More stories

‘Webwinkels laten vooral na de checkout veel liggen’

Er wordt door winkeliers enorm veel energie gestoken in het vergroten van de hoeveelheid verkeer en conversie-optimalisatie. Maar is het geld binnen dan verslapt de aandacht. ‘Juist na de aankoop is er voor velen nog enorm veel winst te behalen’, zegt René Spaanderman van retailbureau Kega.

Fulfillment

‘Unilever in gesprek met Honest Company’

Het Brits-Nederlandse Unilever zou na de Dollar Shave Club opnieuw in gesprek zijn met een e-commercebedrijf voor overname. Dit keer zou het gaan om de Honest Company.

E-commerce

bol.com met vier Webshop Awards naar huis

Hunkemöller is voor het tiende jaar op rij Beste Winkelketen in de categorie Lingerie & ondermode en Primera sleepte drie categorieprijzen in de wacht bij de publieksprijzen ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2016 – 2017 en ABN AMRO Webshop Awards 2016 – 2017. Bol.com ging met vier Webshop Awards naar huis.

E-commerce

Marktplaats voor kinderspullen Reshopper nu ook in Nederland

Marktplaats voor kinderspullen Reshopper richt zich nu ook op de Nederlandse markt. Met de Reshopper-app kunnen ouders eenvoudig speelgoed en andere spullen kopen en verkopen in hun eigen buurt.

E-commerce

Basis voor iDEAL, het pinapparaat, wordt 40 jaar

Op vrijdag 16 september is het exact veertig jaar geleden dat de eerste online geldautomaat in dienst werd genomen. Met dit systeem werd de basis gelegd voor het internetbetalen bij webwinkels zoals we dat nu kennen.

Payment

Logistiek platform van Sendr verder als ShopWeDo

Het logistieke platform Mechelse Sendr gaat verder onder een nieuwe naam ShopWeDo. Het is online dienst voor bedrijven die ‘contractloos’ pakketjes willen versturen via Bpost, Postnl, DHL en DPD.

Logistics

Delhaize gaat aan huis bezorgen

Delhaize, de Belgische partner binnen Ahold, gaat voortaan in België boodschappen aan huis bezorgen. Voorheen was het alleen mogelijk om bestellingen in de winkel op te halen.

Logistics

Mannen spenderen meest in social

Over het nut en succes van sociale koopknoppen lopen de meningen flink uiteen. Wat blijkt? Vooral Nederlandse jongeren (16-24 jaar) zijn bereid te kopen via social media (54 procent). Daarentegen geven 35-44-jarigen het meeste geld uit per aankoop: 78 euro.

Social

Rogier van Camp (leapp): ‘Apple is heel blij met ons’

Rogier van Camp is CEO van leapp (een anagram van Apple). Begonnen als pure online speler doet leapp inmiddels 60 procent van haar omzet via haar 22 fysieke winkels in Nederland, Duitsland en België.

Retail

Picnic gaat vanaf maandag dagelijks bezorgen

Online supermarkt Picnic gaat vaker in de week bezorgen. Vanaf maandag komt de online super elke dag aan de deur in Amersfoort, Leusden, Soest en Almere.

Food

‘Takeaway op beurs 1 à 1,2 miljard euro waard’

Banken schatten de beurswaarde van Takeaway, het moederbedrijf achter maaltijdbezorger Thuisbezorgd.nl dat binnenkort naar de beurs gaat, op 1 à 1,2 miljard euro.

Food

Kwart online mode via smartphone verkocht

In Nederland wordt een kwart van de onlinemode-aankopen gerealiseerd via de smartphone. Dat blijkt uit het Fashion Flash Report 2016 van performance specialist Criteo.

E-commerce

ACM: Woningaanbod Funda transparanter

De volgorde in de zoekresultaten op woningwebsite Funda hangt niet meer af van de branchevereniging waarbij de makelaar is aangesloten. Dat is het resultaat van ingrijpen door Autoriteit Consument & Markt (ACM).

E-commerce

Social Mirror adviseert bij kledingkeuze

Hoog Catharijne lanceert The Social Mirror; een grote passpiegel met videochat verbinding. Fashion vloggers kijken mee en adviseren bij de juiste kledingkeuze.

Retail

‘Shop-Apotheke.com naar de beurs’

De Duitse online apotheek Shop-Apotheke.com zou volgende week bekend gaan maken dat het bedrijf naar de beurs wil. De onderneming wordt gewaardeerd op 400 miljoen euro.

Retail