More stories

Endemol Shine en Blammo bundelen krachten voor eSports

Endemol Shine Nederland en Blammo Media gaan samen activiteiten ontplooien op het gebied van eSports. Beide mediabedrijven willen elkaar versterken bij de ontwikkeling, productie en exploitatie van crossmediale content en -concepten.

Entertainment

Erik Huggers nieuwe CEO van muziekkanaal Vevo

De Nederlander Erik Huggers is de nieuwe topman van ‘s werelds meestbekeken muzieknetwerk op YouTube: Vevo.

Entertainment

KPN lanceert onafhankelijke tv-dienst Play

KPN lanceert dit najaar een nieuwe televisiedienst die door iedereen kan worden afgenomen, niet alleen KPN abonnees. Play van KPN wordt in kleine kring getest, zo meldt het telecombedrijf vanochtend.

Entertainment

Videoland nu in zijn geheel van RTL, oprichter weg

RTL Nederland heeft zijn belang in Videoland uitgebreid van 65 naar 100 procent. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend.

Entertainment

Cord-cutting: de beste series, maar geen tv-abonnement meer

Apple presenteerde onder de titel Spring Forward in maart haar nieuwe lijn producten voor het voorjaar. Consumenten en analisten keken reikhalzend uit naar de keynote over de Apple Watch. Daarnaast presenteerde de technologiereus met HBO een nieuwe online streamingdienst: HBO Now. Net als bij het succesvolle Netflix is een televisie-abonnement niet noodzakelijk. Wat kunnen wij leren van deze Amerikaanse ontwikkelingen voor de Nederlandse markt? Wacht ons ook een generatie van cord-cutters?

Entertainment

Hilversums bedrijf ontwikkelt radio-apps voor Apple Watch

Het Hilversumse BluMedialab gaat apps ontwikkelen voor slimme horloges. Nog deze maand komen er thema-apps voor country en China radio.

Entertainment
Premium

Gamemarkt voor 65 procent in handen van 25 bedrijven

In 2014 waren de 25 belangrijkste beursgenoteerde gamebedrijven goed voor een gezamenlijke omzet van 54,1 miljard dollar, volgens berekeningen van het Nederlandse Newzoo. Die omzet lag 10,4 procent hoger dan het jaar ervoor.

Entertainment

Ga viraal via You Tube: kassa!

Gooi een nieuwe iPhone 6 en een Galaxy S6 in een pan met kokend water en kijk wat er gebeurt. Een YouTube-filmpje van nog geen vier minuten. Zonde van het geld? Nou nee, de maker moet er al een paar duizend dollar mee hebben verdiend.

Entertainment

Dure dollar nekt Netflix

De winst van Netflix viel in het eerste kwartaal van 2015 fors lager uit als gevolg van de dure dollar. Dit keer hield Netflix nog geen 24 miljoen dollar over, tegen 53 miljoen een jaar terug.

Entertainment

Tiende van Nederlanders kijkt Netflix

Telecompaper schat dat zeker een tiende van alle Nederlanders kijkt naar Netflix. Het is daarmee de grootste streaming videodienst in Nederland.

Entertainment

Digitale muziek passeert cd

De wereldwijde omzet uit de verkoop van digitale muziek bedroeg vorig jaar 6,85 miljard dollar, groter dan de verkoop van fysieke muziekdragers zoals cd’s. Dat meldt de brancheorganisatie voor de muziekindustrie in een rapport.

Entertainment

Apple brengt iOS 8.4 bèta uit met vernieuwde muziekapp

Apple heeft een eerste bètaversie van iOS 8.4 uitgebracht voor ontwikkelaars, waarin al gelijk de vernieuwde muziekapp zit voor de op […]

Entertainment

Ziggo introduceert Horizon TV voor al zijn klanten

Kabelaar Ziggo maakt het UPC product Horizon TV vanaf vandaag beschikbaar voor al zijn klanten. De Horizon Mediabox zal gefaseerd worden uitgerold.

Entertainment

Spotify haalt 400 miljoen dollar op

Het Zweedse Spotify heeft naar verluidt 400 miljoen dollar aan financiering opgehaald tegen een waardering van 8,4 miljard dollar. Een deel van het geld komt uit de Verenigde Arabische Emiraten, zo melden Amerikaanse media.

Entertainment

IJslands bedrijf Oz start ‘premium YouTube’

YouTube krijgt concurrentie van het IJslandse Oz. Donderdag startte het premium videokanaal op het web en via iOS- en Android-apps. Het netwerk is advertentievrij, de kijker betaalt.

Entertainment