 miljoen. Het bestuur denkt de omzet van 17 miljard euro in 2022 zeker te kunnen halen.
Het nieuwe Nederlandse boekingsplatform ShowBird uit Rijswijk is deze week officieel gestart met 1200 artiesten als Jan Smit, Brace, Charly Luske, Nick en Simon en George Baker en presentatoren als Richard Lamb en Bas Muijs.
Salesforce breidt zijn Commerce Cloud Einstein uit met nieuwe diensten voor retailers. Die kunnen gepersonaliseerde, AI-gestuurde ervaringen aan klanten aanbieden, zowel via de winkel als mobiel.
Steeds meer pakketjes worden dagelijks naar consumenten gedistribueerd. Planningstechnieken worden meer verfijnd om in de zogenoemde last mile zo weinig mogelijk kilometers te maken en om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de afleverwensen van de klant. Je hoort er meer over op eFulfillment & Logistics, als onderdeel van E-Commerce Live in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
De vorige week gelanceerde online halalsupermarkt Halal2Home, die per elektrische fiets bestellingen bezorgt, heeft landelijke ambities.