More stories

Enorm veel klachten over online bestellingen H&M

Vanaf eind januari ervaren klanten van H&M veel diverse problemen bij hun bestelling. Zo kunnen mensen niet inloggen, worden bestellingen niet geleverd of zomaar geannuleerd, retouren worden niet goed verwerkt, er worden onverwachts aanmaningskosten in rekening gebracht, er staan verkeerde betalingskenmerken op acceptgiro’s. Dat bleek zaterdag bij VARA’s Kassa.

Fashion

Nieuwe techniek koppelt cashbacknetwerk aan loyaliteitsprogramma’s

OrangeBuddies Media brengt een technologie op de markt waarmee bedrijven hun loyaliteitsprogramma’s kunnen integreren met het netwerk van cashbacksites. Dat doet het onder het label Relevant Rewarding. Deelnemende partijen kunnen klanten hierdoor belonen met kortingen op eigen producten en op die van andere bedrijven uit het netwerk. Een groot voordeel van de opzet is dat de marketeer zo in kaart kan brengen welk aankoopgedrag klanten vertonen bij andere bedrijven. Dat vertelt algemeen manager Koen van der Veer. Loyaliteitsprogramma’s worden daardoor in zijn ogen een stuk relevanter.

Customer Loyalty

Zalando wil flagshipwinkels in grote metropolen

Zalando overweegt diverse flagshipwinkels te openen in Londen, Berlijn en Parijs. Dat zegt bestuursvoorzitter Rubin Ritter tegen Manager Magazine.

Retail

DHL gaat bezorgen voor AmazonFresh

DHL gaat voor AmazonFresh boodschappen in Duitsland bezorgen. De twee bedrijven werken al samen voor het bezorgen van pakketjes.

Food

Bitcoin bereikt hoogste koers ooit

De digitale munt Bitcoin heeft vrijdag een recordstand gehaald van 1300 dollar. In de middag tipte de koers zelfs aan 1343 dollar.

Payment

JD.com richt logistieke tak op

JD.com heeft een logistieke tak opgericht onder de naam JD Logistics. Daarmee verschilt het van zijn belangrijkste rivaal Alibaba, die voor de bezorging op derden is aangewezen.

Logistics

Acht ingrediënten voor de optimale customer journey

Elk merk houdt zich bezig met de optimale digitale klantbeleving. In de praktijk blijken acht trends en ontwikkelingen van groot belang bij het ontwerpen, realiseren en managen van de customer journey.

Customer Engagement

Tommy Hilfiger publiceert Europese mobiele app

Tommy Hilfiger heeft in zeventien Europese landen een mobiele app uitgebracht met daarin shoppable Instagram-foto’s, onder meer van de voorjaarscollectie het modemerk met topmodel Gigi Hadid ontwikkelde.

Fashion

Google wil greep op retailsector vergroten

“Naarmate we hun voorraden en data beter begrijpen, kunnen we dat beter integreren in onze kernsystemen. Dat is de uitdaging voor de lange termijn.” Googlebaas Sundar Pichai laat er geen misverstand over bestaan: hij wil hofleverancier worden van de digitale kant van Retail.

Retail

Bebsy wil massatouroperator worden met maatwerk

Na twee jaar bouwen is het online reisboekingssysteem Bebsy sinds augustus vorig jaar live. De site gaat de concurrentie aan met de grote allround touroperators. Sleutelwoord daarbij is volgens medeoprichter Daan van Luipen technologie.

Travel

Body Shop neemt nieuw e-commerceplatform in gebruik

The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform in gebruik genomen, dat beter is afgestemd op mobiele apparaten. De keten wil binnen enkele jaren 20 procent van de totale omzet uit de onlineverkoop halen.

E-commerce platforms

Apple Pay mogelijk ook voor onderlinge betalingen

Apple zou overwegen om Apple Pay in te zetten voor onderlinge betalingen, vergelijkbaar met PayPals Venmo.

Digital Wallets

iDIN makkelijker te gebruiken door Magento-extensie

Magento-gebruikers kunnen nu de identificatieservice iDIN opnemen in hun webwinkel. Met deze service van de Nederlandse banken kunnen winkeleigenaren iemands identiteit verifiëren. Bijvoorbeeld om vast te stellen of iemand wel op het opgegeven adres woont of de leeftijd heeft die nodig is om een product te kopen.

Magento

‘Horeca is hoge tarieven Thuisbezorgd beu’

Horecapartijen zijn de hoge tarieven van maaltijdbemiddelaar Thuisbezorgd.nl beu. De commissie van 12 procent per bestelling is te hoog en wordt almaar hoger, klagen de uitbaters tegenover Trouw.

Food

Amazon verrast Wall Street met glanzende cijfers

Amazon verraste vanavond met zeer goede kwartaalcijfers die veel beter waren dan verwacht. De omzet ging naar 35,71 miljard dollar en alleen al de cloudtak AWS groeide 43 procent naar 3,66 miljard dollar, al heeft het onderdeel in het verleden hogere groeicijfers laten zien.

E-commerce