More stories

Netflix haalt weer 2 miljard dollar op voor originele content

Netflix wil wederom 2 miljard dollar ophalen om originele content te financieren. Het is al de zesde keer in vier jaar dat Netflix zo’n groot bedrag binnenhaalt.

Entertainment

Willem Wever brengt voicespel voor Google Home

KRO-NCRV lanceert de spraakgestuurde quiz Willem Wever Challenge op via de interactieve speakers van Google en diens spraakassistent op smartphones.

Voice

Facebook sleutelt aan muziekapp

Facebook werkt aan een nieuwe muziekapp, die moet concurreren met TikTok, tot voor kort beter bekend als Musically. Het platform wil er vooral tieners mee aantrekken die kunnen meezingen met populaire liedjes.

Entertainment

Amazon dominant in Amerikaanse markt voor slimme luidsprekers

Amazon heeft 63 procent van de Amerikaanse markt voor slimme luidsprekers in handen, en laat daarmee Google en Apple ver achter zich, zo blijkt uit de laatste cijfers cijfers die Strategy Analytics.

Entertainment

‘Nieuwe videodienst Apple in ruim honderd landen’

De langverwachte videodienst van Apple zal volgend jaar volgens anonieme bronnen geciteerd door nieuwssite The Information in ruim honderd landen beschikbaar komen.

Entertainment

YouTube maakt tv-reclame veel toegankelijker

Het wordt voor webwinkels, dienstverleners en andere online actoren veel simpeler om te adverteren op televisie. Maar wel alleen als er YouTube wordt gekeken op tv. Die kijktijd verdubbelde afgelopen jaar bijna.

Online advertising

Zo kan je omnichannelstrategie offline verkoop stimuleren tijdens de feestdagen

Online verkoop blijft groeien, maar wanneer is offline verkoop een belangrijke pijler? Inderdaad, tijdens de feestdagen. Drie op de vier mensen koopt dan iets bij een winkel waar ze nog niet eerder hebben gekocht. Om hier het maximale uit te halen, dienen verkopers inzicht te hebben in de bredere impact van hun online marketing en omnichannelstrategie.

Customer Experience

Weinig draagvlak voor legaliseren online gokken

Eenderde wil online gokken legaliseren. Andere mensen zijn tegen of weten het niet. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 21.000 leden van het Opiniepanel.

Media

Nieuwe Candy Crush niet de klapper van weleer

Van een van de succesvolste mobiele apps Candy Crush is eindelijk weer eens een nieuwe versie verschenen, maar die brengt toch minder op dan je zou denken.

Entertainment

YouTube met boekingsoptie concerttickets

YouTube sluit een samenwerking met Eventbrite. Daardoor kunnen muziekfans met een enkele klik vanuit de muziekvideo een ticket kopen voor het concert van de getoonde artiest.

E-commerce

Game- en goksector gaan praten over vermenging tussen gaming en gambling

De game- en goksector en andere betrokkenen, zoals zorginstellingen en verslavingsdeskundigen, gaan de komende tijd verder praten over de risico’s als gevolg van de vermenging tussen gaming en gambling. Dat is eerder deze week besloten tijdens een bijeenkomst over dit onderwerp.

Media

Internationale markten voor Netflix groter dan VS

Netflix realiseert het belangrijkste deel van zijn streamingomzet buiten de VS. De internationale markt is met 1,973 miljard dollar de VS al gepasseerd, zo blijkt uit de vanavond gepubliceerde kwartaalcijfers. In het vierde kwartaal zal het verschil nog groter zijn.

Entertainment

Eerste Nederlandse hub e-sports gelanceerd

Het nieuwe platform Esports Club wil de onafhankelijk koepel worden met alle voor Nederland relevante informatie over e-sports.

Publishing

Campagne Dutch Filmworks tegen illegaal downloaden geen stap verder

De campagne van Dutch Filmworks om individuele downloaders fikse rekeningen te sturen voor illegale kopieën lijkt volledig mislukt. In december kreeg de distributeur toestemming van de Autoriteit Persoonsgegevens om IP adressen te verzamelen en downloaders te identificeren. Op vragen van het Belgische Datanews over de status van de campagne komen echter nauwelijks concrete antwoorden.

Entertainment

‘Meer feedback in aanbevelingen muziekdiensten’

Door de gebruiker de controle te geven over het aanbevelingsproces bij muziekdiensten, wordt de gebruikerstevredenheid vergroot. Dat concludeert TU Delft-onderzoeker Nava Tintarev.

Entertainment