More stories

HelloFresh moet kosten verlagen en uittocht abonees tegengaan

HelloFresh moet de kosten verlagen en een uittocht van abonnees zien te stoppen. In de eerste negen maanden van vorig jaar verloor het meer dan een miljoen actieve klanten.

Food

Emerce Retail: hoe Wehkamp het retourgedrag weet te beïnvloeden

De grote berg geretourneerde producten – tot voor kort 50.000 per dag – heeft webwinkel Wehkamp ongeveer een jaar geleden doen besluiten om kosten in rekening te brengen voor het terugsturen van pakketjes. 50 cent per artikel zelfs. Hoe heeft dat uitgepakt? Frans Falize van Wehkamp zal volgende week op Emerce Retail in Amsterdam de inspanningen en strategieën delen die de online retailer toepast om het klantgedrag te beïnvloeden.

E-commerce
Premium

ACM laat meerdere sites van webwinkel TI-84shop uit de lucht halen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze week meerdere sites van webwinkel TI-84shop uit de lucht laten halen. Het bedrijf verkocht verschillende elektronische consumentenproducten zoals spelcomputers. Er kwamen veel klachten van consumenten binnen bij consumentenloket ACM ConsuWijzer.

E-commerce

(Emerce TV): ‘Nog niet alle banken klaar voor digitale betaalpas Albert Heijn’

De digitale betaalpas van Albert Heijn wordt anderhalf jaar na de introductie nog steeds door slechts twee banken ondersteund. “Technisch lukt het nog niet alle banken om zich bij ons aan te sluiten,” vertelt Linda Junker-Kolk, product manager Checkout & Payments, in de videocollectie Future of Payments.

Payment

Financiële trends in een wereld vol automatisering

Als het gaat om financiële stabiliteit, wijzen alle vingers in de richting van digitale transformatie. Maar waar moet je beginnen?

E-commerce

Bol helpt leveranciers bij CO2-reductie

Bol vraagt leveranciers voor eind 2024 zijn klimaatdoelstellingen te onderschrijven. Om dat traject te versoepelen richt het een klimaathub in met informatie en stappenplannen.

Sustainability

(Emerce TV) ‘Offline en online betalen versmelten’

Aanbieder van betaalautomaten SEPAY fuseerde vorig jaar met betaalprovider Buckaroo. Klanten kunnen mobiele en vaste betaalautomaten kopen, leasen en huren, inclusief de bijbehorende debet- en credit-transacties. “Je ziet online en offline in de retail steeds meer versmelten,” zegt Maurits Dekker van Buckaroo in de videocollectie Emerce Future of Payments.

Payment
Premium

Lidstaten akkoord met richtlijn platformwerk

Kwetsbare platformwerkers worden beter beschermd en schijnzelfstandigheid wordt tegengegaan. Ook komen er afspraken over het gebruik van algoritmes in de platformeconomie. Tegelijkertijd krijgen platformbedrijven duidelijkere regels en een gelijker speelveld waardoor ze verder kunnen innoveren. Minister Van Gennip van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft hier samen met haar Europese collega’s een akkoord over bereikt. Nederland heeft zich sterk ingezet voor deze Europese richtlijn.

E-commerce

Picnic breidt verder uit in Noord Duitsland

Na Hamburg, Norderstedt en Lübeck is de online supermarkt Picnic gestart in Neumünster en enkele omringende gemeenten. Picknic meldt dat er binnenkort meer steden in Sleeswijk-Holstein zullen volgen.

Food

Online boodschappen betalen met koopzegels bij Albert Heijn

Klanten van Albert Heijn kunnen voortaan ook op ah.nl en in de AH app hun boodschappen betalen met koopzegels. Hierdoor biedt Albert Heijn, naar eigen zeggen als eerste supermarkt, de mogelijkheid om álle boodschappen, online en in de winkel, te betalen met koopzegels.

Food

Bezorgplatform StoreShippers failliet

Bezorgplatform StoreShippers uit Amsterdam is failliet. Het bedrijf bezorgde voor winkeliers die aangesloten waren bij dit ‘ship-from-store’-platform leveringen binnen één dag.

Logistics

Innostock breidt uit met 12.000m2 in Groningen en Noord-Holland

Het Veendamse HUSA Logistics heeft samen met e-commerce expert, Boltalents uit Hoorn, en de snelgroeiende Groningse startup Innosend de handen in één geslagen onder de naam Innostock. Samen gaan zij webwinkels, die hun logistiek helemaal willen uitbesteden, ontzorgen met een persoonlijke en op maat gemaakte opslag- en verzenddienst.

Fulfillment
Premium

Zalando sluit ‘uitdagend jaar’ af en stelt ambities bij

Zalando wil zijn online winkelplatform voor mode en lifestyle rond twee groeipijlers uitbouwen: directe verkoop aan consumenten (B2C) en samenwerking met andere bedrijven (B2B). Het Duitse bedrijf maakte zijn ambities vanochtend bekend bij de presentatie van de jaarcijfers.

Fashion

Webwinkel licht honderden Nederlanders op voor ruim 270.000 euro

De politie heeft drie mannen aangehouden die worden verdacht van grootschalige onlinehandelsfraude, oplichting en witwassen via de webshop MediaXXL, een aanbieder van elektronica. Klanten kregen hun bestellingen nooit geleverd.

E-commerce
Premium

PUMA migreert e-commerce naar Google Cloud

Fabrikant van sportartikelen PUMA hevelt verschillende onderdelen van zijn e-commercesysteem, waaronder de website, over naar Google Cloud.

Sport