More stories

Patrick Hurenkamp (Bloomon): ‘We hebben de ambitie om een wereldbedrijf te maken’

Hij noemt het vergaren van startkapitaal voor zijn online bloemenbezorgdienst ‘een beetje zoals daten’. Dat zullen mooie bosjes bloemen zijn; Patrick Hurenkamp haalde binnen een paar jaar 21,5 miljoen euro aan startkapitaal op. Samen met zijn twee zakenpartners startte hij Bloomon, waar de bloemen praktisch direct van de kweker naar de klant gaan. Ze zijn actief in Nederland, België, Duitsland, Engeland en Denemarken, en aan ambitie is er geen gebrek.

E-commerce

UPS laat drones opstijgen van bezorgvoertuig

UPS test samen met het bedrijf Workhorse Group de bezorging in landelijke gebieden van pakketjes per drone. Die stijgen op vanaf het UPS bezorgvoertuig en keren ook weer terug, terwijl de chauffeur zijn route volgt voor andere leveringen.

Logistics
Premium

Air France-KLM verkoopt 5 procent meer tickets online

Air France-KLM heeft in 2016 voor 5 miljard euro online verkocht. De totale omzet van de passagiersbusiness bedroeg 19,7 miljard euro.

Travel

Liverpool heeft eigen munt op basis van mobiele portemonnee

De Britse stad Liverpool beschikt sinds kort over een eigen lokale munteenheid. De munt is op de markt gebracht door de Israëlische startup Colu. Een bedrijf dat een wallet-techniek heeft ontwikkeld op basis van blockchain.

Digital Wallets

PostNL breidt foodbezorging verder uit

PostNL gaat voortaan zeven dagen per week producten bezorgen met het speciale foodnetwerk. Het bedrijf bezorgt al voor verschillende aanbieders boodschappen, maaltijdboxen en speciaal-producten zoals vlees en sportvoeding.

Food

Mollie neemt klanten van Qantani over

Technologiebedrijf Mollie neemt de klanten van betaalprovider Qantani over en breidt daarmee zijn Nederlandse klantenbestand weer een stapje verder uit.

Payment

Lesara opent webshop in België

Online discounter Lesara heeft een webshop in België geopend, de negende landensite voor het snel groeiende bedrijf uit Duitsland.

Cross Border

‘Airbnb leverde Nederland 795 miljoen euro op in 2016’

In 2016 verbleven 1,4 miljoen mensen in een Airbnb-accommodatie in Nederland. Er zijn 31.000 hosts actief en die verdienden gemiddeld 3.000 euro. Dit meldt Airbnb in een rapport.

Travel

Zoekmachines en webportalen spelen nauwelijks rol bij aankoop kleding

Zeker zestig procent van de Nederlanders koopt online kleding, vrouwen (66 procent) vaker dan mannen (50 procent), zo blijkt uit onderzoek van Tribal en NovioResearch. Verrassend is dat de invloed van zoekmachines hierbij zeer beperkt is.

Fashion

Nieuw distributiecentrum Bleckmann

Logistiek dienstverlener Bleckmann en modegigant Techstyle vierden maandag de opening van een nieuw distributiecentrum in Venlo. Vanuit deze locatie worden dagelijks duizenden orders rechtstreeks naar klanten van Justfab en Fabletics in heel Europa verzonden.

Fulfillment

Doe mee aan de ‘Emerce E-commerce 10’ (editie 2017)

Eind mei maakt Emerce weer bekend wie de meest innovatieve e-commerceprofessionals van eigen bodem zijn. Wie mag er volgens jou dit jaar niet op ontbreken? Beslis mee en laat je stem horen.

E-commerce

Webwinkelen in China valt niet tegen

Consumenten ervaren shoppen bij Chinese webwinkels vaak positief, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 1666 panelleden. Tachtig procent van hen zegt in de toekomst weer bij de Chinese winkel te kopen. Ondanks miskopen en taalbarrières.

Cross Border

Brandfield lanceert eigen Boutique in Amsterdam

De Brandfield Boutique in de Amsterdamse binnenstad is een feit. Het is de tweede stenen vestiging, naast die van vlaggenschip Groningen, in de missie om meer fysiek aanwezig te zijn. “De juweliersmarkt is nog vrij traditioneel en kent weinig omnichannel-spelers. Als pionier zie ik het als onze taak om de markt flink op te schudden,” aldus algemeen directeur Jacco Tas.

Retail

Webshops politieke partijen falen juridisch

Webshops van de grote politieke partijen in Nederland voldoen stuk voor stuk niet aan de consumentenwetgeving.

Legal

Growth hacking centraal op Emerce Conversion

Wat je kunt leren van de growth hacking-methode van Uber, Dropbox en Airbnb om de conversion rate optimization (CRO) te optimaliseren, hoor je tijdens Emerce Conversion van Hans Scheffer, CEO van Hello Print, tijdens de ronde tafel discussie: Hoe haal je het maximale uit je groei team?

Conversie