More stories

Verslavingspreventiefonds in de maak voor (online) kansspelen

In het kader van Wet kansspelen op afstand wordt zo goed als zeker een Verslavingspreventiefonds opgetuigd, die gefinancierd wordt een extra kansspelheffing bij de vergunninghouders van zogenoemde short odds-kansspelen.

Entertainment

The VR Room opent eerste locatie in Amsterdam

Op 1 september opent The VR Room haar deuren in Amsterdam. In Sloterdijk is een oppervlakte van 400 vierkante meter […]

Virtual reality

Minder tv-abonnees door ander kijkgedrag jongeren

De totale markt voor tv-diensten voor consumenten in Nederland gaat structureel achteruit omdat vooral jongeren minder afhankelijk zijn van traditionele tv-diensten. Die conclusie trekt Telecompaper.

Media

Een op tien Nederlanders wil videodienst Disney+

Bijna één op de tien Nederlanders wil een abonnement op Disney+ wanneer deze streamingdienst naar Nederland komt, aldus onderzoek van […]

Media

Activision Blizzard teert op oude successen

Gamebedrijf Activision Blizzard deed het afgelopen kwartaal beter dan verwacht, ook al werden er geen nieuwe games gelanceerd. De verdiensten kwamen van bestaande successen Overwatch, Call of Duty, World of Warcraft, en Candy Crush.

Media

Nederlandse iPhone gebruiker luistert naar Spotify, populariteit Apple Music daalt

Bijna de helft van alle Nederlandse iPhone gebruikers heeft Spotify geïnstalleerd staan op zijn of haar toestel. De afstand tussen Spotify en Apple Music is afgelopen half jaar alleen maar groter geworden. De installed base van Apple Music is met 1 procentpunt gedaald, zo blijkt uit het onlangs verschenen Dutch Apps Market rapport van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2019.

Entertainment

Boete van 350.000 euro voor goksite bwin.com

De Kansspelautoriteit heeft een boete van 350.000 euro opgelegd aan ElectraWorks Limited. Dit bedrijf, gevestigd in Gibraltar, is vooral bekend onder de naam bwin.com.

Entertainment

Flipkart rolt videodienst uit

Flipkart, de Indiase marktplaats van Walmart, rolt een gratis videodienst uit voor zijn 160 miljoen klanten. Daarmee gaat het bedrijf de concurrentie aan met Amazon, dat een eigen videoplatform Amazon Prime Video heeft.

Media
Premium

Tencent wil belang van 10 procent in muziekbedrijf Universal

De Chinese internetreus Tencent wil een belang van 10 procent in Universal Group, het grootste muziekbedrijf ter wereld. Artiesten als Taylor Swift, Madonna, U2 en Rihanna worden door Universal vertegenwoordigd.

Entertainment

Serie Toon aangekocht door Netflix

De serie Toon die Nederlander Joep Vermolen (31) samen met vrienden Dirk van Pelt en Beer ten Kate maakte voor het kanaal van KPN is aangekocht door streamingsdienst Netflix.

Media

Google test abonnementsdienst Play Pass

Google test een abonnementsdienst voor Android apps uit de Play Store. Voorlopig gaat het vooral om games.

Media

Zo ziet de digitale transformatie van Voetbal International eruit

Voetbal International bestaat al meer dan vijftig jaar, maar heftige veranderingen waren er in het verleden nauwelijks. Hoofdredacteur Pieter Zwart vertelt over de toegevoegde waarde van het door hem geïntroduceerde VI PRO, hoe het de bedrijfscultuur van Voetbal International veranderde en het magazine toekomstbestendig maakte.

Strategy

Spotify brengt verliezen flink terug

Spotify heeft zijn verliezen in het voorbije kwartaal flink kunnen terugbrengen. Van 90 miljoen euro naar 3 miljoen. De omzet kwam het afgelopen kwartaal uit op 1,67 miljard euro, 31 procent meer dan een jaar terug.

Entertainment

Ksa maakt einde aan reclame voor online kansspelen op 23 sites

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft reclame voor online kansspelen laten verwijderen op 23 websites.

Media

Emily Jacometti (Flavour): ‘We gaan met gamification voor maatschappelijke impact’

Tien jaar lang werkte Flavour met succes in opdracht van commerciële klanten. In 2017 werd de strategie van het bedrijf dat gamification inzet voor gedragsverandering radicaal omgegooid. ‘We vonden dat onze impact te beperkt was. De opdrachten voor klanten waren gaaf, maar vervolgens gooi je het als het ware over de schutting en ga je weer met een totaal ander onderwerp aan de slag. Dat is beperkt en ik vind het ook qua technologie niet duurzaam. Zodoende hebben we onze strategie omgegooid. Nu maken we iets en zorgen zelf dat dat breder toegankelijk wordt’, aldus CEO en medeoprichter Emily Jacometti bij Top Names.

Strategy