More stories

Crowdselling via social media. Sellify doet het

Zo’n twee miljard mensen maken maandelijks actief gebruik van Facebook. Ook Twitter, LinkedIn en Instagram zijn wereldwijd niet meer weg te denken. Het biedt nieuwe kansen, zoals voor het eerste crowdsellingplatform, Sellify van Lennert Pieters. Via social media trekt hij op effectieve wijze potentiële consumenten aan voor zakelijke klanten. “Sell, satisfy en amplify geven exact aan waar wij voor staan: influencermarketing in een nieuw jasje.”

Social

Gartner gelooft nog niet in rendement bezorgdrones

Gartner verwacht niet dat bezorgdrones de komende jaren enige rol van betekenis gaan spelen. Dat staat in een rapport over drones dat vooruitblikt naar het jaar 2020. Er zijn logistieke uitdagingen, maar er zijn ook volop twijfels over het rendement.

Logistics

‘Internetstrateeg Blokker ziek thuis’

Vernieuwings- en internetstrateeg Robert Bohemen van Blokker zou ‘ziek thuis’ zitten als gevolg van tegenvallende resultaten van de nieuwe strategie van de retailketen.

Retail

Startup laat consument jong gebruikte auto’s online kopen met iDEAL

Start-up Bynco claimt de eerste speler in Nederland te zijn die de verkoop van occasions geheel online mogelijk maakt. Via de site zijn tweedehands auto’s uit te zoeken, die meteen met iDEAL betaald kunnen worden.

E-commerce

JOSH V met passervice aan huis: ‘Logistiek moet je blijven innoveren’

Modemerk JOSH V komt met een passervice aan de deur. Samen met een aantal andere wijzigingen die het bedrijf doorvoert wil het daarmee de klantervaring verbeteren. Terwijl de klant haar kledingstukken past, wacht de pakketbezorger voor de deur. Een tijdelijk marketingmiddel of serieuze poging de customer experience naar een hoger plan te tillen?

Customer Experience
Premium

CBS: Online omzet december 2016 steeg 12 procent

Webwinkels en fysieke retailers met webshops hebben in december goede zaken gedaan. In de nieuwe cijfers van het CBS laten zijn een omzetstijging van 12 procent zien in de laatste maand van het jaar.

Retail

Hypermodern food-distributiecentrum PLUS ook voor e-commerce

Supermarktketen PLUS gaat het hypermoderne food-distributiecentrum dat het in Tiel laat bouwen op termijn ook inzetten voor e-commerce. Dat zegt een woordvoerster desgevraagd aan Emerce.

Fulfillment

Media Markt opent VR-shoppingportal

In Duitsland opent Media Markt al weer zijn vierde themaspecifieke online shoppingportal, dit keer over virtual reality.

Retail

Eerste chief digital officer voor Otto

Otto Group heeft zijn eerste chief digital officer aangesteld. Sebastian Klauke komt van de Boston Consulting Group.

E-commerce

PayCheckout ontwikkelt p2p-betaalsysteem voor marktplaatsen

Technologiebedrijf PayCheckout uit Venray heeft een systeem ontwikkeld waarmee betaalproviders een betaling kunnen verdelen over meerdere partijen, iets dat nu vooral interessant lijkt voor marktplaatsen.

Payment

Herstelplan BCC krijgt ‘miljoenen’

Het Franse moederbedrijf van elektronicaketen BCC gaat miljoenen investeren in het herstel van de Nederlandse tak. Dat zegt BCC-directeur Herman Bramer in een reactie op marktgeruchten tegen het FD.

Retail

DHL Express investeert 8,5 miljoen in nieuw Service Center in Breda

DHL Express heeft op het recent geopende bedrijventerrein Ritmeesterpark aan de A16 in Breda een nieuw Service Center geopend. Van daaruit wordt West-Brabant en het gebied ten zuiden van Rotterdam inclusief Zeeland bediend voor internationale expreszendingen.

Logistics

Online food snelste groeier

Nederlandse consumenten verwachten in 2021 ongeveer een derde van hun aankopen via internet te doen. Waarbij telecom (48 procent), consumentenelektronica (37 procent) en huishoudelijke apparatuur (36 procent) het grootste marktaandeel hebben.

Food

Lidl vestigt Europees e-commerce distributiecentrum in Roosendaal

De Duitse supermarktketen Lidl laat op bedrijventerrein Borchwerf II een groot distributiecentrum voor webshopartikelen bouwen. Dat levert zo’n twaalfhonderd banen op in de regio. Over de huurder werd aanvankelijk geheimzinnig gedaan, waardoor de naam van Amazon al gauw viel.

Fulfillment
Premium

Inwoners Randstad besteden bijna 12 procent van hun totale uitgaven bij webwinkels

Van alle bestedingen aan producten in de Randstad komt 11,9 procent terecht bij webwinkels. Omgerekend is dat zo’n 5,2 miljard euro, meer dan alle bestedingen in de winkels van de hele gemeente Amsterdam bij elkaar. Dat bijkt uit het Randstad Koopstromenonderzoek 2016 van I&O Research en DTNP.

Retail