More stories

Amazon sluit winkelclub BuyVip

Zeven jaar na de overname gooit Amazon de handdoek in de ring met BuyVip, de besloten winkelclub die Europa had moeten veroveren.

Cross Border

Intratuin opent nieuwe webwinkel

Intratuin opent deze zomer een nieuwe webwinkel, vertelde CEO Peter Paul Kleinbussink vorige week tijdens het evenement What’s Going on in Retailing?

Retail

Samsonite koopt online retailer eBags

Kofferfabrikant Samsonite legt 105 miljoen dollar neer voor online retailer eBags. Het is de tweede aankoop binnen een jaar, want eerder kocht Samsonite Tumi Inc voor 1,8 miljard.

E-commerce

David Dijkhuis nieuwe CFO Suitsupply

David Dijkhuis, voorheen betrokken bij de beursgang van Takeaway.com, begint binnenkort als CFO bij Suitsupply. Dat meldt onder meer de Gooi- en Eemlander.

Fashion

Overgenomen Hans Anders niet bang voor online concurrenten

Optiekketen Hans Anders, zojuist verkocht aan investeerder 3i, zegt niet bang te zijn voor online concurrenten als Ace & Tate of Mister Spex.

Retail

‘Retailcrisis nog lang niet voorbij, Coolblue sterkst stijgende merk’

Ondanks een ongekende omzetstijging en imagoherstel is de saneringsronde in de retailsector nog lang niet afgelopen. Een flinke groep ketens zal de concurrentiestrijd verliezen door gebrek aan onderscheid. Dat zijn de conclusies van het Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

Retail

75.000 euro startkapitaal voor online shop in babyartikelen

De online shop in babyartikelen BEBI.nl heeft 75.000 euro startkapitaal opgehaald. De winkel is 17 maart live gegaan met meer dan vijftig merken in het assortiment, waaronder Pampers, Koeka, Zwitsal, Avent en Difrax.

E-commerce

Drie essentiële mindsets van hoogpresterende conversieteams

Hoe onderscheiden hoogpresterende conversieteams zich van de algemene experimenteerder? Uit een grootschalig eigen benchmarkonderzoek blijkt dat gedragsverschillen meer invloed hebben op het aantal succesvolle tests dan de grootte van de organisatie.

Conversie

Made.com opent flagshipstore in Amsterdam

Designmeubelwinkel Made.com opent dit weekend zijn flagshipstore in het centrum van Amsterdam aan het Rokin.

Retail

Quick wins voor digitale winkelpui

Barcodes scannen in een etalage om online te bestellen. Bij Jumbo’s tijdelijke, virtuele supermarkt in Rotterdam kan het. Gimmick of serieuze kans?

Retail

ChannelEngine koppelt met marktplaats Blokker

Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden brengt een techniek uit waarmee retailers en merken automatisch hun producten kunnen aanbieden op de marktplaats van Blokker.nl en Nextail Connect!

Cross Border

Met vreemde betaalmethoden op weg naar een cashloze samenleving

De exponentiële groei van het Internet of Things biedt financiële instellingen de mogelijkheid zich naast debit- en creditcards, POS en smartphones nu ook te wagen aan hele andere soorten betaalmethoden. In 2020 hebben we een wereldwijd ecosysteem van 24 miljard IoT-verbonden apparaten. Dit betekent dat je alles, wat je ook maar kunt bedenken, in de toekomst kunt gebruiken om te betalen. Dan veeg, tik of zwaai je het ding met de chip waar je bankgegevens op staan heen en weer voor een contactloze betaalterminal en klaar is Kees.

Payment

DHL zet honderd elektrisch aangedreven bestelauto’s in voor bezorging in Nederland

DHL Parcel gaat ruim honderd volledig elektrisch aangedreven bestelauto’s inzetten voor de pakketbezorging in ruim vijftig Nederlandse steden. Deze zogenaamde StreetScooter heeft een laadruimte van 4 kubieke meter en de bestelauto wordt door het concern zelf geproduceerd in Aken.

Logistics

Geen schoeisel voor sterk groeiend LaDress

Fashionlabel LaDress gaat geen schoeisel verkopen. ‘Vooralsnog vind ik dat echt een ander métier,’ zegt CEO Simone van Trojen in het nieuwste nummer van Emerce. ‘Wij zijn goed in jurkjes en de stoffen waar we nu mee werken.’

Fashion

OppoSuits: met ‘gekke pakken’ de grens over

Hoewel de oprichting van OppoSuits best een gok was, slaat de filosofie van de specialist in kleurrijke pakken vanaf de eerste dag aan. Het bedrijf, dat vanaf de start inzet op internationale expansie, heeft inmiddels 40 fulltimers in dienst. “OppoSuits is meer dan alleen een gek pak, het staat garant voor een leuke avond,” geeft CEO Guus Bakker als belangrijke reden voor het grote succes.

Cross Border