More stories

‘iDEAL moet binnen twee jaar storingsvrij’

Winkeliers en webwinkeliers willen dat de Nederlandse bancaire sector de lat hoger legt voor de beschikbaarheid van iDEAL. De Nederlandsche Bank moet er op toezien dat de sector maatregelen neemt om binnen twee jaar storingsvrij te kunnen zijn. Belangenverenigingen Thuiswinkel.org en Detailhandel Nederland kaarten dit aan bij de politiek.

E-commerce

Supermarkt Carrefour lanceert huisscanner voor artikelen

Supermarkt Carrefour wil zijn klanten thuis artikelen laten scannen om die online te kunnen bestellen. Niet met de smartphone, maar met een apart toestel Connected Kitchen, dat 1,3 miljoen barcodes herkent.

E-commerce

H&M opent webshop in België

België is een van de negen landen waar kledingwinkel H&M dit jaar een webwinkel opent. De Zweden blijven investeren in uitbreiding van zowel het digitale als het fysieke bereik.

E-commerce

Vergelijk.nl voegt aanbod offline winkels toe

Vergelijk.nl breidt zijn online aanbod uit door producten, prijzen en beschikbaarheid van assortiment uit offline winkels op te nemen. “Veel winkeliers hebben hier behoefte aan”, zegt directeur Ben Kerkhof.

E-commerce

RTL neemt belang in Reclamefolder.nl

RTL Nederland investeert via zijn investeringsdivisie RTL Ventures in Reclamefolder.nl. De zender verkrijgt een belang van 34,8 procent in het online folderplatform. Reclamefolder.nl. is het grootste platform voor mobiele reclamefolders en aanbiedingen in Nederland, met meer dan 1,6 miljoen app downloads en ruim 20 miljoen gelezen digitale folders per maand.

E-commerce

Nieuw Emerce-event: E-commerce Live!

Op dinsdag 2 juni organiseert Emerce een nieuw event in de Beurs van Berlage: E-commerce Live! Ieder uur beginnen 30 sessies, panels, interviews en round tables om te leren, kennis en inzicht te vergroten en ervaringen te delen.

E-commerce

‘Deeleconomie wordt interessant voor bedrijven’

Dit jaar wordt de social sharing economy interessant voor merken, zo stelt John Meulemans van bureau 3SixtyFive: “De fundamenten zijn gelegd door partijen als Marktplaats en eBay. Mensen zijn al gewend goederen onderling te delen, peer to peer.” Wat kun je als merk daarmee?

E-commerce

Weer Duitse stakingen Amazon

Vakbond Verdi heeft maandag wederom opgeroepen tot een staking bij een distributiecentrum van Amazon bij Augsburg. Zo’n 450 werknemers doen mee.

E-commerce

Amazon brengt Amazon Now naar Miami en Baltimore

Amazon gaat binnen een uur bezorgen in de steden Miami en Baltimore. Tot voor kort was dit alleen mogelijk in New York. De dienst is bedoeld voor leden van Amazons Prime programma, waarmee consumenten jaarlijkse bezorgkosten kunnen afkopen.

E-commerce

Aldi gaat toch e-commerce uitproberen

Lang zag Aldi e-commerce als kostenpost en niet als manier om geld te verdienen, maar dat idee begint te veranderen. Het bedrijf gaat experimenteren met online verkoop in Engeland en mogelijk in Duitsland, Spanje en Portugal.

E-commerce

Horeca Amsterdam krijgt eigen betaalapp

Een nieuwe Nederlandse startup brengt naar eigen zeggen een unieke betaalapplicatie op de markt, in eerste instantie voor de horeca in Amsterdam. De Daalder App is een e-wallet die je kunt vullen met Daalders, de digitale euro.

E-commerce

Flexshopper niet uitgekeken op winkelstraat

De Nederlandse online consument mag zich dan graag online oriënteren, iets minder dan de helft is nog altijd bereid om in de winkel te kopen. Dat blijkt uit onderzoek van vervoerder UPS dat gisteren op Emerce eRetail in Bussum werd gepresenteerd.

E-commerce

Amazon mag bezorgdrones testen

Amazon heeft toch nog toestemming gekregen van de Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA) om zijn bezorgdrones te testen. Tot nu toe had het bedrijf steeds nul op het rekest gekregen.

E-commerce

‘Mystery-hotels verrassen met onverwachte kosten’

Vier websites die mystery-hotels aanbieden, confronteren consumenten met onverwachte kosten bovenop de aanbiedingsprijs. Dit is in strijd met de Reclamecode Reisaanbiedingen, die voorschrijft dat alle vaste, onvermijdbare kosten in de aanbiedingsprijs moeten zijn opgenomen. De Consumentenbond heeft de namen van de aanbieders doorgegeven aan toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Travel

Rechter verlaagt boete voor KLM

De rechtbank Rotterdam handhaaft een boete van 200.000 euro die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) KLM vorig jaar heeft opgelegd omdat zij in de geadverteerde ticketprijzen op haar website de boekingskosten niet had opgenomen.

E-commerce