More stories

‘KPN presteert beter dan de Nederlandse tv-videomarkt’

https://www.shutterstock.com/download/success?u=http%3A%2F%2Fdownload.shutterstock.com%2Fgatekeeper%2FW3siZSI6MTU2MjQxNDA2NywiYyI6Il9waG90b19zZXNzaW9uX2lkIiwiZGMiOiJpZGxfMTAwODA3MzQ2MiIsImsiOiJwaG90by8xMDA4MDczNDYyL21lZGl1bS5qcGciLCJtIjoxLCJkIjoic2h1dHRlcnN0b2NrLW1lZGlhIn0sIkF2QkNXM0l5M1pPaXdTdm1uV3Q4QVRzZ2tQcyJd%2Fshutterstock_1008073462.jpg&pi=26372197&m=1008073462&src=iXnx9DndgGO_QZyORrf28Q-1-2

Entertainment

Half miljoen exemplaren Nintendo Switch verkocht in Benelux

Nintendo heeft in de Benelux een half miljoen exemplaren verkocht van de Nintendo Switch. De verwachting was dat men pas in augustus de grens van een half miljoen verkochte exemplaren zou doorbreken.

Entertainment

Ksa schept duidelijkheid over zorgplicht kansspelaanbieders

De Kansspelautoriteit heeft de Leidraad Zorgplicht gepubliceerd. Met dit document geeft de toezichthouder kansspelaanbieders naar eigen zeggen handvatten om invulling […]

Entertainment

Doorstart voor Film1 onder nieuwe eigenaar

Videoplatform Film1 maakt een doorstart dankzij SRI International, eigenaar van onder meer Filmbox en Mediabox. Op 1 augustus zouden alle activiteiten stoppen, ook het online aanbod.

Entertainment

Van AdWords naar ARwor(l)ds  

‘Zeg me, wat is je diepste verlangen?’ Het is de favoriete vraag van de duivel Lucifer in de gelijknamige Netflix-serie. Het antwoord verbaast de ondervraagde opvallend vaak. Onze diepste verlangens kennen we eigenlijk niet zo goed. Online proberen we daarom niet teveel te letten op wat de consument zegt, maar op wat deze doet. Wat waar is, is wat klikt. Met de nieuwe technologische mogelijkheden kunnen we nóg beter gaan aansluiten op die diepste verlangens. Enter: ARwor(l)ds.

Augmented Reality

Spotify stopt programma voor onafhankelijke artiesten

Spotify stopt met een programma dat onafhankelijke artiesten de gelegenheid bood om eigen muziek in te sturen en daar ook geld mee te verdienen. Het programma begon in september 2018.

Entertainment

Feed-based marketing geeft ultieme relevantie voor de Formule 1-liefhebber

Je weet wie je wil bereiken, waar je deze doelgroep wil bereiken en met welke boodschap. Het lastige is vaak op welk moment deze personen het beste te bereiken zijn. Deze campagne voor Fuel For Fans, onderdeel van Branded Sports Merchandising, combineert deze aspecten. Door middel van feed-based marketing is een campagne gecreëerd waarbij zonder handmatig werk altijd op het juiste moment de doelgroep bereikt wordt met de meest relevante producten.

Conversie

Newzoo: VS halen China in met games

China verliest zijn leidende positie in de markt voor games. Eind dit jaar hebben de VS China weer ingehaald als grootste markt met een geschatte omzet van 39,6 miljard dollar. Dat is althans de schatting van het Nederlandse Newzoo.

Entertainment

Apple Music naar 60 miljoen betalende abonnees

Apple Music telt inmiddels 60 miljoen betalende abonnees. Dat vertelde directeur Eddy Cue aan het Franse Numerama.

Entertainment

Bijna 4000 Nederlanders werkzaam in gamesindustrie

Tussen 2015 en 2018 is het aantal banen binnen de Nederlandse gamesindustrie gestegen met 10 procent per jaar. Eind 2018 werkten er bij 575 Nederlandse gamesbedrijven 3850 mensen. Dat blijkt uit de Games Monitor van de Dutch Game Garden die zojuist in Utrecht is gepresenteerd.

Entertainment

Serious games versterken eHealth

Serious games zijn geen spelletjes die je speelt voor vermaak. Ze zijn bedoeld om een gedragsverandering te bereiken, binnen de zorg en binnen de samenleving als geheel. Tevens dienen zij de wetenschap. Speltoepassingen dus met een duidelijk doel. 

E-health

BREIN werkt met deurwaarders om niet betalende inbreukmakers achter de broek aan te zitten

Stichting BREIN werkt sinds kort samen met een deurwaarders en een incasso kantoor om niet betalende inbreukmakers achter de broek aan te zitten. Kennelijk is dat nodig.

Legal

WK Damesvoetbal, lust of last voor de adverteerder?

De NPO hoopt uiteraard op terugkeer van de euforie rondom het NL dameselftal van twee jaar geleden, toen de Oranje Leeuwinnen in eigen land het Europees Kampioenschap binnen haalden. Helaas zien we de dames op het WK in Frankrijk nog niet zo schitteren al gehoopt, waardoor het enthousiasme enigszins getemperd wordt.

Online advertising

Spotify voor klassieke muziek begint wereldwijde uitrol

Primephonic, de Spotify voor klassieke muziek, slaat de vleugels uit. Vanaf maandag opent het Amsterdamse bedrijf vestigingen in New York en Londen.

Entertainment

AD.nl: ‘400.000 streamstarts per uitzending’

Sinds een klein half jaar verzorgt AD.nl iedere ochtend live online ‘tv-nieuwsuitzendingen’ en die worden dagelijks honderdduizenden keren bekeken.

Media