Paazl verbindt met afhaalnetwerk De Buren
Paazl neemt de afhaalkluisjes van De Buren op in zijn assortiment. Webwinkels kunnen deze verzendoptie eenvoudig aan hun checkout toevoegen.
Paazl neemt de afhaalkluisjes van De Buren op in zijn assortiment. Webwinkels kunnen deze verzendoptie eenvoudig aan hun checkout toevoegen.
Maaltijdbezorger Just-Eat meldt dat 2014 een ‘uitstekend jaar’ was met een omzet van 219 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat verdubbelde ruim.
Ondernemer Jan Meurs, de grondlegger van Lekker & Laag en Jumbo Supermarkt, gaat naar alle waarschijnlijkheid beginnen met een prijsvergelijkingswebsite voor de dagelijkse boodschappen. Dat meldt het Brabants Dagblad.
Docdata en Bol.com verlengen de samenwerking voor de duur van vijf jaar. De samenwerkingsovereenkomst loopt tot 1 januari 2020 en omvat een totaalpakket aan fulfillmentdiensten.
Adidas gaat honderden miljoenen van zijn producten in de fabriek voorzien van NFC-tags. Het bedrijf wil klanten kunnen identificeren na een aankoop met hem in contact blijven per mail, app en andere digitale kanalen.
Drie op de tien webwinkels die in 2013 van start gingen, zijn nu al weer dicht. De startende digitale ondernemers verkijken zich op de kosten en moeite die het vergen om geld te verdienen aan een webshop.
Twee jonge, veelbelovende retail startups laten komende donderdag op Emerce eRetail in een korte pitch zien hoe zij denken de retailbranche een stap verder te kunnen helpen. Zo ook Maurice Kroon van Yippie, een ‘bijzondere prijsvergelijker’.
De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 13,96 miljard euro uit bij webwinkels. De verhouding tussen producten en diensten is fifty-fifty en drie procent van de uitgaven kwam in het buitenland terecht, overwegend in China.
Bezorger DPD dreigt zijn vestiging in Zuidoost-Brabant, met honderden arbeidsplaatsen, te verplaatsen naar Venlo. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. De huidige vestiging aan de Tormentil in Best is te klein, maar een verhuizing naar een groter terrein in Oirschot wordt geblokkeerd.
Online vergelijkers zijn met de energiebedrijven verwikkeld in een ‘race to the bottom’. De energiebedrijven worden uitgeknepen, waardoor duurzaamheid het slachtoffer wordt. Dat stelt de Vereniging WISE, die 46 vergelijkingsites onder de loep nam.
De tweede supermarkt van Duitsland REWE investeert flink in e-commerce. Het bedrijf hoeft er voorlopig zelfs geen geld aan te verdienen, zegt directeur Alain Caparros tegen Reuters.
Albert Heijn is deze week in België begonnen met zijn webwinkel en afhaalpunten in Antwerpen, Lokeren en Gent. De website was al een maand live, maar bestellen kon nog niet.
Online kledingwinkel ASOS boekt in het eerste kwartaal een omzetgroei van dertig procent op thuismarkt Engeland en twaalf procent daarbuiten. Buitenlandse groei moet komen uit geplande prijsconcurrentie.
Webwinkels krijgen er in België een nieuwe leverancier van betaaldiensten bij. Het Amsterdamse Mollie steekt met zijn API en supersnelle intekenproces de zuidgrens over.
Bol.com ontkent dat het plannen heeft om zelf een distributiecentrum te bouwen in Waalwijk. “We zijn wel, constant, in gesprek met de gemeente en Docdata over de toekomst”, aldus de woordvoerster.