More stories

Tien vragen over de beursgang van Alibaba

Het wordt een historische dag, want het Chinese Alibaba gaat vanmiddag voor 68 dollar naar de beurs als BABA. De beursgang is belangrijk om twee redenen: het zou de start kunnen zijn van een nieuwe internethausse, die nog eens versterkt zal worden doordat ook Zalando en Rocket Internet dit najaar een notering krijgen. Daarnaast toont het aan hoe belangrijk China gaat worden in de mondiale interneteconomie.

E-commerce

Nederlands bedrijf helpt Nederlanders met Chinese webshop

Een nieuw fullservice e-commercebureau WebshopinChina.com met vestigingen in Amsterdam en Chengdu gaat Nederlandse bedrijven ondersteunen met bij het opzetten van een (Tmall) webshop in China.

E-commerce

Staples lanceert eigen iPad-app

Retailketen Staples heeft een eerste iPad-app uitgebracht. Amerikaanse klanten kunnen daarmee hun waardepunten controleren, de aanwezigheid van producten nagaan, aanbiedingen bekijken en artikelen opzoeken.

E-commerce

Wehkamp opent online warenhuis in België

Wehkamp opent nog dit jaar de virtuele deuren van zijn nieuwe online warenhuis in België. De Belgische consument krijgt met wehkamp.be een volledig nieuw ontwikkelde webwinkel voor de Belgische markt. Het assortiment bestaat uit zo’n 150.000 artikelen van zo’n 1200 merken en is daarmee, buiten de toevoeging van diverse lokale nuances, gelijk aan het Nederlandse warenhuis.

E-commerce

Klarna bevestigt: begin 2015 naar Amerika

Betaaldienst Klarna trekt zwaargewichten aan van PayPal, Alliance Data en Apple Payments om zijn Amerikaanse tak op te tuigen. Het bedrijf bevestigde zojuist de geruchten dat het de hevig concurrerende Amerikaanse markt betreedt.

E-commerce

Honderden klachten over online condoomverkoper

Bij Klachtenkompas.nl van de Consumentenbond zijn in korte tijd meer dan 500 klachten binnengekomen over Online Product Service. Dit bedrijf biedt via internet gratis proefpakketjes condooms aan, maar vermeldt daarbij niet duidelijk dat er na het proefpakket automatisch vervolgzendingen komen waarvoor geld in rekening wordt gebracht.

E-commerce

Webwinkels in gevaar door dubieuze Magento extenties

Gebruikers van de populaire Magento software voor webwinkels moeten uitkijken met het installeren van extensies. Die waarschuwing geeft het Britse Foregenix mee. Het bedrijf is een speciale trojan voor webwinkels op het spoor gekomen.

E-commerce

Jaaromzet modewinkel ASOS: 1,2 miljard euro

De andere grote Europese modewinkel, ASOS, sluit het boekjaar af met een omzet van 1,2 miljard euro. De groei van 27 procent komt vooral uit thuismarkt Engeland, maar de directie investeert fors in Europese groei.

E-commerce

Media Markt heeft een ballenbak

De ballen ontbreken, maar verder is er alles dat mannen moet behagen: bier, whiskey, een pokerruimte, bokszakken, en niet te vergeten: speelgoeddrones. Tegenover de Media Markt in winkelcentrum Hoog Catharijne werd gistermiddag de Man Cave geopend, een plek die het begrip beleveniswinkel nieuw elan moet geven.

Customer Experience

Just Eat begint Europese tv-campagne

Thuisbezorger Just Eat begint in Engeland met een tv-campagne en rolt die later dit jaar naar Europa uit.

Campagnes

Rabobank vervangt random reader door kleurenscanner

Rabobank begint de vervanging van zijn random reader bij 5,4 miljoen klanten. Het online betaalproces wordt gebruiksvriendelijker met de introductie van een soort barcodescanner.

E-commerce

Europese e-commerceomzet 2014: 205 miljard

Webwinkels in West-Europa zetten dit jaar naar verwachting voor meer dan tweehonderd miljard euro om in het b2c-segment.

E-commerce

Shopper wil mobiel, maar blijft kritisch (infographic)

Voor het vijfde jaar op rij heeft Cognizant samen met RIS News de Shopper Experience Study uitgevoerd. En wel onder ruim 5.300 consumenten. Mobiel is de trend, maar tevreden is de shopper niet.

E-commerce

Betaalsysteem Proton stopt per 1 januari

De elektronische portemonnee Proton van Bankcontact MisterCash uit België stopt per 1 januari. Opladen wordt al eerder afgebouwd. Het bleek geen succes, de klant betaalde liefst alles met Bankcontact zelf.

E-commerce

Retailer Subway implementeert NFC in al zijn vestigingen

Retailketen Subway gaat per 1 oktober grootschalig NFC-betalingen uitrollen in 26.000 vestigingen in de Verenigde Staten. De uitrol staat geheel los van de aankondiging van het Apple Pay-systeem dat aan NFC zal worden gekoppeld.

E-commerce