More stories

Zalando België levert pakjes met chirurgische precisie

Zalando doet in België een proef waarbij de bezorger naar de kopende klant toekomt, waar hij zich ook bevindt. De afleveroptie werkt met geolocatie en leest daarom, met diens toestemming, de GPS-positie van de klant uit

Logistics

V&D start door als sociale mode-app Frendz (update)

V&D maakt een doorstart als app onder de naam Frendz. Met behulp van tips van vrienden op Pinterest en Instagram kunnen consumenten hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.

Fashion

‘Takeaway.com is al nummer één in Duitsland’

Bezorgplatform Takeaway.com is naar eigen zeggen duidelijk aan de winnende hand in de grootste markt van continentaal Europa, Duitsland. Dat is in elk geval de boodschap van CEO Jitse Groen en CFO Brent Wissink in een gesprek met de beleggersvereniging VEB.

Food

Flipkart neemt Indiase activiteiten eBay over

Het e-commerce bedrijf Flipkart uit India neemt de lokale activiteiten over van eBay. Tegelijkertijd investeren eBay, Microsoft en Tencent 1,4 miljard dollar in de onderneming.

E-commerce

Amazon sluit winkelclub BuyVip

Zeven jaar na de overname gooit Amazon de handdoek in de ring met BuyVip, de besloten winkelclub die Europa had moeten veroveren.

Cross Border

Intratuin opent nieuwe webwinkel

Intratuin opent deze zomer een nieuwe webwinkel, vertelde CEO Peter Paul Kleinbussink vorige week tijdens het evenement What’s Going on in Retailing?

Retail

Samsonite koopt online retailer eBags

Kofferfabrikant Samsonite legt 105 miljoen dollar neer voor online retailer eBags. Het is de tweede aankoop binnen een jaar, want eerder kocht Samsonite Tumi Inc voor 1,8 miljard.

E-commerce

David Dijkhuis nieuwe CFO Suitsupply

David Dijkhuis, voorheen betrokken bij de beursgang van Takeaway.com, begint binnenkort als CFO bij Suitsupply. Dat meldt onder meer de Gooi- en Eemlander.

Fashion

Overgenomen Hans Anders niet bang voor online concurrenten

Optiekketen Hans Anders, zojuist verkocht aan investeerder 3i, zegt niet bang te zijn voor online concurrenten als Ace & Tate of Mister Spex.

Retail

‘Retailcrisis nog lang niet voorbij, Coolblue sterkst stijgende merk’

Ondanks een ongekende omzetstijging en imagoherstel is de saneringsronde in de retailsector nog lang niet afgelopen. Een flinke groep ketens zal de concurrentiestrijd verliezen door gebrek aan onderscheid. Dat zijn de conclusies van het Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

Retail

75.000 euro startkapitaal voor online shop in babyartikelen

De online shop in babyartikelen BEBI.nl heeft 75.000 euro startkapitaal opgehaald. De winkel is 17 maart live gegaan met meer dan vijftig merken in het assortiment, waaronder Pampers, Koeka, Zwitsal, Avent en Difrax.

E-commerce

Drie essentiële mindsets van hoogpresterende conversieteams

Hoe onderscheiden hoogpresterende conversieteams zich van de algemene experimenteerder? Uit een grootschalig eigen benchmarkonderzoek blijkt dat gedragsverschillen meer invloed hebben op het aantal succesvolle tests dan de grootte van de organisatie.

Conversie

Made.com opent flagshipstore in Amsterdam

Designmeubelwinkel Made.com opent dit weekend zijn flagshipstore in het centrum van Amsterdam aan het Rokin.

Retail

Quick wins voor digitale winkelpui

Barcodes scannen in een etalage om online te bestellen. Bij Jumbo’s tijdelijke, virtuele supermarkt in Rotterdam kan het. Gimmick of serieuze kans?

Retail

ChannelEngine koppelt met marktplaats Blokker

Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden brengt een techniek uit waarmee retailers en merken automatisch hun producten kunnen aanbieden op de marktplaats van Blokker.nl en Nextail Connect!

Cross Border