More stories

‘Social commerce wordt steeds normaler’

Evenals vorig jaar publiceren we in het juninummer de toplijst met de meest innovatieve e-commerceprofessional van ons land. Dit jaar is de koppositie voor Martijn van der Zee (42), SVP E-commerce van Air France-KLM. “De klant is al veel verder dan de meeste bedrijven denken.”

Travel

PostNL ‘bloedserieus’ over bezorging levensmiddelen

PostNL werkt met Versluys aan de bezorging van online bestelde levensmiddelen. Dat vertelde Lars Heugel van PostNL gisteren op het congres Logistiek & E-Commerce in Houten, overigens zonder de partner te willen noemen.

E-commerce

HEMA wordt partner online marktplaatsen

HEMA gaat in de nabije toekomst meer artikelen aanbieden via marktplaatsen als die van Amazon. Dat vertelde Joke Vink, hoofd eDC van het winkelconcern, gisteren op het congres Logistiek & E-Commerce in Houten. HEMA maakt al volop gebruik van dergelijke marktplaatsen in Frankrijk.

E-commerce

Postbedrijf ontwikkelt 24-uurs postbezorging met GPS-tracking

Postbedrijf Van Straaten Post lanceert naar eigen zeggen een innovatieve manier van bezorgen. Met GPS worden de bezorgers gevolgd, waardoor klanten om meer inzicht en zekerheid krijgen in een juiste en tijdige bezorging.

E-commerce

DPD Pakketservice gaat binnen het uur bezorgen

DPD Pakketservice verkleint het tijdvak van zijn consumentendienst Predict voor leveringen binnen Nederland van drie naar slechts één uur. DPD startte deze week een reclamecampagne om online retailers attent te maken op de diensten van de pakketvervoerder.

E-commerce

Martijn van der Zee (Air France-KLM) innovatiefste e-commerceprofessional

De meest innovatieve e-commerceprofessional van Nederland, daarom draait de toplijst Emerce E-commerce 10. Het gaat hierbij om personen die het vak in het afgelopen jaar vooruit hebben gebracht door de grenzen ervan op te zoeken, dan wel de online business nieuwe impulsen te geven. Van vernieuwende webshops tot grensverleggende e-commerceconcepten.

Travel

Alibaba verkoopt ruimtereizen

Marktplaats Taobao van Alibaba is begonnen met het verkopen van ruimtereizen van Michiel Mols Space Expedition Corporation (SXC). Dat meldt The Wall Street Journal.

E-commerce

Ziggo stopt met muziekdienst

Kabelaar Ziggo stopt per 1 augustus met haar muziekdienst Ziggo Muziek, die slechts twee jaar heeft gedraaid. Abonnees krijgen binnenkort bericht. Dat meldt de kabelaar op haar website.

E-commerce

EU-landen komen tot waarborg voor e-commerce

Kopen bij een buitenlandse webwinkel wordt makkelijker nu vijftien landen besluiten een gezamenlijk waarborg te maken.

E-commerce

E-commerce goed voor twee miljoen banen in Europa

De Europese e-commercesector biedt werkgelegenheid aan ruim twee miljoen mensen bij nu zo’n 650.000 webshops. Internethandel op de consumentenmarkt draagt voor 2,2 procent aan het Europees Binnenlands Product.

E-commerce

Marc Koster verlaat Create2Fit

Marc Koster vertrekt per 31 augustus als algemeen directeur van Create2Fit, het bedrijf van Tom Coronel. Koster heeft het bedrijf samen met Coronel in 2006 opgericht.

E-commerce

Centrale vraag op eTravel: Wie helpt de online reiziger?

Online een reis boeken makkelijk? Nou nee, dat is duidelijk niet het geval als we de sprekers tijdens eTravel mogen geloven. In zijn presentatie op Emerce eTravel sprak Andy Owen Jones (BD4Travel) over 72 zoekopdrachten die een gemiddelde ‘online reiziger’ doet alvorens tot een boeking over te gaan.

E-commerce

ING Bank wil zich meer richten op directe betalingen

ING Bank wil al zijn inspanningen richten op mobiel bankieren en mobiel betalen. Dat hebben CEO Ralph Hamers en Roland Boekhout, CEO van de Duitse ING-dochter DiBa, verklaard tegenover Finchannel. ‘Onze IT systemen worden aangepast voor real time transacties en we gaan online bankieren meer gebruiksvriendelijk maken.’

E-commerce

‘Wees niet bang voor omnichannel, omarm het’

“Angst is je slechtste raadgever”, zegt Francine van Dierendonck tegen collega-retailers. “Wees niet bang en omarm omnichannel”, en integreer de fysieke en digitale kanalen van de winkels.

E-commerce

Detailhandel en e-tailers vinden weg omhoog

De omzet van de postorderbedrijven en internetwinkels was in april ruim 13 procent hoger in vergelijking met april 2013. Daarmee nam de omzet sterker toe dan in het eerste kwartaal van dit jaar. De groei in deze branche houdt onder andere aan doordat internetwinkels hun assortiment blijven uitbreiden, aldus het CBS.

E-commerce