More stories

Thomas van Beek (Aboss): ‘We maken samenwerken eenvoudig voor de muziekindustrie’

Muzikanten zijn creatieve mensen die over het algemeen niet zitten te wachten op zakelijke rompslomp. Rompslomp waar je toch wat mee moet. Het van oorsprong Nederlandse platform Aboss biedt een oplossing. “Met ons systeem stop je de informatie er op één plek in en dan komt het er gefilterd voor elke partij op de juiste manier weer uit. Dat zorgt voor minder hoofdpijn en maakt dat iedereen informeren veel makkelijker wordt”, aldus Thomas van Beek, oprichter en CTO van Aboss, tegen Top Names.

Entertainment

Grootschalige actie tegen gokzuilen

Tijdens een grote actiedag tegen illegaal gokken zijn donderdag vijf personen aangehouden en elf locaties in Den Haag doorzocht. Ook werden in een opslagbox laptops en computers aangetroffen en in beslag genomen.

Entertainment

Spotify met film en tv-series

Abonnees van Spotify kunnen binnenkort ook films en series gaan kijken bij hun favoriete muziekdiensten. Het Zweedse bedrijf heeft namelijk een distributiedeal gesloten met Hulu.

Media

Nieuwe baas voor Apple Music

Oliver Schusser wordt de baas van Apple Music. Hij werkt al langer voor Apple en was in het verleden betrokken bij iTunes en iBooks. Hij rapporteert direct aan Eddy Cue, hoofd software en diensten.

Entertainment

1,4 miljoen abonnees voor Pathé Thuis

Filmplatform Pathé Thuis had eind 2017 ruim 1,4 miljoen abonnees, met een groei van 111.000 kijkers in de laatste drie maanden.

Media

Zo gaat generatie Alpha om met technologie

De generaties die zonder internet opgroeiden, worden schaarser. De nieuwste telgen, generatie Alpha, gaan wéér anders om met technologie dan hun oudere broers en zussen. Maar technologie maakt niet dom. Het maakt ons vrij om ons te concentreren op meer intellectueel uitdagende activiteiten. Hoe ga je mee met toekomstige generaties? 

Tech

Divimove opent kantoor in Amsterdam

Videonetwerk Divimove opent een kantoor in Amsterdam om de lokale markt, zowel adverteerders als Youtubers, beter te kunnen bedienen.

Influencer marketing

Weer minder tv-aansluitingen in 2018

Het aantal aansluitingen op de Nederlandse televisiemarkt is in 2017 met 0,1 procent gedaald naar 7,48 miljoen. De groei in IPTV via DSL en glasvezel was net niet voldoende was om de daling van traditionele tv doorgifte te compenseren. Dat blijkt uit het recente kwartaalrapport van Telecompaper over de Nederlandse televisiemarkt.

Media

Talpas streamingdienst JUKE komt uit bèta

JUKE, de streamingdienst van Talpa Radio en MediaMarkt, wordt vandaag officieel gelanceerd nadat afgelopen zomer een bètaplatform is opgetuigd.

Entertainment

Kalme beursgang voor Spotify

Het Zweedse Spotify is vanmiddag in de VS naar de beurs gegaan voor een referentiekoers van tussen 150 en 160 dollar. Maandag stond die koers nog flink lager.

Entertainment

Commercieel directeur Talpa Radio vertrekt

Commercieel directeur Tijmen Bos vertrekt bij Talpa Radio. Hij was verantwoordelijk voor de commerciële koers van de radiozenders 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. Hiervoor was Bos CEO van de Sky Radio Group.

Entertainment

Geoblocking voor online tv in de EU ten einde

Vanaf dit weekend zijn de multiscreen apps van tv-aanbieders DELTA, CAIW, Youfone en Sparql, maar ook om de Go-apps van Fox Sports en Ziggo Sport of het online aanbod van Canal Digitaal, binnen de gehele Europese Unie te gebruiken. Op 1 april treden de Europese regels voor grensoverschrijdende portabiliteit van online content in werking.

Entertainment

Ontsnappen met Amazons Alexa

Het enige middel dat bezoekers van Amazons escaperoom op de Comic Con in New York hadden, was spraakassistent Alexa. AKQA Portland bedacht de live game om mensen de mogelijkheden van voice commands te laten ontdekken.

Customer Experience

‘Nederlandse eSports markt naar 7,5 miljoen euro’

De Nederlandse eSports markt had vorig jaar een omvang van 9,4 miljoen dollar (7,5 miljoen euro) en zal het komende jaar met meer dan twintig procent groeien, zo blijkt uit onderzoek van PayPal en Superdata.

Entertainment

GUTS: ‘Blockchaintechniek vanaf 2020 beschikbaar voor ticketbedrijven’

GUTS Tickets wil de ontwikkelde blockchaintechnologie snel beschikbaar maken voor de grote ticketbedrijven. Dat vertelt CEO Maarten Bloemers op SxSW Interactive. Hoewel de start-up zich nu nog richt op de Nederlandse markt, is het doel om tegen die tijd ook in het buitenland de strijd aan te gaan met zwarthandelaren en woekerprijzen.

Blockchain