More stories

Betaalverwerker Mollie naar Frankrijk en Duitsland

De Amsterdamse online betaalverwerker Mollie wil verder Europa intrekken. Na een vestiging in België zijn dinsdag nieuwe teams opgezet in Frankrijk en Duitsland, tegelijk met een complete rebranding.

Payment

Emerce zoekt beste travel start-up van Nederland

Wat is de beste travel start-up van Nederland? Het antwoord op deze vraag wordt gegeven in de Dragon’s Den tijdens eTravel, met Atilay Uslu (Corendon), Raymond Vrijenhoek (Otravo), Edwin Hengstmengel (Endeit Capital) en Johan van Mil (Peak Capital) als ‘draken’.

Travel

Standaardpakketlabel lijkt er nu echt te komen

De Europese Commissie voor Standaardisatie (CEN) heeft de technische specificaties voor Postdiensten – Interfaces voor cross-borderpakketten goedgekeurd. Daarmeemee wordt een belangrijke stap gezet om de bezorging van pakketten binnen Europa gemakkelijker te maken.

Fulfillment

‘Uber stopt met snelle bezorgdienst uberRUSH’

Uber wil gaan stoppen met uberRUSH, de Amerikaanse bezorgdienst voor restaurants. De reeds bestaande bezorgdienst UberEATS blijft echter bestaan, meldt Quartz.

Food

Telecomteam MediaMarkt versterkt

Het telecomteam van MediaMarkt is versterkt met ruim 230 nieuwe medewerkers. Hieronder vallen ook oud-medewerkers van Phonehouse, dat recentelijk failliet ging.

Retail

MediaMarkt lanceert nieuw winkelconcept in Eindhoven

MediaMarkt lanceert 26 april een nieuw winkelconcept in Eindhoven Centrum. Daar komen innovatie, winkelbeleving, service, online en offline samen in een ‘totaal nieuwe winkelwereld’.

Retail

CEO LaDress: ‘Data is niet leidend’

Simone van Trojen (47) is verkozen tot een van de meest inspirerende tech-vrouwen van ons land. Mede door haar fashionlabel LaDress, dat vrouwen middels ‘het perfecte jurkje’ wil empoweren in hun dagelijkse leven. En niet zonder succes. “Ik doe geen marktonderzoek, maar vertrouw op mijn intuïtie.”

E-commerce

Column: Radicale misser

Winkelketen Blokker hebben we nog niet hoeven toevoegen aan het rijtje Halfords, V&D, Free Record Shop en Edah. En de rest van de Nederlandse retailers die door de crisis en disruptie door digitale spelers ten onder zijn gegaan.

Retail
Premium

Online retail ruim 13 procent meer omgezet

De online omzet lag in februari circa 13 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten ruim 15 procent meer om. Dat meldt het CBS vanochtend.

E-commerce

Montapacking experimenteert met HoloLens

Fulfilmentspecialist Montapacking experimenteert met de mixed reality-bril Hololens van Microsoft in zijn 10.000 m2 grote magazijn.

Fulfillment

iDeal binnenkort als optie bij Google Play

Google voegt iDeal als betalingsmethode toe aan de Play Store, de appwinkel voor Android toestellen. Het gaat voorlopig om een test met een beperkt aantal gebruikers, zo meldt Tweakers na tips van gebruikers.

Payment

Primera start met verkoop iTunes Pass

Primera start met het aanbieden van Apples iTunes Pass. Hierbij wordt iTunes tegoed direct via de kassa toegevoegd aan het iTunes-account.

Retail

Albert Heijn test slimme koelkastmagneet Hiku

Albert Heijn gaat naar eigen zeggen als eerste in Nederland een test doen met Hiku. Dat is een slimme koelkastmagneet die iedereen in het gezin kan gebruiken om producten op het boodschappenlijstje te zetten. Daarmee volgt de retailer Amazon Dash.

Food

Spraak-assistent bedreigt abonnementenmodel

Nog geen twee jaar geleden werden abonnementen gezien als dé disruptor van de transactie-economie. Die disruptor dreigt nu op zijn beurt te worden verstoord door een andere nieuwkomer: de spraak-assistent.

Retail

Ook Kijkshop wordt sociaal platform

Winkelketen Kijkshop, waarvan een kwart van de vestigingen gaat sluiten, wordt een platform waarop consumenten elkaar advies kunnen geven over de aankoop van producten. Het concept lijkt sterk op dat van het doorgestarte V&D, dat een sociale shoppingapp lanceert.

Retail