More stories

Thuiswinkel.org: Mobiel is iDEAL niet dé favoriet

De Nederlandse consument vindt het lastig om e-commercetransacties te betalen op zijn smartphone. De uitgesproken voorkeur voor iDEAL die op de desktop en tablet geldt, bestaat niet bij ‘telefonische handel’.

E-commerce

Onderzoek: wat zijn de eisen van de online shopper?

Switchen tussen aankoopkanalen en devices. Zelf kiezen waar en wanneer een product ontvangen wordt. De online shopper wil het allemaal. Wie flexibiliteit kan bieden, heeft tegenwoordig een flinke voorsprong.

Customer Experience

Staking Amazon breidt zich weer uit

Bij Amazon in Duitsland zijn wederom stakingen uitgebroken. Vakbond Verdi houdt het op 1600 stakers, Amazon op 1300.

E-commerce

Banken komen met beschikbaarheidspagina iDEAL

Betaalvereniging Nederland lanceert vandaag in samenwerking met de banken de iDEAL-beschikbaarheidspagina. De pagina toont de actuele beschikbaarheid van iDEAL bij de diverse banken.

E-commerce

Pakketbezorgers PostNL eisen vaste baan

Pakketbezorgers van PostNL voelen zich uitgebuit en willen een vaste betrekking. Ze verdienen te weinig omdat ze niet in vaste dienst zijn. De zaak komt nu voor de rechter, meldt de Volkskrant.

E-commerce

‘Online retailers laten kansen met interactieve promotieacties liggen’

Van de Nederlandse top 20 van online retailers hebben zowel Blokker als Bol.com de beste digitale promotiestrategie, op de voet gevolgd door Coolblue en Albert Heijn (AH). Dat blijkt uit een nieuw benchmarkrapport van RapidCampaign.

Conversie

Shopify naar België met kassa’s van Mollie

Webwinkels die de software van Shopify gebruiken kunnen hun klanten Mister Cash en iDEAL aanbieden om te betalen. Daartoe sloot Shopify een overeenkomst met betalingsverwerker Mollie.

E-commerce

Tien technologieën voor de wedergeboorte van de retail

De winkelmandjes van webwinkels werden in 2014 opnieuw voller. Tegelijkertijd staat alsmaar meer winkelruimte in Nederland leeg. Toch is het nog niet te laat voor de fysieke retailsector om zichzelf opnieuw uit te vinden. Tien voorbeelden van technologieën waarmee de fysieke winkel zichzelf weer helemaal op de consumentenkaart zet.

E-commerce
Premium

‘Dertig procent Nederlands e-commerce via mobiel’

Dertig procent van de omzet van webwinkels in Nederland wordt eind 2015 via een telefoon of tablet gerealiseerd. Tablets zijn verantwoordelijk voor tweederde hierin, maar ‘telefoonomzet’ neemt toe naarmate de schermer groter worden.

E-commerce

Jumbo gaat drie tot vijf afhaalpunten per week openen

Jumbo Supermarkten gaat drie tot vijf afhaalpunten voor boodschappen per week openen. Deze zomer moet het aantal pickup points uitkomen op honderd. Dat zegt financieel bestuurder Ton van Veen tegen het FD. Boodschappen thuis bezorgen staat hoog op de agenda.

E-commerce

Tomorrow Focus gaat niet verder met Toon Bouten

De Duitse uitgever Tomorrow Focus beëindigt volgend jaar maart het contract met de Nederlandse CEO Toon Bouten. Dat maakte het bedrijf gisteren bekend in een ultrakort persbericht, waarin geen enkele toelichting wordt gegeven.

E-commerce

Peter Brussel (BCC) nieuwe CEO BAS Group

Peter Brussel, voorheen algemeen directeur van BCC, vervangt Steven Bakker als CEO van BAS Group, eigenaar van onder andere Dixons, iCentre en MyCom.

E-commerce

Vodafone Wallet omarmt bankkaarten

Europese klanten van Vodafone kunnen binnenkort kleine betalingen gaan verrichten bij winkels en kiosken door hun telefoon langs de kassa te wapperen. Nederlandse klanten moeten nog een poos wachten.

E-commerce

Huawei wil logistiek centrum in Eindhoven

Telecombedrijf Huawei gaat een logistiek centrum openen in Eindhoven. Wonder Wang, president-directeur van Huawei Technologies Nederland, heeft dat aangekondigd op een besloten bijeenkomst met premier Mark Rutte in de Chinese stad Shenzhen.

E-commerce

Amazon begint klussendienst

Amazon heeft eindelijk Amazon Home Services gelanceerd, een nieuwe dienst voor huishoudelijke klussen zoals de installatie van televisies en elektrische reparaties.

E-commerce