Nog eens 39 banken ondersteunen Apple Pay
Nog eens 39 Amerikaanse banken en financiele instellingen hebben ondersteuning voor Apple Pay toegezegd, het mobiele betaalsysteem van Apple. Het totaal komt daarmee op 180.
Nog eens 39 Amerikaanse banken en financiele instellingen hebben ondersteuning voor Apple Pay toegezegd, het mobiele betaalsysteem van Apple. Het totaal komt daarmee op 180.
België is Nederland gepasseerd in de The 2015 Global Retail E-Commerce Index, een ranglijst die het groeipotentieel van dertig e-commercelanden weergeeft. Nederland steeg zes punten naar positie 13, maar België is met 15 punten op de negende plaats beland en is samen met Denemarken de snelste stijger in de lijst.
Het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn koopt het Europees werkende e-boekplatform Txtr.
ZTO Express, de logistieke partner van Alibaba, overweegt een beursgang in 2017. Daarmee moet geld worden opgehaald voor een internationale expansie.
Modeketen WE Fashion investeert 15 miljoen euro in digitale innovatie, waaronder marketing en klantenbinding. Er verdwijnen 81 ‘oude’ arbeidsplaatsen en er worden 29 nieuwe, omnichannel-posities gecreëerd.
De Amerikaanse fietskoerier Shyp, die na San Francisco ook in New York van start is gegaan, heeft naar verluidt 50 miljoen dollar opgehaald tegen een waardering van 250 miljoen dollar.
Pakketbezorger FedEx voert besprekingen met TNT Express voor een overname. Dat heeft de vervoerder zojuist in een persverklaring bekend gemaakt. FedEx biedt 8 euro per aandeel. De totale transactie is daarmee 4,4 miljard euro waard.
Het Nederlandse MyOrder gaat verder dan alleen een handige app om in de horeca mee te bestellen en betalen. Als open m-commerceplatform biedt het retailers een laagdrempelige manier om online verkoopkanalen te ontsluiten. We praten met CTO Gertjan Rösken over de toekomst van MyOrder en de Nederlandse markt voor mobiel betalen.
Verkopen via internet is eigenlijk niet chique genoeg voor modemerk Chanel. Maar de klandizie ervoor is nu zo groot dat de Fransen niet meer kunnen achterblijven. Eind 2016 gaat een webshop live.
Online beoordelingen hebben duidelijk een impact op het rendement van bedrijven. Dat is trouwens ook de overtuiging van de bedrijven zelf, althans volgens gezamenlijk onderzoek van Trustpilot en Econsultancy. 79 procent erkent dat beoordelingen belangrijk zijn. Maar ruim de helft vreest nog altijd negatieve recensies. Onterecht, omdat zo’n 83 procent van de beoordelingen doorgaans positief gestemd is. Het rapport is hier verkrijgbaar.
Een technisch nieuwtje van Paazl zorgt ervoor dat webwinkels in een simpel overzicht, in de check-out, alle bezorgopties kunnen tonen.
TCA start een samenwerking met Yeller, een app waarmee je met iemand anders een taxirit kunt delen.
De investeringstak van Sanoma breidt zijn belang in kindermodewinkel Brandkids uit tot een meerderheid.
Albert Heijn brengt zijn eerste smartwatch-app uit, voor Android. Hj doet eigenlijk niets, tenzij de drager van het horloge bij een AH in de buurt komt en een boodschappenlijstje bij zich heeft.
De Nederlandse consument vindt het lastig om e-commercetransacties te betalen op zijn smartphone. De uitgesproken voorkeur voor iDEAL die op de desktop en tablet geldt, bestaat niet bij ‘telefonische handel’.