More stories

Webwinkels lekken geld, maar waardoor? (infographic)

Conversie blijft lastig, maar de inzet van video kan helpen. Vooral productvideo’s stimuleren de verkoop, zo blijkt uit bijgaande infographic van Red Stag Fulfillment. Maar er zijn meer zaken waar je op moet letten: een goed werkende duidelijke checkout, lage bezorgkosten, kort levertijden of slechte opmaak hebben eveneens invloed.

Conversie

De Vinderij gaat internationaal verder als Careibu

De Vinderij, het platform voor ‘oppasstudenten’, gaat internationeel onder de naam Careibu. Dat maakte de startup vrijdag bekend op Demo Day van Startupbootcamp. Het bedrijf van de zussen Lotte en Anne nam deel aan het acceleratorprogramma van Startupbootcamp.

E-commerce

SAP vernieuwt e-commerce software

SAP heeft een nieuwe versie van zijn Hybris Commerce software uitgebracht die bedrijven moet helpen om hun sites meer te personaliseren.

E-commerce platforms

Vakantie belangrijkste online aankoop van 55-plussers

Voor 55-plussers zijn vakanties het belangrijkste product dat ze online kopen. Gemiddeld over alle leeftijdsgroepen komen vakanties op de derde plek, na kaartjes voor evenementen en kleding of sportartikelen. Dat meldt CBS vandaag.

Travel

De Bitcoin gehalveerd (infographic)

Op 10 juli zal het aantal nieuw gemijnde bitcoins per dag worden gehalveerd. Nieuwe bitcoins worden dus schaarser. De blockchain, het grootboek van de Bitcoin, is opgedeeld in losse blokken. Bij de start van de Bitcoin leverde het mijnen van één blok telkens 50 bitcoins op, in 2012 daalde dat naar 25 bitcoins, en deze maand de helft daarvan. Deze infographic legt het proces nader uit.

Payment

Prada eindelijk toch in online verkoop

Modemerk Prada is een van de laatste grote luxe merken die alsnog besluit om online te gaan verkopen. Niet via een eigen shop, niet met partners uit de fysieke retail maar op Net-a-porter en bij MyTheresa.

Retail

GfK: Zestien procent doet online boodschappen

Zestien procent van de huishoudens in Nederland doet wel eens online boodschappen, vertelt een nieuw rapport van GfK.

Retail

Menken nu ook in België met koel- en vries pakketten

Na Nederland levert Menken nu ook in België koel- en vries pakketten met speciale multi-temperatuur bestelwagens. Klanten zijn hoofdzakelijk online aanbieders van levensmiddelen.

Logistics

ICEPAY haalt wederom 1,25 miljoen euro op

De Nederlandse Payment Service Provider ICEPAY heeft 1,25 miljoen euro opgehaald. Het geld wordt geïnvesteerd in verdere productinnovatie.

Payment

Productpagina’s Coolblue door de tijd heen

Webwinkel Coolblue zag haar omzet in 2015 stijgen naar maar liefst 555 miljoen euro versus 168 miljoen in 2012. Een groei van 230 procent welke de organisatie wist te realiseren door veel nieuwe klanten te bereiken, maar ook door de terugkomst van bestaande klanten. In dit blog staan we stil bij hoe Coolblue haar productdetailpagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld om haar immense omzet groei te bewerkstelligen.

PIM

45 miljoen euro voor internationale groei Brillen.de

Venture capitalist Technology Crossover Ventures (TCV) investeert 45 miljoen euro in de eerste externe financieringsronde die Brillen.de ooit heeft doorlopen. Het geld wordt gebruikt om het bedrijf verder te laten groeien op andere Europese markten.

Retail

Bol.com: helft siteverkeer via mobiel

Tegen het einde van 2016 verwacht bol.com dat zijn online warenhuis een mobile first shoppingplatform is. Maar strikt genomen is dat nu al het geval.

Retail

Curator somber over doorstart Scheer & Foppen

Een doorstart voor de failliete elektronicaketen Scheer & Foppen en diverse websites wordt moeilijk. Er hebben zich nog geen geïnteresseerden gemeld, zegt curator Bavo König tegen Nu.nl.

Retail

Bezorgrobots Skype-oprichters claimen last mile

Technologiebedrijf Starship Technologies gaat in vijf Europese steden proefrijden met bezorgrobots om online bestellingen af te leveren. In de volgende fase schalen de Esten op in Europa en Amerika.

Logistics

‘Merkfabrikanten maken het kleine webwinkels erg lastig’

Veel kleinere webwinkels missen een kwart extra omzet omdat merkfabrikanten hen tegenwerken. Dat concludeert de Duitse brancheorganisatie voor webwinkels BVOH. Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org, de brancheorganisatie van webwinkels, onderschrijft de bevindingen tegenover de NOS.

E-commerce