More stories

ACM: Woningaanbod Funda transparanter

De volgorde in de zoekresultaten op woningwebsite Funda hangt niet meer af van de branchevereniging waarbij de makelaar is aangesloten. Dat is het resultaat van ingrijpen door Autoriteit Consument & Markt (ACM).

E-commerce

Social Mirror adviseert bij kledingkeuze

Hoog Catharijne lanceert The Social Mirror; een grote passpiegel met videochat verbinding. Fashion vloggers kijken mee en adviseren bij de juiste kledingkeuze.

Retail

‘Shop-Apotheke.com naar de beurs’

De Duitse online apotheek Shop-Apotheke.com zou volgende week bekend gaan maken dat het bedrijf naar de beurs wil. De onderneming wordt gewaardeerd op 400 miljoen euro.

Retail

Curatoren Paradigit willen inzage mailverkeer directie

De curatoren van de failliete computerketen Paradigit hebben een kort geding aangespannen tegen de directie. Dat blijkt uit het een dezer dagen verschenen curatorverslag. Weliswaar zijn de administratieve digitale bescheiden veiliggesteld door Fox IT, de curatoren willen ook inzicht in het mailverkeer om de oorzaak van het faillissement vast te kunnen stellen.

Retail

Boekingsplatform Plugify haalt 745.690 euro op met crowdfunding

Boekingsplatform Plugify heeft 745.690 euro aan groeigeld opgehaald met een crowdfundcampagne. Dat is ruim drie keer zoveel als het doel dat men had gesteld bij het begin van de campagne.

E-commerce

Albert Heijn, Jumbo en Lidl online meest dominant aanwezig

Albert Heijn, Jumbo en Lidl zijn online het meest dominant aanwezig in het gevecht om de klant. Dat stelt in elk geval bedrijf Dicitas Consulting, dat een nieuwe vakprijs rond digitale dominantie in het leven heeft geroepen.

Food

Fashion Drug: ‘Na honderd e-mailorders werd het tijd voor een webshop’

Hoe simpel een eigen webwinkel ook klinkt, het opbouwen van een internetbedrijf blijkt vooral hard werken, soms tegen beter weten in. Voor Denise Verhappen van Fashion Drug was dat geen probleem.

Retail

Online omzet IKEA groeit 28 procent

IKEA Group realiseerde afgelopen jaar vier procent van zijn omzet via internet. Dat is een stijging van 28 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Retail

Mobiele kassa’s niet kapot door iPhone 7

De nieuwe geluidsingang van de iPhone 7 zorgt niet voor problemen bij leveranciers van mobiele kassa’s als iZettle, Adyen en SumUp.

Payment

Google met ‘shop the look’

Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit Google Images door te klikken naar webwinkels die kleding op foto’s verkopen.

Retail

Behavioral targeting verandert naast koopintentie ook zelfbeeld

‘Behavioral targeting’ heeft op een veel dieper psychologisch niveau invloed dan tot nu toe werd aangenomen. Dat blijkt uit een studie van drie wetenschappers, verbonden aan de Ohio State University.

Online advertising

IT-systemen Lightspeed PoS gehackt

Databases van Lightspeeds winkelsoftware, met informatie over consumenten en fysieke winkels, zijn enige tijd heimelijk toegankelijk geweest voor kwaadwillende derde partijen.

Payment

PLUS breidt online uit met kerstpakkettenservice

Ondernemers in de klein zakelijke markt kunnen hun kerstpakketten komende periode online op plus.nl bestellen.

E-commerce

Marktplaats verdringt zoekmachine

Fanatieke online shoppers laten traditionele zoekmachines steeds vaker links liggen. Meer dan een derde van hen (35 procent) start zijn zoektocht namelijk liever bij een marktplaats zoals Amazon. Ruim twee keer zoveel als de 15 procent die hiervoor een zoekmachine gebruikt.

Search

Amazon pakt flink uit met pop-up winkels

Amazon stapt grootschalig in fysieke retail met zogenoemde pop-up winkels. Dat meldt Business Insider. Het gaat om een andersoortige winkel dan de boekenzaken die Amazon eerder in Seattle en recentelijk andere Amerikaanse steden heeft geopend.

Retail