More stories

Beautypretpakket Glossybox naar WAAT

WAAT Media BV krijgt het Nederlandse deel van Glossybox in handen en zet de activiteiten voort onder de naam Prettybox. Nederlandse klanten gaan vanzelf over op Prettybox.

E-commerce

Waarom winkelstraten leger en leger worden

Het keerpunt in e-commerce lijkt bereikt. Winkelstraten in binnensteden die voor meer dan twintig procent leegstaan. Retailketens als Megapool, It’s, De Slegte, Free Record Shop en Schoenenreus die ineens niet meer zijn. V&D en Bijenkorf die filialen sluiten in plaats van te openen. Het lijkt de wereld op zijn kop.

E-commerce

Google lanceert Android Wear

Eerder dan verwacht heeft Google vandaag aparte systeemsoftware voor draagbare apparaten aangekondigd onder de naam Android Wear. De LG G Watch is een van de eerste producten die er staan aan te komen.

Conversie

‘Conversie en branding gaan hand in hand’

Online modewinkels moeten niet óf voor hoge conversies gaan óf branding, maar allebei. “Je moet de ruimte zoeken binnen de geldende designconventies”, zegt Pieter Jongerius van Fabrique.

E-commerce

Hoeveel flagship moet een digital brand store zijn?

We leven in een periode van digitale disruptie. Alle digitale trends komen tegelijkertijd tot volwassenheid: social, mobiel, processorkracht, snelle dataverbindingen, etc. Het heeft alle kenmerken van een perfecte storm. Omdat alle elementen tegelijkertijd de juiste ontwikkeling doormaken gaan ze elkaar versterken. Dit manifesteert zich in vrijwel elke branche.

E-commerce

Google Play begint filmverhuur Nederland

Mobiele bellers kunnen naast apps, boeken, en muziek nu ook speelfilms kopen of huren bij het Nederlandse filiaal van Google Play. Dit valt bijna samen met nog een media-introductie van Google in Nederland.

E-commerce

Bol.com beste entertainmentretailer op sociale media

Bol.com is de beste entertainmentretailer op gebied van sociale media. Dat blijkt uit onderzoek van Entertainment Business en Rankingz. Sociale aanwezigheid is een aanpak, maar vooral een business, stellen de onderzoekers.

E-commerce

Beursgang Alibaba aanstaande

De beursgang van internethandelaar Alibaba laat niet lang meer op zich wachten. Het Chinese Amazon gaat de aanvraag voor een beursnotering volgende maand al indienen.

E-commerce

Broers Samwer investeren in TravelBird

De bekende internetbroers Samwer nemen via hun investeringsmaatschappij Global Founders Capital een minderheidsbelang in TravelBird. De online reisorganisatie zegt hiermee de groei binnen en buiten Europa te kunnen versnellen.

E-commerce

Mexx sluit webshop voor zeker een jaar

Modewinkel Mexx heeft begin deze maand zijn webwinkels in alle landen gesloten. Over ruim een jaar gaan ze pas weer open.

E-commerce

DocMorris bouwt voor 20 miljoen euro nieuw kantoor

Online postorderapotheek DocMorris vestigt zich op het grensoverschrijdende bedrijvenpark European Business Park Aventis bij Heerlen. Het bedrijf investeert 20 miljoen euro in een nieuw vier verdiepingen tellend kantoorgebouw en een distributiecentrum.

E-commerce

Emerce eRetail: ‘Aankoopproces niet veranderd, kanaal wel’

Het heeft even geduurd, maar ook de kluswereld heeft het internet met volle overtuiging omarmd. Zo heeft ook Praxis een omnichannelstrategie uitgerold. Komende dinsdag praat Roy van Keulen, directeur Praxis en Group Director Multi-Channel bij Maxeda, er over op Emerce eRetail in Bussum. Van Keulen heeft bij TomTom en voor SNT gewerkt. Zijn visie: loyaliteit bouw je door de beste klantervaring te bieden.

E-commerce

Axivate Capital koopt kinderkledingwinkel HappyBee.nl

Investeringsbedrijf Axivate Capital neemt kinderkledingwinkel HappyBee.nl over en voegt die toe aan zijn groeiend portfolio met webshops in dit segment.

E-commerce

ACM: ‘Leverings- en betaalproblemen webwinkels houden aan’

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) blijft veel klachten ontvangen over webwinkels die niet leveren en niet terugbetalen. Naar verwachting neemt dat niet af dit jaar, dus de toezichthouder houdt de online verkopers extra in de gaten.

E-commerce
Premium

Omzetgroei webwinkels januari: 7 procent

Webwinkels en postorderaars zagen hun gezamenlijke omzet in januari met 7,2 procent stijgen. Veel minder dan de maand ervoor, maar aanzienlijke meer dan het gemiddelde van de totale retailsector.

E-commerce