More stories

Feed-based marketing geeft ultieme relevantie voor de Formule 1-liefhebber

Je weet wie je wil bereiken, waar je deze doelgroep wil bereiken en met welke boodschap. Het lastige is vaak op welk moment deze personen het beste te bereiken zijn. Deze campagne voor Fuel For Fans, onderdeel van Branded Sports Merchandising, combineert deze aspecten. Door middel van feed-based marketing is een campagne gecreëerd waarbij zonder handmatig werk altijd op het juiste moment de doelgroep bereikt wordt met de meest relevante producten.

Conversie

Newzoo: VS halen China in met games

China verliest zijn leidende positie in de markt voor games. Eind dit jaar hebben de VS China weer ingehaald als grootste markt met een geschatte omzet van 39,6 miljard dollar. Dat is althans de schatting van het Nederlandse Newzoo.

Entertainment

Apple Music naar 60 miljoen betalende abonnees

Apple Music telt inmiddels 60 miljoen betalende abonnees. Dat vertelde directeur Eddy Cue aan het Franse Numerama.

Entertainment

Bijna 4000 Nederlanders werkzaam in gamesindustrie

Tussen 2015 en 2018 is het aantal banen binnen de Nederlandse gamesindustrie gestegen met 10 procent per jaar. Eind 2018 werkten er bij 575 Nederlandse gamesbedrijven 3850 mensen. Dat blijkt uit de Games Monitor van de Dutch Game Garden die zojuist in Utrecht is gepresenteerd.

Entertainment

Serious games versterken eHealth

Serious games zijn geen spelletjes die je speelt voor vermaak. Ze zijn bedoeld om een gedragsverandering te bereiken, binnen de zorg en binnen de samenleving als geheel. Tevens dienen zij de wetenschap. Speltoepassingen dus met een duidelijk doel. 

E-health

BREIN werkt met deurwaarders om niet betalende inbreukmakers achter de broek aan te zitten

Stichting BREIN werkt sinds kort samen met een deurwaarders en een incasso kantoor om niet betalende inbreukmakers achter de broek aan te zitten. Kennelijk is dat nodig.

Legal

WK Damesvoetbal, lust of last voor de adverteerder?

De NPO hoopt uiteraard op terugkeer van de euforie rondom het NL dameselftal van twee jaar geleden, toen de Oranje Leeuwinnen in eigen land het Europees Kampioenschap binnen haalden. Helaas zien we de dames op het WK in Frankrijk nog niet zo schitteren al gehoopt, waardoor het enthousiasme enigszins getemperd wordt.

Online advertising

Spotify voor klassieke muziek begint wereldwijde uitrol

Primephonic, de Spotify voor klassieke muziek, slaat de vleugels uit. Vanaf maandag opent het Amsterdamse bedrijf vestigingen in New York en Londen.

Entertainment

AD.nl: ‘400.000 streamstarts per uitzending’

Sinds een klein half jaar verzorgt AD.nl iedere ochtend live online ‘tv-nieuwsuitzendingen’ en die worden dagelijks honderdduizenden keren bekeken.

Media

Sociaal platform Bebo naar Twitch

Gameplatform Twitch heeft Bebo ingelijfd, een sociale tool waarmee gebruikers onderling met elkaar kunnen communiceren. Naar verluidt is voor de tien personeelsleden en het intellectueel eigendom zo’n 25 miljoen dollar neergeteld.

Entertainment

Mobiele versie Dr. Mario volgende maand uit

Nintendo brengt volgende maand, op 10 juli, Dr. Mario uit op iOS en Android. Het Japanse bedrijf had de mobiele versie van het bekende spel begin dit jaar al aangekondigd.

Entertainment

Amazon brengt IMDb TV naar Europa

Amazon voegt duizenden nieuwe titels toe aan IMDb TV en brengt de gratis videodienst voor het einde van 2019 ook in Europa uit.

Video

Al 79 belangstellenden voor online kansspelvergunning

79 partijen hebben tot nu toe aangegeven interesse te hebben in een online kansspelvergunning voor Nederland. De Kansspelautoriteit (Ksa) startte op 5 juni, tijdens het congres Gaming in Holland, de zogeheten belangstellingsregistratie.

Media

Nederland kijkt meer on demand tv dan live

Nieuw onderzoek van Multiscope laat zien dat het aandeel in kijkminuten voor video on demand groter is dan lineaire televisie. “Een kantelpunt in de mediawereld”, aldus John Kivit.

Video

Film1 informeert abonnees over beëindiging abonnement

Film1 heeft zijn abonnees nu formeel ingelicht over het stoppen van de activiteiten in Nederland op 1 augustus. Dat is inclusief het internetaanbod, waarover nogal wat verwarring bestond.

Entertainment