More stories

Beleggers niet bijster enthousiast over eerste cijfers Spotify

De koers van het aandeel Spotify daalde vanavond 8 procent na tegenvallende kwartaalcijfers. Het zijn meteen de eerste cijfers die het Zweedse muziekbedrijf publiceert na de recente beursgang.

Entertainment

Toekomst Philips Audio onzeker na faillissement Gibson

Muziekbedrijf Gibson heeft het faillissement aangevraagd, waarmee de toekomst voor de audioproducten van Philips onzeker is geworden. Gibson nam enkele […]

Entertainment

NPO tekent distributiedeals met Netflix, Videoland, KPN

De NPO begint een proef waarbij het 25 NPO-producties gaat verspreiden via streamingpartijen als extra bron van inkomsten. Met Netflix, Videoland en KPN zijn inmiddels akkoorden gesloten.

Video

Omzet Nederlandse muziekindustrie stijgt door

De Nederlandse muziekindustrie zag in 2017 de omzet met 10,1 procent stijgen, naar 170,5 miljoen euro. In Nederland is het omzetaandeel van streaming gestegen naar 63,8 procent van de totale markt, vergeleken met 54,7 procent in 2016, zo blijkt uit cijfers van NVPI Audio.

Entertainment

Netflix leent weer megabedrag voor content

Netflix heeft wederom 1,5 miljard dollar aan leningen afgesloten voor de aankoop van content en de eventuele overname van bedrijven.

Media

Bijna helft van muziekomzet komt van streaming

Vorig jaar kwam al 43 procent van de totale muziekomzet van streamingdiensten, volgens onderzoek van MIDiA Research.

Entertainment

EU bevestigt onderzoek naar Shazam

De Europese Commissie heeft officieel een vier maanden durend onderzoek naar de overname van Shazam door Apple aangekondigd. De EU maakt zich zorgen over de aankoop. Men is bang dat met de door Shazam verkregen gegevens Apple meer gebruikers naar zich toe zal trekken.

Entertainment

3 trends die e-commerce zullen veranderen

E-commerceplatform Magento is gericht op de nieuwste trends en technologieën op het gebied van e-commerce. Dit zijn de drie trends voor 2018 op het gebied van innovatie in e-commerce.

Magento

De Persgroep en EndemolShine samen in video en formats

De Nederlandse takken van de Persgroep en EndemolShine sluiten voor meerdere jaren een samenwerkingsverband waarbij ze elkaars online videostrategie oplijnen.

Video

Sommige ‘loot boxes’ in strijd met kansspelwet

Vier op de tien loot boxes, oftewel schatkistjes in games, zijn volgens de Wet op de kansspelen verboden. Ook zijn er aanwijzingen dat loot boxes mogelijk verslaving in de hand werken. Tot deze conclusie komt de Kansspelautoriteit op basis van haar ‘Onderzoek naar loot boxes | Een buit of een last.’

Entertainment

RTL Nederland presenteert nieuwe strategie, met ontslagen

RTL Nederland investeert komende jaren tientallen miljoenen in nieuwe technische en organisatorische fundamenten. Daarin staan data-analyse, technologie en creatie voorop.

Strategy

Persoonlijke programmatic tv-reclame bij XITE

Muziekzender XITE biedt adverteerders de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Het sluit, via de Horizon-box van Ziggo, aan op het programmatic netwerk van bemiddelaar SpotX.

Programmatic

Eventbrite doet Spaanse overname

Eventbrite neemt voor een onbekend bedrag het Spaanse ticketingbedrijf Ticketea over.

Entertainment

Waarom gaan we toch vooral online via onze smartphone?

Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?

Mobile

Forse groei abonnees Videoland

Het klantenbestand van Videoland groeide is in de eerste drie maanden van 2018 fors toegenomen, met 40 procent. Moeder RTL noemt geen aantallen abonnees.

Entertainment