Alibaba opent online winkelcentrum 11 Main
De Chinese e-commercegigant Alibaba opent in Amerika een platform dat op termijn moet concurreren met eBay en Amazon. 11Main.com is een platform waar webwinkeliers hun handel kunnen uitstallen en verkopen.
De Chinese e-commercegigant Alibaba opent in Amerika een platform dat op termijn moet concurreren met eBay en Amazon. 11Main.com is een platform waar webwinkeliers hun handel kunnen uitstallen en verkopen.
Expedia is een van de eerste mondiale e-commercebedrijven die Bitcoin accepteren als betaalmiddel.
Ruim vijftig procent van kleding besteld bij de webwinkel van winkelketen Marks & Spencer wordt in de winkel opgehaald. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde jaarcijfers van het Britse winkelconcern.
De ConsuTailer is een ondernemende consument, die zijn of haar producten – semi-beroepsmatig – verkoopt via diverse kanalen. ConsuTailers hebben alle vrijheid om hun producten vrijwel overal aan te bieden. Deze flexibiliteit en handelingsvrijheid maakt de ConsuTailer tot een geduchte concurrent van de traditionele retail. De ConsuTailer heeft de bedrijfskolom gewijzigd zonder dat de logistieke sector zich daarvan bewust was.
Javari moest de schoenenwinkel worden waarmee Amazon wel eens zou laten zien dat het de directe concurrentie met Zalando wel aankon. Na drie jaar gooit Amazon de handdoek in de ring.
Investeerders zijn altijd op zoek naar de volgende digitale groeibriljant als Uber of Airbnb. Recente financieringsrondes in de regio San Francisco geven een goed beeld in welke hoek investeerders de volgende grote disruptie verwachten: Fresh Commerce. De digitale verkoop en bezorging van verswaren staat een enorme groei te wachten, althans dat is een gedeelde verwachting in de Bay Area. De verklaring? Tijd voor een overzicht van de beoogde ‘Ubers’ van morgen.
V&D ziet het verlies over afgelopen boekjaar verdubbelen tot 42 miljoen. Dat deert de nieuwe topman niet. Jacob de Jonge kreeg nieuw werkkapitaal van investeerder Sun en zet vol in op het opbouwen van een digitale, omnichannel organisatie.
Pakkketbezorger Selektvracht verandert zijn naam in DHL Parcel. Vanuit dit internationale merk wil moederbedrijf Deutsche Post DHL zijn innovatieve diensten over heel Europa uitsmeren.
Amazon werft actief Nederlandse webwinkels voor zijn e-commerceplatform. Om meerdere redenen een mooie kans voor de webwinkelier.
Het Nederlandse bedrijf Mall-Connect introduceert een nieuw omnichannel marketing platform voor winkelcentra: MyDeck. Winkelcentra kunnen met MyDeck een klantenbestand opbouwen met data die wordt verzameld vanuit enquêtes, in-store beacons en WiFi trackers. “Winkelcentra willen zich onderscheiden van de moordende concurrentie. Wij helpen hen om een ‘preferred shopping destination’ te worden”, stelt directeur Jasper de Vreugt.
Thuiswinkel.org en diens zusterorganisaties maken de nominaties bekend voor Europa’s beste webwinkels. G-Star is het enige Nederlandse bedrijf in de toplijst.
KLM staakt de samenwerking met Affilinet en opent een eigen affiliatenetwerk. De luchtvaartmaatschappij krijgt hierdoor wereldwijd meer controle over zijn indirecte verkoopkanalen en inzage in de resultaten.
De Europese reisorganisatie TUI Travel begint de vruchten te plukken van de digitale omslag. In de grootste regio’s, Engeland en Scandinavië, vindt meer dan de helft van de verkopen plaats via directe digitale verkoopkanalen.
Maxeda DIY Group stelt J.P. Morgan en Citibank aan om de strategische opties voor de toekomst te onderzoeken. Een verkoop van het moederbedrijf van onder meer Praxis en Formido is niet uitgesloten.
De Nederlandse fashionzoekmachine Kleding.nl opent na Duitsland nu ook een site voor de Engelse markt. Wat Google doet voor webpagina’s doet Fashiola voor kleding: vinden en doorsturen.