More stories

Facebook naar 1,86 miljard gebruikers

Facebook blijft maar groeien. Het aantal maandelijkse actieve gebruikers steeg het afgelopen kwartaal naar 1,86 miljard, 17 procent meer dan een jaar terug. 1,74 miljard mensen gebruiken Facebook mobiel.

Facebook

‘Facebook werkt aan tv-app’

Facebook zou werken aan een app voor kastjes zoals de Apple TV. Daarmee kunnen video’s op een groot scherm worden getoond.

Facebook

Facebook implementeert U2F-beveiliging voor gebruikers

De bijna twee miljard gebruikers van Facebook kunnen hun account extra gaan beveiligen nu het bedrijf universal 2nd factor-authenticatie invoert (U2F).

Facebook

Facebook test reclame in Messenger

Facebook houdt een kleinschalige test met reclame in zijn mobiele chat-app Messenger. De reclameberichten zijn groot, onmisbaar en – eenmaal geïmplementeerd – niet meer te verwijderen.

Facebook

Rechtszaak rond video-impressies Facebook

Tech-incubator Quirky, inmiddels failliet, sleept Facebook voor de rechter omdat het te veel zou hebben betaald voor video-advertenties. Facebook gaf vorig jaar toe dat het verkeerde statistieken had overlegd, maar dat deze niet waren doorberekend.

Analytics

‘Facebook en Google niet aansprakelijk voor (onjuiste) informatie’

Gisteren las ik, met veel genoegen overigens, het meest recente essay van Rob Wijnberg op de Correspondent. De auteur, filosoof en bedrijfskundige Rob Wijnberg, zet in zijn essay vrij helder uiteen dat we een drietal verschillende waarheden kennen: de gegeven waarheid, de gevonden waarheid en de gemaakte waarheid.

Publishing

Instagram Stories krijgt full screen reclame

Adverteerders, ook in Nederland, kunnen over enkele weken full screen videocommercials gaan vertonen in Instagram Stories om de bekendheid van hun merk en diensten te vergroten. Daartoe neemt Instagram een nieuwe reclamevorm in gebruik.

Social

Nederlander gebruikt Facebook niet als nieuwsbron

Slechts 9 procent van de respondenten in een onderzoek van Vostradamus in opdracht van de redactie van frank.news geeft aan via Facebook de nieuwsfeeds, nieuwsvideo’s en live-feeds te gebruiken.

Facebook

CM lanceert nieuwe customercontacttool op MWC17

Telecombedrijf CM uit Breda lanceert eind februari zijn nieuwe customercontacttool GIN op het Mobile World Congress in Barcelona.

Customer Engagement

Facebook wil videocontent aankopen

Facebook praat met tv studio’s over licenties voor tv-programma’s. De gesprekken worden namens Facebook geleid door Ricky Van Veen van College Humor, weet Recode.

Facebook

EU: Facebook misleidde bij overname WhatsApp

De Europese Commissie beschuldigt Facebook ervan misleidende informatie te hebben verstrekt omtrent de overname van WhatsApp. Een eventuele boete kan oplopen tot een procent van Facebooks jaaromzet.

Facebook

Facebook kruipt verder richting Slack

Facebook gaat de concurrentie met Slack aan met Custom Integrations, een platform bovenop Facebook Workplace waarmee IT teams hun eigen apps kunnen maken en die kunnen koppelen aan CRM-oplossingen als Salesforce en Zendesk.

Facebook

DSM heeft viral videohit op BrightVibes

DSM is de eerste internationale corporate adverteerder bij BrightVibes en stevent na enkele dagen al af op een miljoen videoviews.

Campagnes

Instagram grootste adverteerder op Facebook, Twitter geweerd

Instagram blijkt de grootste adverteerder van Facebook, maar Twitter mag er niet adverteren. Dat stelt Sensor Tower in een nieuw rapport.

Facebook

Facebook tóch in actie tegen nepnieuws

Blijkbaar meent Zuckerberg toch niet dat “meer dan 99 procent van de berichten op Facebook echt zijn.” Want, naast het feit dat mij dat lastig te bewijzen lijkt, heeft de topman van Facebook zaterdag in een blogpost laten weten dat Facebook tóch van plan is om iets te gaan doen aan de hoeveelheid nepnieuws die op Facebook verschijnt.

Facebook