More stories

NVPI: Omzet streaming compenseert daling fysieke dragers

Streaming heeft binnen de Nederlandse muziekmarkt een hoge vlucht genomen. De inkomsten uit abonnementen en de inkomsten uit advertenties zijn gestegen met 113,5 procent, van 17,8 miljoen in 2012 naar 38 miljoen in 2013. Inkomsten uit downloads zijn gedaald met 5,5 procent. Vooral singles zijn minder in trek.

E-commerce

Vistaprint koopt Drukwerkdeal.nl

Het beursgenoteerde Vistaprint neemt voor een bedrag van 24 miljoen euro People & Print uit Deventer over, het bedrijf achter Drukwerkdeal.nl.

E-commerce

Albert Heijn stopt met internetlabel Albert.nl

Albert Heijn begint in 2014 met het uitfaseren van Albert.nl, het label waaronder de supermarkt zijn thuisbezorgdienst exploiteert. Voorts blijkt dat zo’n vijf procent van de bol.com-orders bij een Albert Heijn worden afgehaald.

E-commerce

Investeerder waardeert Zalando op 3,9 miljard euro

Zalando treft vroege voorbereidingen om naar de beurs te gaan. Met het toenemen van de omzetten dicht grootaandeelhouder Kinnevik steeds meer waarde toe aan de modewinkel.

E-commerce

Omzet Home24: 93 miljoen euro

De Europese online meubelhandel groeit fors, maar is nog klein. De internationale speler Home24 zag zijn omzet in vijf landen bijna verdubbelen tot 93 miljoen euro.

E-commerce
Premium

Decemberomzet Nederlandse webwinkels: +20 procent

Webwinkels sloten 2013 af met een gemiddelde omzetgroei van 20 procent in december. Over het hele jaar bedraagt de groei tien procent.

E-commerce

Chinees Alibaba: ons betaalsysteem is groter dan PayPal

Betaalsysteem Alipay van de Chinese e-commercegroep Alibaba claimt dat het inmiddels groter is dan PayPal. De Chinezen oriënteren zich steeds sterker op de Amerikaanse markt.

E-commerce

Plug-in voor Chrome stuurt bezoekers bol.com naar de winkel

Een nieuwe browserplug-in van productzoekmachine Voradius stuurt bezoekers van bol.com naar buiten. Ze moeten de straat op om de aankoop die ze spotten te kopen bij een fysieke winkel om de hoek.

E-commerce

‘Winkelstraat niet klaar voor digitale consument’

Om winkelstraten en -gebieden klaar te maken voor de klant in 2020 is integrale samenwerking nodig. De volledig digitaal georiënteerde consument biedt juist voor winkels en winkelstraten heel veel kansen. Maar dan moet trefzeker ingespeeld worden op de veranderende consumentenbehoeften. Tot die conclusie komt de expertgroep De Nieuwe Winkelstraat van het onderzoeksprogramma Shopping2020.

E-commerce

Metro Group: Omnichannel blijft erg populair

De Europese consument laat zien dat hij graag winkelt op het web, mobiel en in de fysiek filialen tegelijk. Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn bemerkt bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.

Customer Experience

Travix verkoopt EasyToBook

Online reisgigant Travix heeft EasyToBook 2,5 jaar na de overname al weer verkocht. Het bedrijf past niet bij de kernactiviteiten en strategie die topman John Mangelaars formuleerde.

Travel

Omzet Vente Privée naar 1,6 miljard euro

De omzet van Vente Privée is afgelopen jaar met zestig procent toegenomen tot 1,6 miljard euro. De Franse online exploitant van flash sales groeide in Nederland tot boven de 100.000 klanten.

E-commerce

TenPages.com stopt crowdfunded uitgeverij

Nog een slachtoffer van de tegenwind in de uitgeverij van papieren boeken: TenPages.com stopt ermee. Het bedrijf kon geen vervolgfinanciering vinden.

E-commerce

‘Wetgever veroorzaakt kloof fysieke en virtuele wereld’

Er is een toenemende scheve verhouding tussen de fysieke en virtuele wereld. Dat stelt de expertgroep Politiek-Juridisch van het onderzoeksprogramma Shopping2020. Zo zijn op dit moment de meeste regels afhankelijk van de technieken en media die worden gebruikt. Het is volgens de experts beter om ze daarvan onafhankelijk te maken.

E-commerce

‘Zonder onlinestrategie geen toekomst voor kledingwinkels’

Bij kledingwinkels moet het roer om. Zij moeten een omnichannelstrategie ontwikkelen en bestaande werkwijzen en processen aanpassen om de concurrentie met een toenemend aantal online aanbieders aan te gaan. Doen ze dit niet, dan zullen ze verdwijnen, waarschuwt Manhattan Associates.

E-commerce