More stories

E-tailer groeit sneller dan fysieke winkel

De Top 500 webwinkels op de Amerikaanse markt zijn afgelopen jaar veel sneller gegroeid dan hun fysieke rivalen. De omzet van webwinkels steeg 16 procent, die van fysieke retailers 2,4 procent. In Canada deden de fysieke winkels het met een groei van 4,8 iets beter, maar webwinkels noteerden een groei van 29 procent, zo blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van Internet Retailer.

E-commerce
Premium

Webwinkels boekten 12 procent meer omzet in februari

Postorderbedrijven en internetwinkels hebben in februari ruim 12 procent meer omzet gedraaid in vergelijking met februari vorig jaar. Daarmee groeide de omzet harder dan in januari. Dat meldt het CBS.

E-commerce

Nederlandse verzekeraar claimt primeur met Bitcoin

CoverYou uit Overijssel claimt de eerste Europese verzekeraar te zijn die de Bitcoin als betaalmiddel accepteert. Het gaat om verzekeringen die dekking bieden tegen schade aan elektronische apparaten, zoals waterschade of een gebroken scherm.

E-commerce

BlaBlaCar neemt Duitse branchegenoot over

Het Franse BlaBlaCar, bekend van een app voor carpooling, heeft zijn Duitse rivaal Carpooling.com overgenomen voor een onbekend bedrag.

E-commerce

EeZeeBee-oprichter: ‘Je beperken tot je specialisme is verleidelijk’

De oprichters van e-commercebedrijf EeZeeBee kennen de kledingbranche goed en weten daardoor wat er speelt. Dat helpt hen bij de acquisitie in die sector en bij de ontwikkeling van nieuwe producten. Maar is zo’n specialisatie ook beperkend? “We willen nadrukkelijk niet alleen als fashionpartij worden gezien.”

E-commerce

Gamma en Karwei krijgen directeur E-commerce

Lieke Luttmer wordt volgende maand de nieuwe directeur E-commerce bij Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei.

E-commerce

‘Discovered gaat verder dan Etsy’

Discovered is een wereldwijde marktplaats dat ambachtslieden uit ontwikkelingslanden helpt met het verkopen van hun producten wereldwijd. En het gaat verder dan Etsy, zegt oprichter Gijsbert van der Sleen: “Wij stellen ze in staat om ondernemer te zijn. Naast de marktplaats bieden we ook microfunding, zodat ze verder kunnen groeien.”

E-commerce

‘Er dreigt een tekort aan distributiecentra’

Logistiek vastgoedontwikkelaar Prologis waarschuwt dat door de opkomst van e-commerce er een tekort aan distributiecentra zou kunnen ontstaan.

E-commerce

Fastr: sneller bestellen in webshops

67 procent van de mensen die bezig zijn een online aankoop te doen, haken af tussen de winkelwagen en de betaling. “Het is van de zotte dat je bij elke webshop weer zo’n uitgebreid registratieformulier moet invullen”, zegt Albin Bronkhorst van Fastr, dat nu drie maanden draait. Circa honderd online retailers hebben zich inmiddels aangesloten bij de succesvolle omzetverhogende oplossing.

Conversie

Forrester: Bloederig einde voor veel retailers

Er is in de toekomst ruimte voor maar zes typen retailers. De rest wacht een langzaam en onvermijdelijk einde. Forrester Research ziet dat retailers zich te veel en ongefundeerd door hypes laten leiden.

E-commerce

Belangstelling voor mobiel betalen iets afgenomen

Twee procent van de Nederlandse consumenten maakt gebruik van de mogelijkheid om mobiel te betalen. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

E-commerce

UPS investeert een miljard in Europa

Pakketjesvervoerder UPS investeert een miljard euro extra om zijn bereik te vergroten.

E-commerce

TravelBird zoekt expansie buiten Europa

Reisbedrijf TravelBird wil later dit jaar zijn eerste kantoren buiten Europa openen. Australië staat voor na de zomer op de agenda, andere landen worden nog bekeken met partner Rocket Internet.

Start-ups

Consument vindt bezorgdrone zo gek nog niet

Consumenten staan niet onwelwillend tegenover bezorging per drone. Dat blijkt uit onderzoek van Walker Sands. Twee derde van de respondenten verwacht binnen vijf jaar zijn pakje per drone bezorgd te krijgen. Tachtig procent wil zelfs betalen voor de snelle service.

E-commerce

‘Consumentenbond verdient 4 miljoen euro met provisie prijsvergelijkingen’

De Consumentenbond verdient per jaar zo’n 4 miljoen euro aan provisie op zijn online prijsvergelijkingen. Dat schrijft De Telegraaf op basis van eigen berekeningen.

Customer Loyalty