Instagram grootste adverteerder op Facebook, Twitter geweerd
Instagram blijkt de grootste adverteerder van Facebook, maar Twitter mag er niet adverteren. Dat stelt Sensor Tower in een nieuw rapport.
Instagram blijkt de grootste adverteerder van Facebook, maar Twitter mag er niet adverteren. Dat stelt Sensor Tower in een nieuw rapport.
Blijkbaar meent Zuckerberg toch niet dat “meer dan 99 procent van de berichten op Facebook echt zijn.” Want, naast het feit dat mij dat lastig te bewijzen lijkt, heeft de topman van Facebook zaterdag in een blogpost laten weten dat Facebook tóch van plan is om iets te gaan doen aan de hoeveelheid nepnieuws die op Facebook verschijnt.
Facebook hoopt zijn diensten binnenkort weer in China aan te kunnen bieden, maar maakt daarbij wel een flinke knieval. Het bedrijf zou volgens de New York Times een tool hebben ontwikkeld waarmee berichten kunnen worden gecensureerd.
Michiel de Gooijer, een oud-directeur bij Endemol, Talpa en DigitasLBi, is vermoedelijk Nederlands grootste internationale videopublisher op Facebook. Bereik: 20 tot 50 miljoen per week en 200 miljoen videoviews. Doel: positief gevoel opwekken. Corporate adverteerders slaan erop aan.
Door de ontwikkeling van attributie krijgen adverteerders een steeds beter beeld van de totale toegevoegde waarde van elk kanaal en touchpoint. Attributie van Facebookadvertising blijft echter complex. Wat is nu de exacte rol van Facebook in de journey? En hoe pakt dat uit bij onderstaande campagne van De Persgroep?
Het delen van data tussen Facebook en Whatsapp is in ieder geval tijdelijk van de baan. Maandagavond berichtte de NOS dat Facebook tijdelijk geen data meer zal delen met haar dochteronderneming en gisteren bleek dat dit beleid is uitgebreid naar de gehele EU. Het lijkt erop dat Facebook dit besluit heeft genomen naar aanleiding van het onderzoek van de Information Commissioner’s Office (ICO), de Engelse privacywaakhond, naar de beleidswijziging van afgelopen augustus. ICO was immers niet al te blij gestemd.
Facebook sluit een zeer succesvol derde kwartaal af. De omzet bereikte met 7 miljard dollar een record en het aantal actieve gebruikers neemt nog steeds toe, met 4,6 procent naar 1,79 miljard.
De Article 29 Data Protection Working Party heeft vorige week een bezorgde brief verstuurd naar Whatsapp in het kader van de recente ‘update’ van haart privacybeleid. In de brief verzoekt de werkgroep Whatsapp te stoppen met het delen van data met haar moederbedrijf Facebook, tot het moment waarop gepaste bescherming aan de betrokkenen kan worden geboden.
Kijk niet raar op als de livestreams op Facebook binnenkort reclames bevatten. Er wordt geëxperimenteerd met advertentievormen rondom de live video’s. Wat kan de adverteerder verwachten en in hoeverre is dat wenselijk?
Ik heb mijn vrienden al in geen weken gezien. Op Facebook in ieder geval niet. Iedere blik op mijn tijdlijn staat vol met dieren die herkenbare situaties visualiseren. Memes van pagina’s die ik bewust niet like. Filmrecensies en concertverslagen. Eén grote eenheidsworst vol inwisselbare berichten. Het ergste is nog dat dit monster er één is van eigen creatie.
Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.
Ondanks zijn eigen social miljoenenpubliek wint LEGO het qua volume niet van zijn fans, die delen tientallen keer meer content dan de Deense speelgoedfabrikant zelf.
Volgens de Amerikaanse website Estimize zal het aandeel Facebook kunnen profiteren van een overwinning van Hillary Clinton op 8 november. De geschiedenis wijst uit dat de Amerikaanse effectenbeurs het vaak beter doet onder een Democratische president, voegt de Nederlandse beleggersvereniging VEB daaraan toe.
Facebook heeft deze week haar nieuwe Marketplace gelanceerd in onder meer de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Nieuw-Zeeland.
Maandagavond om 19.00 uur onze tijd heeft Facebook officieel de Betaperiode van Facebook at Work beëindigd en Workplace gelanceerd. Facebook geeft aan dat wereldwijd inmiddels zo’n 1000 organisaties Workplace gebruiken. In ons privéleven kennen we allemaal Facebook. Nu kunnen we deze vorm van communicatie en samenwerking ook toepassen op ons werk. In dit artikel beschrijf ik de belangrijkste aspecten van dit platform voor zakelijk gebruik.