More stories

Nieuwe videodienst HBO Max start voorjaar 2020

WarnerMedia zal volgend jaar zijn nieuwe streamingdienst HBO Max lanceren. Als gevolg hiervan raakt Netflix alle oude afleveringen van Friends kwijt.

Entertainment

Azerion koopt gamesportal Woozworld

Mediabedrijf Azerion heeft het spellenportal Woozworld overgenomen van de Canadese investeerdersgroep Telesystem en vergroot daarmee zijn bereik met een half miljoen internationale, jonge gamers.

Venture

Spotify brengt Lite-app voor Android uit

Spotify heeft zijn Lite-app voor Android officieel uitgebracht in 36 landen. De app voor opkomende markten is slechts 10MB groot en bevat onder meer een functie om een datalimiet in te stellen.

Entertainment

Gaan we volgend jaar massaal online gokken?

In Nederland zijn online kansspelen momenteel verboden. Op grond van de huidige Wet op de kansspelen (hierna: Wok) is het namelijk niet mogelijk om een vergunning te verlenen dan wel te krijgen voor het aanbieden van online kansspelen. Maar daar komt verandering in. Waarschijnlijk vanaf 2020 is online gokken toegestaan en mogen aanbieders van online kansspelen dus hun diensten aanbieden op de Nederlandse markt.

Legal

Column: Reclamecadeautje

Deze lente werd duidelijk dat de Haagse coalitie van plan is alle tv-commercials voor acht uur ‘s avonds en alle online reclame bij de NPO te schrappen. Daarmee wordt een weeffout uit de jaren zestig voor een klein deel rechtgezet. Ons toch al unieke publieke bestel hinkt immers op twee gedachten: redactioneel onafhankelijk maar ook deels commercieel gefinancierd.

Media

TrackDrip geeft Suriname, Curaçao en Caraïbisch gebied eigen Spotify

TrackDrip is de naam van een nieuwe regionale muziekdienst voor Suriname, Curaçao, het Caraïbisch gebied en Latijns-Amerika.

Entertainment

Kiliaan Toorenaar (Close): ‘We worden de whatsapp voor events en merken’

Festivaltickets, tickets voor events of kaarten voor een exclusief feest: vroeger lag je nog in een slaapzak voor de deur voor een entreebewijs. Nu bestel je tickets online en ontvang je een e-mail met PDF. Dat kan beter, toch?

Disruptie

Digitenne morgen definitief overgeschakeld op DVB-2

KPN neem de laatste stap in de vernieuwing van het Digitenne draadloze tv netwerk. Dinsdag wordt de Randstad overgezet naar de nieuwe technische standaard voor digitale ethertelevisie, DVB-T2, of wel HD.

Entertainment

Erik de Zwart start videokanaal over treinen

Radiomaker Erik de Zwart begint na de zomer een videokanaal dat wereldwijd 24 uur per dag programma’s over treinen en treingerelateerde zaken gaat aanbieden.

Entertainment

Leuvense start-up Adshot haalt 320.000 euro voor gamingmarketing

De Leuvense start-up Adshot haalt 320.000 euro op om zijn platform voor gamingmarketing en sponsorship verder uit te bouwen. Onder andere Steven Van Belleghem (Nexxworks), Pieter Janssens (Intracto), Reinhart De Lille (RL Inventive) en imec.istart investeren mee.

Marketing

‘KPN presteert beter dan de Nederlandse tv-videomarkt’

https://www.shutterstock.com/download/success?u=http%3A%2F%2Fdownload.shutterstock.com%2Fgatekeeper%2FW3siZSI6MTU2MjQxNDA2NywiYyI6Il9waG90b19zZXNzaW9uX2lkIiwiZGMiOiJpZGxfMTAwODA3MzQ2MiIsImsiOiJwaG90by8xMDA4MDczNDYyL21lZGl1bS5qcGciLCJtIjoxLCJkIjoic2h1dHRlcnN0b2NrLW1lZGlhIn0sIkF2QkNXM0l5M1pPaXdTdm1uV3Q4QVRzZ2tQcyJd%2Fshutterstock_1008073462.jpg&pi=26372197&m=1008073462&src=iXnx9DndgGO_QZyORrf28Q-1-2

Entertainment

Half miljoen exemplaren Nintendo Switch verkocht in Benelux

Nintendo heeft in de Benelux een half miljoen exemplaren verkocht van de Nintendo Switch. De verwachting was dat men pas in augustus de grens van een half miljoen verkochte exemplaren zou doorbreken.

Entertainment

Ksa schept duidelijkheid over zorgplicht kansspelaanbieders

De Kansspelautoriteit heeft de Leidraad Zorgplicht gepubliceerd. Met dit document geeft de toezichthouder kansspelaanbieders naar eigen zeggen handvatten om invulling […]

Entertainment

Doorstart voor Film1 onder nieuwe eigenaar

Videoplatform Film1 maakt een doorstart dankzij SRI International, eigenaar van onder meer Filmbox en Mediabox. Op 1 augustus zouden alle activiteiten stoppen, ook het online aanbod.

Entertainment

Van AdWords naar ARwor(l)ds  

‘Zeg me, wat is je diepste verlangen?’ Het is de favoriete vraag van de duivel Lucifer in de gelijknamige Netflix-serie. Het antwoord verbaast de ondervraagde opvallend vaak. Onze diepste verlangens kennen we eigenlijk niet zo goed. Online proberen we daarom niet teveel te letten op wat de consument zegt, maar op wat deze doet. Wat waar is, is wat klikt. Met de nieuwe technologische mogelijkheden kunnen we nóg beter gaan aansluiten op die diepste verlangens. Enter: ARwor(l)ds.

Augmented Reality