More stories

Flipkart rolt videodienst uit

Flipkart, de Indiase marktplaats van Walmart, rolt een gratis videodienst uit voor zijn 160 miljoen klanten. Daarmee gaat het bedrijf de concurrentie aan met Amazon, dat een eigen videoplatform Amazon Prime Video heeft.

Media

Tencent wil belang van 10 procent in muziekbedrijf Universal

De Chinese internetreus Tencent wil een belang van 10 procent in Universal Group, het grootste muziekbedrijf ter wereld. Artiesten als Taylor Swift, Madonna, U2 en Rihanna worden door Universal vertegenwoordigd.

Entertainment

Serie Toon aangekocht door Netflix

De serie Toon die Nederlander Joep Vermolen (31) samen met vrienden Dirk van Pelt en Beer ten Kate maakte voor het kanaal van KPN is aangekocht door streamingsdienst Netflix.

Media

Google test abonnementsdienst Play Pass

Google test een abonnementsdienst voor Android apps uit de Play Store. Voorlopig gaat het vooral om games.

Media

Zo ziet de digitale transformatie van Voetbal International eruit

Voetbal International bestaat al meer dan vijftig jaar, maar heftige veranderingen waren er in het verleden nauwelijks. Hoofdredacteur Pieter Zwart vertelt over de toegevoegde waarde van het door hem geïntroduceerde VI PRO, hoe het de bedrijfscultuur van Voetbal International veranderde en het magazine toekomstbestendig maakte.

Strategy

Spotify brengt verliezen flink terug

Spotify heeft zijn verliezen in het voorbije kwartaal flink kunnen terugbrengen. Van 90 miljoen euro naar 3 miljoen. De omzet kwam het afgelopen kwartaal uit op 1,67 miljard euro, 31 procent meer dan een jaar terug.

Entertainment

Ksa maakt einde aan reclame voor online kansspelen op 23 sites

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft reclame voor online kansspelen laten verwijderen op 23 websites.

Media

Emily Jacometti (Flavour): ‘We gaan met gamification voor maatschappelijke impact’

Tien jaar lang werkte Flavour met succes in opdracht van commerciële klanten. In 2017 werd de strategie van het bedrijf dat gamification inzet voor gedragsverandering radicaal omgegooid. ‘We vonden dat onze impact te beperkt was. De opdrachten voor klanten waren gaaf, maar vervolgens gooi je het als het ware over de schutting en ga je weer met een totaal ander onderwerp aan de slag. Dat is beperkt en ik vind het ook qua technologie niet duurzaam. Zodoende hebben we onze strategie omgegooid. Nu maken we iets en zorgen zelf dat dat breder toegankelijk wordt’, aldus CEO en medeoprichter Emily Jacometti bij Top Names.

Strategy

Instant gaming verdwijnt in Messenger

Gaming verdwijnt uit de berichtendienst Messenger en wordt weer ondergebracht bij Facebook. De verandering wordt nog deze zomer doorgevoerd.

Entertainment

Streamingdienst BBC en ITV eindelijk naar VK

BritBox, de gezamenlijke streamingdienst van BBC en ITV, komt eindelijk naar Engeland zelf. De dienst was tot dusverre alleen in de VS beschikbaar.

Entertainment

BREIN trekt aan de bel over snelle groei illegale video-abonnementen

Uit inmiddels 300 acties tegen verkopers is gebleken dat een paar honderdduizend kastjes met illegale video-abonnementen in Nederland zijn verkocht. Het aanbod groeit snel dit jaar. De laatste paar maanden al een verviervoudiging op sommige online platforms. Legale aanbieders lopen miljoenen aan abonnementen en pay per view inkomsten mis, aldus BREIN directeur Tim Kuik bij BNR Nieuwsradio.

Entertainment

Chris van Dongen, Trustpilot: ‘Bestrijd een review niet met jouw kant van het verhaal’

Trustpilot is het grootste reviewplatform ter wereld. De wens van het bedrijf is om dat platform zo menselijk mogelijk te maken. “Mensen worden overladen met ads en campagnes, het gaat in marketing vaak over de grote getallen. Een persoonlijke review van een bedrijf maakt het menselijker.” 

Customer Engagement

F1 Zandvoort krijgt ‘tweedehandssite’ tickets

Wie morgen geen toegangskaartje voor de Grand Prix in Zandvoort krijgt toegewezen, maakt nog een kleine kans op de officiële tweedehandssite die er nog komt.

Tech

Matthias Scholten RTL’s nieuwe wapen tegen Netflix

Matthias Scholten verlaat RTL Nederland om voor het hoofdkantoor de nieuwe tak Format Creation Group op te tuigen. Dat moet videoformats gaan ontwikkelen die exclusief voor RTL zijn, om de zendergroep te wapenen tegen concurrentie van Netflix, Disney en Amazon.

Media

Netflix verwacht flinke groei ondanks concurrentie

Netflix erkent dat het steeds meer concurrentie krijgt van onder meer Disney, Apple en WarnerMedia. Disney brengt in november zijn eigen streamingdienst Disney+ naar de Amerikaanse markt. Ook Apple start dan zijn videodienst. Toch denkt het platform dat er nog groei zit in het aantal kijkers. Hardnekkige berichten dat Netflix reclame gaat accepteren zijn echter onjuist, zo laat Netflix weten bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Media