More stories

Meer Nederlandse zaken sluiten aan op Alibaba

Een groeiend aantal grote bedrijven uit de Benelux sluit zich aan op Alibaba om te kunnen verkopen naar China.

Cross Border

ACM waarschuwt voor misleidende verkoop van abonnementen

ConsuWijzer, het consumentenloket van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM), waarschuwt voor misleidende verkoop van abonnementen.

E-commerce

KLM maakt recensies onderdeel van de boeking

Sinds juni toont KLM klantbeoordelingen van vluchten wanneer iemand op zoek is naar een vliegticket op KLM.com. Met Rate My Flight kiest de luchtvaartmaatschappij er bewust voor om geen gebruik te maken van bestaande recensiesites zoals TripAdvisor.

Travel

‘Ouderen stuwen markt voor online mode’

65-plussers zijn de snelst groeiende groep kopers op de markt voor online fashion. Dat vertelde Gino Thuij van GfK gisteren op Emerce eFashion in Amsterdam. Opvallend is dat ouderen bij heel andere sites shoppen dan jongeren.

E-commerce

Namen nieuwe lichting Startupbootcamp E-commerce bekend

De nieuwe lichting Startupbootcamp E-commerce heeft zich gepresenteerd. De bedrijven, van wie de helft gerund door een vrouw, willen de e-commercewereld een stap vooruit helpen.

Start-ups

Faillissement winkels leidt tot hogere online omzetten

Nederlandse consumenten gaven in de eerste helft van dit jaar 9,53 miljard euro uit aan online aankopen van producten en diensten, een groei van 17,2 procent ten opzichte van vorig jaar, toen er in de eerste zes maanden 8,13 miljard online werd besteed. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor.

E-commerce

PayPal breidt samenwerking MasterCard uit

PayPal breidt zijn samenwerking met MasterCard uit voor betalingen in winkels. Het gaat om eenzelfde soort overeenkomst als die tussen PayPal en Visa eerder dit jaar.

Digital Wallets

Retourvoorwaarden belangrijk bij crossborder bestellingen

Zeker de helft van de Europese consumenten, waaronder vooral Nederlanders, kijkt bij het bestellen over de grens naar de retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van efulfilmentleverancier B2C Europe, waaruit Logistiek.nl citeert.

Cross Border

A/B-testen: wanneer is stoppen beter dan doorgaan?

A/B-testen vormt de ruggengraat van de e-commerce. Optimale conversie realiseer je echter niet alleen door te testen, maar ook door te weten wanneer je een test stopt en een nieuwe start.

Conversie

Amazon bezorgt maaltijden in Londen

Amazon is zoals al werd verwacht een bezorgdienst begonnen in Londen voor leden van Amazon Prime. Onder de noemer Amazon Restaurants kunnen binnen een uur bestellingen van partnerrestaurants worden bezorgd. Amazon gaat daarmee de concurrentie aan met Deliveroo en UberEats.

Logistics

‘Gezond eten enorme groeikans voor TakeAway.com’

Gezond eten, vegetarische maaltijden en de Duitse markt. Drie terreinen waar TakeAway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, nog grote groeikansen ziet. Een beursgang moet het geld opleveren om die groeiplannen te financieren.

Retail

Emerce eFashion: opereren in een offline wereld

Met een omzet van 219 miljoen euro in 2015, is Westwing in nog geen vier jaar de leidende online retailer in home & living geworden. Medeoprichter Tom Peeters vertelt donderdag op Emerce eFashion over zijn maximale focus op customer engagement.

E-commerce

35,5 miljoen Fransen bestelden in 2015 online

Amazon is de populairste online retailer in Frankrijk, en zo’n 35,5 miljoen Fransen kopen online. Dat blijkt uit cijfers van belangenvereniging Fevad.

E-commerce

Albert Heijn opent extra distributiepunten

Albert Heijn investeert verder in thuisbezorging met de toevoeging van een extra distributiepunt (HUB) in Den Haag en de uitbreiding van de locatie in Amsterdam. Op deze manier wordt per jaar ongeveer 300.000 kilometer bespaard.

Retail

Thuisbezorgd naar de beurs

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft zoals verwacht vanochtend een beursgang aangekondigd.

Food