Raph Schroder hoofd e-commerce bij HEMA
Raph Schroder volgt bij HEMA Head of E-commerce Tico Schneider op, die per 1 april Directeur Nederland is bij HEMA.
Raph Schroder volgt bij HEMA Head of E-commerce Tico Schneider op, die per 1 april Directeur Nederland is bij HEMA.
Bijna een kwart van alle online aankopen in Nederland vindt plaats via een smartphone of een tablet. Telefoons zijn goed voor negen procent van het totaal, heel weinig in vergelijking met bijvoorbeeld de dertig procent in Engeland
Emerce heeft dit jaar twee internationale top keynotes geboekt voor de Emerce Conversion workshops: Angie Schottmuller en Craig Sullivan. Zij zullen op 14 april, de dag na Emerce Conversion, nog verder de diepte in gaan tijdens de Conversion Workshops.
Accor heeft na FastBooking opnieuw een digitale speler aangekocht, Availpro. Het samengaan van FastBooking en Availpro levert de derde grootste speler op het gebied van sales-, distributie- en analysetools voor de hotellerie op.
Unilever gaat een nauwe samenwerking aan met Alibaba-dochter Lazada om op zes Aziatische markten zijn producten direct aan de eindconsument te verkopen.
Het nieuwe Nederlandse reismerk Travel Bricks is gestart met een grootscheepse campagne op radio, tv en online. De OTA wil een one-stop-shop zijn voor reizigers en zet vooral in op de mogelijkheid zelf rondreizen samen te stellen, vertelt Jan-Rikke Mulder, COO van Travel Bricks.
Amazon betreedt de Britse B2B-markt, een sector die in 2015 een omvang had van 96,5 miljard pond.
De controversiële internet ondernemer Kim Dotcom lanceert een bitcoin betaalsysteem voor bestanden en videostreams. Details over het platform Bitcontent blijven vooralsnog schaars.
Badmodemerk LASCANA uit Duitsland opent een webshop in Nederland. Eerder werden al webwinkels in Engeland (2016) en Amerika (2017) in gebruik genomen.
Google test hoe ze via de zoekresultaten vluchten en hotels los of als pakket kan verkopen in Duitsland en Engeland. Dit meldt Skift.
Superwinkel.nl, de webwinkel die tijdens de Shopping Awards de prijs voor beste online warenhuis in de wacht wist te slepen, breidt uit naar Duitsland. Dat vertelt oprichter Roy Roes aan RetailWatching.
Een Nederlandse startup wil dat consumenten online kunnen kopen zonder dat zij allerlei gegevens hoeven achter te laten. Daarvoor hebben zij een eigen platform Onvermeld opgericht.
WhatsApp stapt wellicht binnenkort in de markt voor online betalingen, eerst in India, maar op termijn ook elders. De Facebook-dochter zoekt een betaalexpert, zo blijkt uit vacatures.
De Engelse online modewinkel ASOS heeft de wind mee op het Europese vasteland, ziet de omzet daar met 54 procent groeien, en schroeft daarom de groeiverwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bij.
Rabobank zet in juni een punt achter zijn GRPPY-betaalapp. De app werd te weinig gebruikt. GRPPY was onderdeel van MyOrder, een dochter van de Rabobank.