Netflix-app op 1,7 miljoen Nederlandse smartphones
De app van Netflix staat op 1,7 miljoen smartphones geïnstalleerd en is daarmee even populair als de NPO-app, zegt Telecompaper.
De app van Netflix staat op 1,7 miljoen smartphones geïnstalleerd en is daarmee even populair als de NPO-app, zegt Telecompaper.
Nederlandse dancelabels dienen actief verwijderverzoeken in. Dat schrijft Entertainment Business naar aanleiding van de transparantierapport van Google.
Suzanne Pronk treedt in dienst bij IDTV om het media- en eventbedrijf door de digitale transformatie te helpen.
Zes Nederlandstalige YouTube-kanalen hebben meer dan een half miljoen abonnees. Koplopers zijn EnzoKnol en StukTV, die beide filmpjes bieden met belevenissen van de makers. Dat blijkt uit een overzicht van het Commissariaat voor de Media.
Het Nederlandse WeTransfer gaat woensdag in Los Angeles een eigen muziekdienst aankondigen. Dat zegt marketingdirecteur Maarten Kadiks tegen Bloomberg.
Online gokken op sportwedstrijden wordt legaal. De regeringspartijen VVD en PvdA hebben hierover een akkoord bereikt. Vandaag dienen ze een voorstel in om online gokken in de nieuwe Wet op de kansspelen te regelen.
Nederlandse platenlabels hebben hun krachten gebundeld in een nieuwe online muziekdienst HitsNL die alleen Nederlandstalige muziek uitzendt. Voor de prijs van een biertje kunnen gebruikers vanaf vandaag onbeperkt grasduinen.
Digitenne gaat niet verdwijnen. Het frequentiespectrum dat voor de doorgifte van de publieke zenders wordt gebruikt, gaat wederom onder de hamer. Dat blijkt uit een brief van Minister Kamp van Economische Zaken aan de Tweede Kamer.
De Kansspelautoriteit heeft voor in totaal bijna een half miljoen euro aan boetes opgelegd aan twee gokbedrijven achter de website Redslots.com. Zij boden voor de Nederlandse markt illegale kansspelen aan. Daarbij liepen betalingen van consumenten via een bedrijf dat achteraf niet bleek te bestaan. Het is de hoogste boete die tot nu toe is opgelegd aan een gokbedrijf door de Kansspelautoriteit.
Muziekdienst Rdio is bankroet en wordt gedeeltelijk overgenomen door branchegenoot Pandora. Die betaalt 75 miljoen dollar voor ‘belangrijke onderdelen’ van het bedrijf.
Een paar maanden geleden voorspelde ik hier dat het tipping point voor radio en televisie aanstaande was. Een mijlpaal die sneller dan verwacht inmiddels is bereikt. Zo werd in het eerste halfjaar van dit jaar weliswaar bijna vijftig procent meer reclamespots uitgezonden, maar daalden de mediabestedingen op televisie met vier procent en bij radio zelfs met vijf procent. En dat terwijl online met zeven procent groeide. Doordat er minder wordt omgezet, krijgen kijkers steeds meer commercials te verwerken, waardoor ze spontaan overstappen op ‘over the top’-diensten en in één klap van al die ellende af te zijn.
Pornhub heeft het bezoekersverkeer met tien procent zien afnemen nadat deze week gamers Fallout 4 in handen kregen.
Het IJslandse Sólfar Studios krijgt 2 miljoen euro groeigeld voor de ontwikkeling van VR-games en apps. Het geld komt van Aziatische en Scandinavische investeerders.
Apple stopt met Beats Music op 30 november. Omdat de technologie en de kennis in Apple Music is gaan zitten, wil Apple de oude dienst niet meer voortzetten.
Premium tv-kanalen en streaming videodiensten geven steeds meer geld uit aan reclame. Bedroeg de bruto mediawaarde van tv-kanalen zoals Fox Sport en videodiensten zoals Netflix 36 miljoen euro in heel 2014, in 2015 werd dit bedrag al gerealiseerd in de eerste drie kwartalen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.