Online dierenwinkel Zooplus groeit tot omzet 427 miljoen
Zooplus is in 2013 met 27 procent gegroeid tot een omzet van 427 miljoen euro. Het jaar wordt ook voor het eerst met een winst afgesloten. Een kleine, dat wel.
Zooplus is in 2013 met 27 procent gegroeid tot een omzet van 427 miljoen euro. Het jaar wordt ook voor het eerst met een winst afgesloten. Een kleine, dat wel.
Webwinkel bol.com blijft grossieren in prijzen en wint weer de prijs ‘Beste Webwinkel van Nederland’. De Aholddochter dingt daarom in juni ook mee voor de hoofdprijs in de Europese Champions League voor webshops, de European E-commerce Awards.
Modewinkel H&M wil voor het einde van het jaar zijn webshop ook in China openen. Daarmee boren de Zweden een markt aan met meer dan een miljard inwoners en een groeiende middenklasse.
Bijna de helft van de Millenials, geboren tussen 1980 en 2000, bezoekt graag een fysieke winkel en denkt dit de komende jaren te blijven doen. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy in opdracht van Retail Event Nederland. Dat onderzoek werd vandaag presenteerd op het Retail Event Nederland in Expo Houten.
Free Record Shop introduceert een nieuw concept in de vorm van een outlet store voor film en muziek. De keten citeert GfK: in 2013 werd nog een substantiële omzet in de fysieke verkoop van film- en muziekproducten gerealiseerd en ondanks dat er een dalende trend zichtbaar is, is er nog genoeg potentie voor het fysieke entertainment product in de komende jaren.
Ondernemers die internationaal verkopen via internet kunnen, ongeacht de markt, altijd onderscheiden van de concurrentie door betere klantenservice te bieden.
In 2013 hebben Nederlanders 10,6 miljard euro besteed aan aankopen via internet. Dat is 8,5 procent meer dan de online consumentenbestedingen in 2012. Hiermee blijft de omzet van de online shopping markt doorgroeien. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2013, het halfjaarlijkse, door PostNL gesponsorde onderzoek van Blauw Research naar online consumentenbestedingen. De aanwas van nieuwe online kopers vlakt wel af.
Tegen het einde van 2014 kan de consument vanuit zijn luie stoel in de Praxis rondneuzen welke producten waar staan. De bouwmarkt is bezig met een digitale omslag waarin service en klantenbinding centraal staan.
Het moederbedrijf van onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl, BCD Group uit Zeist, heeft 2013 afgesloten met een omzet van 24 miljard dollar.
Amerikanen hoeven niet meer met het vliegtuig naar New York om bij het Nederlandse cosmeticamerk Rituals te shoppen. Het bedrijf opende vanochtend zijn Amerikaanse webwinkel.
Fabrikant P&G opent in Duitsland een webwinkel waarmee het onder eigen vlag direct aan de eindconsument verkoopt. Het is niet uitgesloten dat er ook in andere EU-landen eigen winkels worden geopend.
Internetsupermarkt Superdirect.com voegt maaltijdboxen toe aan zijn assortiment. Daarin zitten ingrediënten voor drie maaltijden.
De omzet van Belgische webwinkels is afgelopen jaar met 26 procent gestegen tot 1,9 miljard. Veertig procent van de kopers komt uit het buitenland.
De nieuwe flagship store van Karl Lagerfeld in Londen heeft een noviteit. In ieder pashokje hangt een iPad waarmee klanten selfies kunnen maken.
De Deense online modeverkoper Fitbay gaat voortaan alleen nog passende kleding tonen. Nadat de consument zijn maten heeft doorgegeven, wordt niet-passende kleding uit het zicht gehouden.