More stories

DPG start Vlaamse Netflix

DPG Media, het moederbedrijf boven de zenders VTM en Q2, lanceert dit jaar een betaalde streamingdienst, een soort Vlaamse Netflix.

Media
Premium

Nederland heeft killer-app smartspeakers nog niet gevonden

Het aantal smartspeakers, ook wel: Digital Home Assistants, is in 2019 ruim verdubbeld van acht naar veertien procent van de Nederlanders met zo’n toestel. Hoe innovatief de ingebakken software ook is, het meest wordt er gewoon muziek mee geluisterd.

Media

‘De vertaalslag van YouTube naar lineaire tv werkt voor geen meter’

Met de oprichting van ​NewBe​ in 2011 wilde Jeroen Koopman de wereld van traditionele en online media met vernieuwende formats en producties met elkaar verbinden. Van de productie van tv-formats, tot het opzetten van een jongerenplatform en een bioscoopfilm. Dat leverde ook prijzen op. In 2017 was NewBe de snelst groeiende productiecompany in Nederland in de Gazellen 2017 van Het Financieele Dagblad.

Disruptie

Hoogste rechter: wervende tekst voor illegaal kansspel mag niet

De Raad van State, de hoogste bestuursrechter, heeft de Kansspelautoriteit (Ksa) gelijk gegeven in een zaak over wervende teksten voor kansspelen. De hoogste rechter is het eens met de Ksa dat een wervende tekst gelijk staat aan reclame. Daarmee valt het publiceren van een wervende tekst onder bevorderen van kansspelen.

Entertainment
Premium

Netflix: ‘Geen reclame bij ons. Kunnen we niet’

Netflix wil en zal geen reclames introduceren op zijn videoplatform, omdat het bedrijf dat niet kan en omdat het een […]

Online advertising
Premium

TikTok begint met selfservice reclamedienst

Adverteerders kunnen via een nieuwe dienst van TikTok zelf hun reclamecampagnes in de dienst opzetten en activeren.

Media

Amazon Music: 55 miljoen gebruikers

Amazon Music heeft inmiddels 55 miljoen gebruikers. Een deel betaalt 15 dollar per maand, een ander deel luistert gratis met reclame.

Media

Vertrek streamers heeft gevolgen voor Twitch

Het vertrek van bekende streamers bij gamekanaal Twitch heeft geleid tot een achteruitgang van het aantal bekeken uren, zo blijkt uit onderzoek van StreamLabs en Newzoo. De groei is zeker aan het vertragen.

Entertainment
Premium

Volgende videodienst loopt zich warm aan de zijlijn

NBCUniversal gaat in de VS vanaf 15 april het gevecht aan met Disney, Netflix en Apple, maar doet het net even anders dan zijn concurrenten. De nieuwe Peacock videodienst wordt gratis aangeboden met reclame.

Media
Premium

Topman Snapchat: TikTok groter dan Instagram

Evan Spiegel, de topman van het bedrijf dat Snapchat maakt, denkt dat TikTok alle ingrediënten in zich heeft om populairder te worden dan Instagram.

Media

Netflix verwacht minder groei

Netflix had in het vierde kwartaal meer betalende abonnees dan verwacht, maar de vooruitzichten vallen tegen. Er kwamen wereldwijd 8,7 miljoen nieuwe abonnees bij, waarmee het totaal op 167 miljoen komt. Voor het komende kwartaal verwacht Netflix niet meer dan 7 miljoen nieuwe abonnees, 27 procent minder dan een jaar geleden.

Entertainment
Premium

Moeder TikTok wil groot worden in games

Het Chinese moederbedrijf van TikTok heeft afgelopen maanden meerdere game-ontwikkelaars overgenomen. Het bouwt een complete divisie, nu al duizend man groot, om internationaal een partij te worden in non-casual gaming.

Entertainment

Column: Internet is voor de armen

Het internet begon als een idyllische droom van vrijheid en gelijkheid. Van de poetsvrouw tot de president, allemaal kregen we hetzelfde internet.

Innovatie

Netflix verhoogt prijzen in Vlaanderen

Netflix heeft voor Belgische abonnees een prijsverhoging aangekondigd. Vooralsnog geldt die verhoging niet voor Nederland.

Entertainment
Premium

Nike investeert in grote e-sportscompetitie

Nike wordt sponsor van e-sportsteams en -spelers van de T1 Entertainment & Sports organisatie uit Zuid-Korea en gaat hen ook letterlijk aan het sporten helpen.

Marketing