More stories

Twintig procent SEA-omzet webshops uit ‘feedmarketing’

Webwinkels doen er verstandig aan om hun productfeeds goed op orde te maken. Uit onderzoek van Traffic4u blijkt dat nu al twintig procent van de winkelomzet uit AdWords voortkomt uit reclame die tot stand komt met productfeeds.

e-commerce

Video eDay: Wat Starbucks beter doet dan Coca-Cola

Voor het eerst is Coca-Cola niet meer het waardevolste merk ter wereld. Apple en Google staan nu voor de verkoper van suikerwater. MIT-professor Marshall van Alstyne vertelt wat Apple, Google en drankjesverkoper Starbucks beter doen.

e-commerce

Online verkopen nog klein lichtpuntje voor MediaMarkt

MediaMarkt en Saturn boekten afgelopen kwartaal geen groei. De omzetontwikkeling neigt zelfs heel licht naar negatief. Het enige dat de krimp nog tegenhoudt, is de groei van de online resultaten.

e-commerce

Video eDay: Hoe psychologie doordringt in e-commerce

Interview tijdens Emerce eDay met webpsycholoog Nathalie Nahai en Online Dialogue’s Bart Schultz over hoe overtuiging anders online werkt dan offline en de werking van het menselijk brein.

e-commerce

Omvang Duitse interneteconomie: 63 miljard euro

De Duitse interneteconomie meet dit jaar 63 miljard euro en groeit komende jaren door tot 87 miljard. De grootste groei komt uit e-commerce en online reclame.

e-commerce

IKEA test Click & Collect in Frankrijk

Online bestellen en een dag later afhalen bij de uitgiftebalie. Dat is wat IKEA bij het filiaal in Montpellier in Frankrijk test.

e-commerce

Tophit op Amazon: Google Chromecast

Googles tv-apparaatje Chromecast staat bovenaan in de hitlijsten Elektronica bij Amazon.com, nog boven de Kindle.

e-commerce

Video: Oliver Samwer over online ondernemen

“Er zijn veel mensen met ideeën, maar kennis en kapitaal zijn van onderscheidend vermogen voor een online ondernemer”, zegt Oliver Samwer. Hij kan het weten, want verkocht meerdere malen voor honderden miljoenen zijn bedrijf. Samen met zijn broers bestiert hij ook het Zalando-imperium.

e-commerce

Augustus was slechte maand voor webwinkels

De omzet van webwinkels in Nederland steeg in augustus met zes procent, wat eenderde minder is dan vorig jaar.

e-commerce

Marktplaats opent outlet voor A-merken

Marktplaats.nl opent vandaag Nederlands eerste online outlet voor producten van grote A-merken. Neckermann.com, Philips en Telfort zijn de eerste die een plaats in de outlet hebben, maar Joep Hutschemakers van Marktplaats Zakelijk denkt dat dat aantal uiteindelijk kan oplopen tot honderden merken.

e-commerce

Hands-on: Windows 8.1 versus Mavericks OSX

Microsoft en Apple brengen deze maand vrijwel gelijktijdig nieuwe systeemsoftware uit voor (respectievelijk) pc’s en Mac. Windows 8.1 is een gratis upgrade voor gebruikers van Windows 8, Mavericks is een volgende versie van MacOSX die eind deze maand moet verschijnen. Emerce legde de zogeheten golden master-edities op de pijnbank.

Conversie

Learnings eDay 2013: Hoe businessmodellen veranderen

Emerce eDay 2013 was weer een groot succes. Vele professionals kwamen samen om ervaringen uit te wisselen, te netwerken, maar vooral te leren van de inspirerende sprekers op het event. Terugkomend onderwerp tijdens het event was de verandering in het media landschap en de impact die dit heeft op bestaande business modellen. Een paar voorbeelden.

e-commerce

Amazon opent cosmeticawinkel

Amazon.com opent zijn volgende speciaalzaak, dit keer een cosmeticawinkel.

e-commerce

‘Vijf procent van de Facebookpostings is reclame’

Een op de twintig berichten op de Facebook timelines is een commerciële uiting, zegt Will Ashton van bureau Nanigangs, dat jaarlijks voor 250 miljoen dollar een reclamecampagnes op de profielensite verzorgt.

e-commerce

Verlichting snelst groeiend segment in e-commerce

Spotjes, wandlampen en hanglampen zijn internationaal het snelst groeiende segment in e-commerce. Deze trend is een slecht voorteken voor lampenwinkels in de fysieke winkelstraten.

e-commerce