More stories

Raph Schroder hoofd e-commerce bij HEMA

Raph Schroder volgt bij HEMA Head of E-commerce Tico Schneider op, die per 1 april Directeur Nederland is bij HEMA.

Retail

Kwart Nederlands e-commerce via telefoon en tablet

Bijna een kwart van alle online aankopen in Nederland vindt plaats via een smartphone of een tablet. Telefoons zijn goed voor negen procent van het totaal, heel weinig in vergelijking met bijvoorbeeld de dertig procent in Engeland

Payment

Emerce Conversion: The Power of Proof (video)

Emerce heeft dit jaar twee internationale top keynotes geboekt voor de Emerce Conversion workshops: Angie Schottmuller en Craig Sullivan. Zij zullen op 14 april, de dag na Emerce Conversion, nog verder de diepte in gaan tijdens de Conversion Workshops.

Conversie

Accor koopt Availpro

Accor heeft na FastBooking opnieuw een digitale speler aangekocht, Availpro. Het samengaan van FastBooking en Availpro levert de derde grootste speler op het gebied van sales-, distributie- en analysetools voor de hotellerie op.

Travel

Unilever sluit e-commercedeal met Aziatisch Lazada

Unilever gaat een nauwe samenwerking aan met Alibaba-dochter Lazada om op zes Aziatische markten zijn producten direct aan de eindconsument te verkopen.

Cross Border

Travel Bricks: zelf online rondreizen samenstellen

Het nieuwe Nederlandse reismerk Travel Bricks is gestart met een grootscheepse campagne op radio, tv en online. De OTA wil een one-stop-shop zijn voor reizigers en zet vooral in op de mogelijkheid zelf rondreizen samen te stellen, vertelt Jan-Rikke Mulder, COO van Travel Bricks.

Travel

Amazon betreedt de Britse B2B-markt

Amazon betreedt de Britse B2B-markt, een sector die in 2015 een omvang had van 96,5 miljard pond.

B2B Digital

Kim Dotcom lanceert bitcoinbetaalsysteem

De controversiële internet ondernemer Kim Dotcom lanceert een bitcoin betaalsysteem voor bestanden en videostreams. Details over het platform Bitcontent blijven vooralsnog schaars.

Payment

Badmodemerk LASCANA opent Nederlandse webwinkel

Badmodemerk LASCANA uit Duitsland opent een webshop in Nederland. Eerder werden al webwinkels in Engeland (2016) en Amerika (2017) in gebruik genomen.

Fashion

‘Google test verkoop van reizen’

Google test hoe ze via de zoekresultaten vluchten en hotels los of als pakket kan verkopen in Duitsland en Engeland. Dit meldt Skift.

Travel

Superwinkel.nl binnenkort naar Duitsland

Superwinkel.nl, de webwinkel die tijdens de Shopping Awards de prijs voor beste online warenhuis in de wacht wist te slepen, breidt uit naar Duitsland. Dat vertelt oprichter Roy Roes aan RetailWatching.

Duitsland

Nieuw platform voor ‘anonieme e-commerce’

Een Nederlandse startup wil dat consumenten online kunnen kopen zonder dat zij allerlei gegevens hoeven achter te laten. Daarvoor hebben zij een eigen platform Onvermeld opgericht.

Privacy

WhatsApp verkent markt voor onderlinge betalingen

WhatsApp stapt wellicht binnenkort in de markt voor online betalingen, eerst in India, maar op termijn ook elders. De Facebook-dochter zoekt een betaalexpert, zo blijkt uit vacatures.

Digital Wallets

ASOS stelt groeiverwachting naar boven bij

De Engelse online modewinkel ASOS heeft de wind mee op het Europese vasteland, ziet de omzet daar met 54 procent groeien, en schroeft daarom de groeiverwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bij.

Fashion

Rabobank stopt met GRPPY betaalapp

Rabobank zet in juni een punt achter zijn GRPPY-betaalapp. De app werd te weinig gebruikt. GRPPY was onderdeel van MyOrder, een dochter van de Rabobank.

Digital Wallets