More stories

SEO voor mobiel: vier slimme tips van Google

Stel je zit in het vliegtuig toevallig naast Larry Page, mede-oprichter en CEO van Google. Je raakt aan de praat en hij geeft je vier slimme tips waardoor je website beter vindbaar zal zijn? Zou je die opvolgen? Als je antwoord ‘ja’ is, lees dan verder, want deze tips komen rechtstreeks van Google.

Conversie

Saturns in Nederland worden Media Markt

Media Markt-Saturn neemt, als onderdeel van een nieuwe strategie, afscheid van het merk Saturn in Nederland. Alle winkels worden omgedoopt tot […]

E-commerce

Verzendkosten altijd gratis: trend voor de toekomst?

De grootste ergernis voor de online koper: Naast de kosten van het product moet je ook nog verzendkosten betalen. Waarom niet een alles-in-één-prijs en de verzendkosten gratis?

E-commerce

Outfittery breidt uit naar Scandinavië

Kledingwinkel Outfittery breidt zijn personal shopping-dienst uit naar Denemarken en Zweden. Dat zijn na Nederland de volgende Europese landen waar de Duitse onderneming zijn vleugels uitslaat.

E-commerce

Kramp: op naar 1 miljard euro online omzet

Bij grote e-commercespelers denk je al snel aan een bol.com, Zalando of Wehkamp, maar in de B2B-sector lopen ook enkele leuke spelers rond. Neem Kramp, een totaalleverancier van onderdelen voor de agrarische markt. Afgelopen jaar is de zevenhonderd miljoen net niet gelukt, maar met een groei tussen de tien en twaalf procent kan het niet lang duren voor het bedrijf de miljard euro omzet overstijgt.

B2B Digital

Apple versoepelt regels App Store na kritiek

Apple heeft de regels voor advertenties in apps weer versoepeld na hevige protesten van ontwikkelaars. Het bedrijf wilde alle apps verwijderen waarin video-advertenties werden getoond in ruil voor extra content of extra’s in games.

Conversie

A/B-testing: Grote update VWO

De laatste jaren proberen steeds meer grote online webshops door middel van A/B-testen hun omzet te verhogen. De populairste A/B-testing tools in Nederland zijn Optimizely en VWO. Hun populariteit is te danken aan het feit dat marketeers minder afhankelijk zijn van een IT-afdeling om een test te lanceren.

Analytics

Beslist.nl wijzigt betaalmodel

Aangesloten webwinkels van Beslist.nl krijgen straks niet meer volgens Cost Per Click (CPC), maar Cost Per Sale (CPS) worden uitbetaald. Webwinkels krijgen daarmee een beter inzicht in de verhouding tussen kosten en opbrengsten. Vanaf 1 juli wordt deze verandering geleidelijk doorgevoerd.

E-commerce

EU gaat dubieuze online apotheek aanpakken

De EU wil met een logo de strijd aangaan met illegale online apotheken, die vaak nepartikelen verkopen. Het logo verwijst naar een website van de nationale toezichthouder, waar een lijst van legale verkooppunten te vinden zal zijn.

E-commerce

Daisycon koopt Belgische branchegenoot

Daisycon neemt het Belgische affiliatenetwerk i-affiliate over van Adforce. Daarmee wil het bedrijf verdere invulling geven aan haar groeiambities.

Conversie

Google pakt speelgoeddoos weer uit

Android Wear, Android op televisie en in de auto, een 9-inch Nexus tablet en domotica zijn enkele van de aankondigingen die vanavond worden verwacht op het ontwikkelaarscongres I/O van Google.

E-commerce

Klant haakt af bij lange bezorgtijden en hoge kosten

Lange bezorgtijden en hoge bezorgkosten kunnen reden zijn om een bestelling bij de online kassa te annuleren. Dat blijkt uit een studie van de Amerikaanse posterijen en comScore. 54 procent haakt af als de bestelling te lang op zich laat wachten.

E-commerce

Forse kapitaalinjectie voor Sarenza

De Franse online schoenenretailer Sarenza heeft 74 miljoen euro opgehaald voor verdere expansie in Europa. De e-tailer wil zijn jaaromzet binnen vijf jaar verdriedubbelen van 150 miljoen naar 500 miljoen euro.

E-commerce

EnergieFlex claimt primeur met prepaid-energie

Het Nederlandse EnergieFlex zegt de eerste aanbieder van prepaid-energie te zijn. Daarbij kunnen klanten zelf kunnen bepalen hoeveel energie ze kopen en elke maand hun tegoed opwaarderen. Hiermee behoort de ingewikkelde eindafrekening tot het verleden.

E-commerce

Neckermann overweegt Plaza-model

Neckermann zou in de toekomst wel eens een Plaza-model kunnen adopteren, waarbij derden producten rechtstreeks aan derden kunnen verkopen. Dat zegt Bas Rasker van investeringsmaatschappij Axivate, eigenaar van het doorstartende Neckermann.com, in een gesprek met Emerce. Neckermann, dat meteen is doorgestart na het faillissement gisteren, wordt primair een marketing en inkoopbedrijf.

E-commerce