PostNL gaat bezorgen voor Superunie
PostNL gaat nog dit jaar boodschappen bezorgen voor online formules van Superunie. De bezorger richt zich steeds meer op kleinere supermarktformules als Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon en De Krat.
PostNL gaat nog dit jaar boodschappen bezorgen voor online formules van Superunie. De bezorger richt zich steeds meer op kleinere supermarktformules als Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon en De Krat.
Facebook Messenger kan voortaan ook voor groepsbetalingen worden gebruikt. Sinds 2015 waren onderlinge betalingen al mogelijk, althans in de VS.
Het bedrijf achter winkelplatform Sjoprz heeft 1,1 miljoen euro opgehaald bij particuliere investeerders, onder wie Just Jongeleen, Rard Rijcken en Evelijn Zikken.
De stakingen bij Jumbo lijken vooralsnog geen grote gevolgen te hebben voor de online bezorgingen van de supermarkt. RTL meldde gisteren dat slechts 100 tot 150 van de werknemers staken, dat is nog geen vijf procent. Vandaag staan Veghelse supermarktketen en de vakbonden tegenover elkaar in de rechtbank in Utrecht.
Nog niet alle webwinkels verwijzen goed naar het Europese platform voor online geschillenoplossing, de Online Dispute Resolution (ODR). Dat blijkt uit een inventarisatie onder dertig grote onlinebedrijven. En dat zijn ze wel al sinds begin 2016 verplicht.
In de winkels van de toekomst zijn geen wachtrijen en zitten er geen mensen achter de kassa. Sterker nog, er zijn geen kassa’s. We hoeven onze eigen boodschappen niet meer in te pakken en we betalen met onze wearables. Afhankelijk van het type winkel gaat winkelen in de toekomst óf over de beleving óf over extreem gemak.
De Nederlandse betaalverwerker Adyen meldt een recordomzet voor het jaar 2016: die ging van 365 miljoen naar 727 miljoen dollar.
Overleven is geen strategie. Het is een manier om de volgende dag te halen, en dag erop. Voor veel online retailers is dit, ongewild, wel de dagelijkse praktijk. Dat maakt het moeilijk, maar niet onmogelijk, om een toekomstbestendige webshop op te bouwen. Voorwaarde is dat je het spel speelt volgens de nieuwe regels en jezelf de juiste vragen stelt om tot een strategie te komen, in plaats van in de overlevingsstand te gaan.
Bij de Consumentenbond komen nogal wat klachten binnen van consumenten die, na aankoop bij een gerenommeerde webwinkel, een aanbod krijgen voor korting op hun volgende aankoop. Het blijkt echter te gaan om een duur abonnement van een ander bedrijf.
Internet is grenzeloos, dus waarom zou je je met een webshop beperken tot de thuismarkt? Voor een goede prijs-kwaliteitverhouding en/of bijzondere producten zijn consumenten zeker bereid om internationaal te shoppen. Dit is een van de vier trends die de groei van cross-border e-commerce flink zal stimuleren.
Barcodes scannen in een etalage om online te bestellen. Bij Jumbo’s tijdelijke, virtuele supermarkt in Rotterdam kan het. Gimmick of serieuze kans?
Met de ontwikkeling van e-commerce is het aantal fulfilmentbedrijven snel toegenomen. Die bedrijven beseffen op zoek te moeten naar hun onderscheidend vermogen en dat innoveren nodig blijft. Drie daarvan werden recent tijdens een hackathon bijgestaan door studenten en experts met een achtergrond in IT en logistiek. Met welke vragen zitten de bedrijven zoal?
Amazon heeft een ietwat curieus betaalmiddel gelanceerd voor de Amerikaanse markt: Amazon Cash. Geen eigen valuta, maar een oplossing voor consumenten zonder bankkaart.
De Europese webwinkel met luxe modeartikelen Yoox Net-a-Porter gaat zijn markt- en techniekkennis aanwenden om Valentino.com op te frissen.
Consumenten verwachten dat retailers en merken te allen tijde en overal aan hun behoeften kunnen voldoen. Hoe creëer je een consistente en toch verrassende beleving voor je klanten op web, mobiel, social media en in de winkel?